X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על המתנגדים לעסקת שליט להשמיע את קולם עכשיו ולא לאחר חתימת העסקה. אם ימתינו יאבדו את זכות הדיבור
▪  ▪  ▪
קונפליקט קשה. אביבה ונועם שליט [צילום: פלאש 90]
חלק גדול מהרוגי המלחמה הבאה ניתן יהיה לזקוף לעסקת שליט אם תתבצע. בפני מי תטיחו אז את אשמת הדם שיישפך? האם בפני נועם ואביבה שליט?

הגיעה העת לומר מה שרבים מאוד חשים אך אינם מעיזים לבטא בקול. קיים ציבור גדול מאוד המשוכנע שהחזרת גלעד שליט בתנאים להם מוכנה ממשלת ישראל היא עסקה שאסור לעשות אותה. משמעות העסקה אינה רק החזרת פעילי טרור רצחניים למעגל הטרור ותשלום בדם רב של נפגעי טרור. משמעות העסקה תהיה הוכחה נוספת שישראל סחיטה, שניתן לאלצה בנקל לנהל מו"מ עם ארגוני טרור ולשלם להם מחירים דמיוניים. משמעות העסקה תהיה הוכחה מוחלטת לכך שישראל מבינה רק כוח וכי הצד היחיד שמבין עובדה זו ומוריד את ישראל על ברכיה הוא החמאס.
ביצוע עסקת שליט וכן ביצוע כל עסקת החלפת חטופים באסירים במאפיינים שהכרנו בעבר, משמעו שישראל נחלה שוב מפלה אסטרטגית מול ארגון טרור. מפלה כזו תחייב בעתיד תגובת יתר של יציאה למלחמה, בכל אירוע חטיפה נוסף, על-מנת לכפר על המפלה. בל יהיו אי-הבנות, מלחמת לבנון השנייה על קורבנותיה היא תוצאה ישירה של המחירים המטורפים ששולמו בעסקות הקודמות. חלק גדול מהרוגי המלחמה הבאה ניתן יהיה לזקוף לעסקת שליט אם תתבצע. בפני מי תטיחו אז את אשמת הדם שיישפך? האם בפני נועם ואביבה שליט?
גם בהתעלם משאלת הדם שיישפך והתבוסה האסטרטגית, האם מתן ניצחון בסדר גודל כזה לאויבנו המרים ביותר מבין הפלשתינים ישרת מטרה כלשהי? האם הוא לא יגרום להתמוטטות הרשות הפלשתינית, אשר תאבד את שארית סמכותה המוסרית? האם הציבור הפלשתיני לא יסיק מיד את המסקנה המתבקשת?
לומר להורי גלעד את האמת
אין למדינה כל מחויבות להחזיר חייל שבוי הביתה בכל מחיר. מדינה רשאית ואף חייבת לתבוע מחייל לשרת וגם להקריב את חייו במלחמה וכן אם נדרש להיות שבוי. אין פירושו של דבר שאין להתאמץ להחזיר את גלעד, אבל מאמץ זה חייב להתמקד בגביית מחיר מטורף מהחמאס ומהפלשתינים עבור החזקתו, ומחיר כבד עוד יותר אם תיפול שערה משערות ראשו ארצה.
ברור לי, כמו לכם, כי חצי שעה לאחר שתיחתם העסקה יהיו הפגנות נזעמות ופנייה לבג"צ מטעם ארגון נפגעי הטרור, פנייה שתידחה כמובן. יישמעו אינסוף נאומי גינוי ותדהמה, וסוף סוף יוסבר לעם מהו המחיר האבסורדי ששולם. כך היה בעבר וכך יהיה כנראה גם היום. משום מה, אין איש מעיז לומר בגלוי לעם ישראל, ובראש ובראשונה לנועם ולאביבה שליט, את האמת כי ממשלה חייבת לשקול שיקולים אחרים מאשר השיקול ששוקל הפרט ולמרות כל האהדה לא נשלם ולו במחיר של אסיר פלשתיני אחד תמורת השבת גלעד, אך ננסה, מבלי להתחייב להצלחה או ללוח זמנים, לחלצו בכל דרך מעשית אחרת.
מימוש העסקה הוא בגידת הממשלה
אם תבצע ממשלת מעבר זו - ממשלה שאין לה, לגישת בית המשפט העליון, אפילו סמכות חוקית למנות שופט שלום בדימונה - את העסקה האבסורדית העומדת על הפרק, משמעות הדברים כי ממשלה זו בגדה בחובותיה כלפי המדינה, כלפי האינטרסים החיוניים ביותר שלה, כלפי אזרחיה וכלפי הקורבנות בעתיד. אם כך תעשה הממשלה יהיה מקום להטיח בכל חבריה, יהיו היכן שיהיו, את אשמתם הנוראה ואת אחריותם לכל חלל שייפול בעתיד בשל העסקה המבישה המוצעת.
לא קל היה לי לכתוב רשימה זו, כהורה, כמי שאינו אדיש כלל לכאבם הנורא של הורי גלעד וכמי שמחשבתו נתונה לחייל השבוי. סביר מאוד כי לו הייתי במקומם של ההורים הייתי נוהג כמוהם. ממשלה חייבת לנהוג אחרת וחייב שיהיה לה העוז המוסרי לומר את הדברים. חובה על הציבור הסבור כמוני להשמיע את קולו ולעשות זאת עכשיו.

תאריך:  17/03/2009   |   עודכן:  17/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להתנגד עכשיו לעסקת שליט
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
עו"ד גולדבלט נפלת בפח.....
מטאטא  |  17/03/09 21:09
2
אומץ להביע דעה שונה
יוסי שפניר  |  17/03/09 21:50
3
עסקת שבויים
ליאונרדו  |  17/03/09 22:16
4
אין צורך בקמצוץ של התנצלות...
י.ש  |  18/03/09 08:37
5
עו"ד יקראיני יודע, הלרחם עליך
איתי יהל  |  18/03/09 18:50
6
לכל המגיבים לפני
איתי יהל  |  18/03/09 19:00
 
- "אדוני רב החסד והרחמים"....
י.ש  |  19/03/09 00:00
 
- אתה אפילו לא ראוי לתגובה אבל
לי.ש  |  29/03/09 19:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי היינריך
אין סיבה שממשלה תעסוק בבידור או בשידורי רדיו וטלוויזיה. צריך להפריט או לבטל את ערוצי הרדיו והטלוויזיה הממשלתיים כולל גלי צה"ל. הסקטור הפרטי יכול להציע את השירות יעיל וזול יותר
חן בן אליהו
פרויקט נדל"ן תקדימי לקראת הדבר האמיתי: משכן חדש בשילה. מי שירצה יוכל להתפלל ולעבוד בו, מי שירצה יבוא כתייר להתבונן ולהאזין, והפריג'ידים שבינינו יוכלו להתייחס אליו כאל מוזיאון... במהרה בימינו
עמוס שריג
לו אני סילבן הייתי אומר לביבי: אוותר לך הפעם על תפקיד שר החוץ ועל תיק האוצר. אבל, בתמורה אני תובע את תפקיד מ"מ ראש הממשלה לצד תיק פיתוח הנגב והגליל, כאשר מעמדו של תיק זה לא נופל מאף תיק חברתי אחר
ד"ר אברהם בן-עזרא
ביקורת לסרט הקולנוע רווי העיוותים
ענבל בר-און
דברים אלו אשר אמר השופט פרנקפורטר, צוטטו לא אחת בפסקי דינה של רוטלוי אשר בפסיקותיה גיבשה מגילת זכויות דיוניות של האזרח אשר מועמד לאשפוז בכפייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il