X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבליץ התקשורתי למען שחרורו של גלעד שליט מתנהל במקום הלא-נכון הממשלה היא החוליה החלשה, שעליה קל ללחוץ לדעת ראש "המוסד" וראש השב"כ - חיבל הבליץ התקשורתי במאמציה לשחרר את שליט נזכרו מאוחר לבדוק את תנאי הכליאה של המחבלים בשב"ס
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"עיקבו אחרי הכסף!" - יעץ "גרון עמוק" (מארק פלט) לצמד העיתונאים בוב וודוורד וקארל ברנסטין, שחקרו את פרשת ואטרגייט לפי הדלפותיו.
גילוי נאות: לא קיבלתי מעולם את הניסיון של משפחת שליט לכפות על המדינה לרדת על ברכיה על-מנת לשחרר את גלעד, בנה - כשם שחשבתי שעסקת ג'יבריל, עסקת טננבוים וכל מיני תחנות במסלול המטורף של ממשלות ישראל כאשר היו שבויינו בידי המחבלים - הנן טיפשות במקרה הטוב, או טימטום מוחלט; וכולנו נשלם את מחירו.
אני אב גאה וסב עוד יותר גאה, ואגן בחירוף-נפש על צאצאיי. לכן, אני מעריך את מאבק משפחות השבויים - כולל שליט - לשחרר את בניהן, אך אני גם אזרח במדינה, שמאויימת כל רגע על-ידי המחבלים, הנעזרים בסייענים גם מתוכנו. לכן, אני זוכר תמיד, שעברו רק כמאה שנים במלחמה ארוכה מאוד, שאת סופה איני מספיק טיפש לחזות. לכן, אחשוב תמיד על הסיבוב הבא ועל זה שאחריו ולא רק על מה שעברנו.
רבותינו קבעו כבר, שפדיון שבויים צריך להיעשות במחיר סביר; וָלא - יסכן את כל הקהילה (רמב"ם, הלכות מתנות עניים, פרק ח', הלכה י'; גטין, נ"ח ע"ב; "אין פודין את השבויים יתר על כדי דמיהן מפני תיקון העולם", גטין, ד', ו'). כתבתי על כך לא מעט ([קישור]) - למרות שהשיקול הלאומי כואב. לאמיתו של דבר, לא הייתי רוצה להיות המחליט על ה"קו האדום". ובכל זאת צריכים להחליט, כיוון שהמלחמה לא תמה, ובסיבוב הבא נפגוש מולנו את מי שזכו לחופשת הבראה ב"בתי-הכלא" הישראלים.
לפני כמה שנים החזירו ארצה עבריין ישראלי בכיר, שנשפט בארצות-הברית. התקשורת הבזויה שלנו הפכה זאת לפסטיבל, והעבריין התראיין ללא-הפסקה. בין השאר, אמר - לפי זיכרוני הדועך - שהוא שמח לחזור ארצה, כיוון שתנאי הכליאה בארצות-הברית אינם סבירים. וזה נכון גם לגבי המחבלים, שמבלים בבתי-הבראה, שמנהלת עבורם מערכת הכליאה הישראלית. על כך הזהירו כבר חכמינו, מי שמרחם על אכזרים, סופו שיתאכזר לרחמנים.

הסחריר הפך לבליץ

הסחריר - ספין - התקשורתי סביב גלעד שליט אדיר, ולעניות דעתי - עולה כסף רב. בכירים ומפורסמים גוייסו, כרזות הודבקו, סטיקרים על כל עץ רענן...

"בשבוע האחרון היינו עדים לבליץ תקשורתי למען שחרור גלעד שליט. לא ניתן היה לפתוח עיתון, רדיו או טלוויזיה מבלי שנשמע את הקולות המטיפים לשחרור גלעד שליט ויהיה המחיר אשר יהיה" - כותב בועז ארד באתר אנוכי - "מי שניסה לערער על הדוגמה התקשורתית הושתק. הורים שכולים שביקשו להשמיע עמדה אחרת, הציבו מאהל מחאה מול המאהל של משפחת שליט אך עזבו את השטח מרירים לאחר שנתקלו בהתעלמות בוטה מכלי התקשורת וראשי המדינה... הבליץ התקשורתי עסק במשהו שהתקשורת במקומותינו מתמחה בו - התנערות מעול האחריות. מול חלון ההזדמנויות שנוצר, בו אולמרט יכול להחליט עוד החלטה הרסנית שלא תבלוט מדי ברקורד המוכתם שלו, כשהוא פטור מלשלם מחיר אלקטורלי ונתניהו טרם נטל פיקוד קשה להתאפק ולהימנע מלנצל את רגעי בין הדמדומים. מי כמו גיבורינו בתקשורת יודעים לזהות הזדמנות להתנערות מאחריות?
"בפני משפחת שליט פתוחות שתי דרכים עקרוניות על-מנת לקדם את שחרור בנם. האחת, הקשה והבלתי פופולרית, הינה לגרום לחמאס להפסיד יותר בכל יום שגלעד מוחזק בשבי, כלומר, לבקר אצל ראשי המדינות התורמות לשיקום עזה, לשבות בפני עצרת האו"ם, להסביר מי ומה הם החמאס בעולם ועוד... במקום זאת, נבחרה הדרך הקלה יותר של לחץ ציבורי על ממשלת ישראל, זאת הדרך הגורמת למדינת ישראל להפסיד ולחמאס להתחזק בכל יום שגלעד בשבי.
"אולי צודקים יועצי התקשורת של המשפחה ברמה הטקטית - מדינת ישראל היא החוליה החלשה עליה קל לכולם ללחוץ. ברמה האסטרטגית מובילה אותנו הבחירה הזאת למימוש מפחיד של הצהרת ההזדהות 'כולנו גלעד שליט'".
"כלי התקשורת ובראשם ערוץ 2, ידיעות אחרונות ועיתון מעריב גרמו להאמרת דרישות חמאס" - כתב יואב יצחק במאמרו, "להקת המעודדות של הנייה", באתר החדשות מחלקה ראשונה.
הסחריר - ספין - התקשורתי סביב גלעד שליט אדיר, ולעניות דעתי - עולה כסף רב. בכירים ומפורסמים גוייסו, כרזות הודבקו, סטיקרים על כל עץ רענן... מעניין מי שהשקיע את כל ההון הזה במאבק, שלדעת ראש "המוסד" וראש השב"כ - חיבל במאמצי הממשלה לשחרר את שליט.
באותו הזמן, עמותת השבויים הנעדרים הפסיקה לפעול, כיוון שפשטה רגל. העמותה עסקה משך שנים בטיפול בעניינם של זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן, שלושת הנעדרים מקרב סולטן יעקב במלחמת שלום הגליל, ובעניינו של הנווט רון ארד.עם השנים הצטרפו לנעדרים גיא חבר ומג'די חלבי.

מוטב מאוחר

ידי כואבת וראשי מציק כיוון שאני צריך לכתוב מילה טובה על ממשלת הזדון, שלא נכנעה לסחיטה...

קול ישראל דיווח (17.3.09, שעה 19:37), כי "ועדת שרים תבחן דרכים להחמיר את תנאי המאסר של המחבלים. המטרה היא להשוות את תנאי כליאתם לתנאים שבהם מוחזק גלעד שליט. ראש הממשלה, אהוד אולמרט מינה ועדת שרים בראשותו של שר המשפטים פרידמן, לבחון את תנאי כליאתם של האסירים הפלשתינים. הוועדה תבחן דרכים שיעלו בקנה אחד עם החוק ויפעילו לחץ על אסירי חמאס הכלואים בארץ כדי להשוות את תנאי הכליאה שלהם לתנאים שבהם מוחזק גלעד שליט".
ידי כואבת וראשי מציק כיוון שאני צריך לכתוב מילה טובה על ממשלת הזדון, שלא נכנעה לסחיטה. אחרי סדרה ארוכה של מעשי עוול בוטים ושל כישלונות מרים - הממשלה הרעה ביותר בתולדות המדינה (אולי רק ממשלת אהוד ברק מתחרה אתה על התואר הזה, אך אין ספק שממשלת אולמרט הייתה הממשלה המרושעת ביותר בתולדותינו) הולכת הביתה - מאוחר מדי ולאט מדי - מבלי לעשות טעות חמורה. איני יכול להסביר זאת, וכנראה נדע על הסיבות עוד מעט - כשגל של שלשול מילולי יציף אותנו, ויחשוף את ערוות ממשלתנו ברבים.
יחד עם זאת, מטרידה אותי בעיה קטנה: למה רק עכשיו?! ארצות-הברית הראתה, שניתן לכלוא מחבלים לא במלונות חמישה כוכבים. נכון, כמה יפי-נפש - כולל הנשיא ברק אובמה - אינם מרוצים, אך הם יתקשו להסביר לי מדוע בתי-כלא צריכים להיות מחנות נופש לאויבי האומה.
כולם יודעים, שהמחבלים נופשים בבתי-הכלא שלנו, ושותקים. פתאום הציף אותנו גל של צדקנות. איני זוכר תגובה ציבורית לדברים החמורים על תנאי הכליאה הנוחים מדי של המחבלים, שפרסם לפני כשנה חיים גליק, מי שהיה בכיר מאוד בשירות בתי-הסוהר.
לרגע גם הייתי בטוח, שלא תבוא תגובה. לא, טעיתי: התגובה הגיעה מהצדיקים של התנועה לזכויות האזרח, ששוללת את השינוי, כיוון שהנו "ענישה קולקטיבית". ואחריה הזדעק מיד ה"ועד נגד עינויים", שדרש משר המשפטים ומהיועץ המשפטי לפרק את הוועדה המיוחדת לשלילת הטבות לאסירי חמאס, כיוון ש"שימוש באסירים כקלפי מיקוח או הכבדת תנאי כליאתם מנוגדים לערכי המוסר ומהווים ענישה קולקטיבית האסורה בהתאם להוראות המשפט הבינלאומי".
למרות שכבר איני יכול לסמוך על זיכרוני, אשמח להיוודע לדאגתם הכנה של שני הארגונים גם לזכויות השבויים הישראלים ומשפחותיהם.

תאריך:  19/03/2009   |   עודכן:  19/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוצאות סחרור סחריר שליט
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יום יבוא...
אלון ה  |  20/03/09 07:57
 
- מסכים עם מרבית טיעוניך
אביתר בן-צדף  |  20/03/09 09:17
 
- תודה על התגובה
אלון ה  |  21/03/09 10:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אסף
הזירה המקומית והבינ"ל, זו הקונבנציונלית וזו שלא, מתחממת. תהליכים בעיצומם, כל רגע קריטי לכל אחד מהצדדים. נדרשת הכרעה, הכרעה פירושה הכנה למשאל עם מכריע על עתיד המדינה, ובשביל הכרעה כזו נדרשת ממשלה רחבה ושפויה
רוית דגכ
שוק המט"ח מושך ומקבל תמיכה רבה בעיקר בגלל הסיבה שהמסחר (המרת הכספים) מתבצע בזמן אמת כל יום ביומו
עו"ד משה גולדבלט
מאחר שכיום לא ניתן להצדיק בונוסים בהצלחה עסקית, מצדיקים אותם בצורך לגרום לכך שהמנהלים הבכירים הללו יואילו לחלץ את החברה ממשבר עסקי קשה. בסופו של יום, מדובר במילכוד קלאסי
רות פורסטר
לומר לנו כי חמאס הקצין את דרישותיו כאשר לפני שנתיים כבר הוא דרש כ-450 אסירים, בעוד אנחנו ביולי 06 הצהרנו ביוהרה ישראלית אופיינית כי הסחיטה לא תצלח, מעמידה אותנו היום באור לא ממש מחמיא ואמין
עו"ד משה מכנס
יש לקבוע כבר כעת "נוהל חטוף", בשיקול הדעת וללא לחצים כבדים, שכן ברור כי האויב התעודד מההפקרות השוררת אצלנו וינסה לחטוף ישראלים גם בעתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il