X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עונש מוות למחבלים ימנע חטיפות של ישראלים וימנע מישראל את הצורך להחזיק על חשבונה חיות אדם שהביאו למותם של אלפי בני אדם
▪  ▪  ▪
אין פתרון ראוי יותר מעונש מוות לטרוריסט
הביטוי שחייב לצאת מהלקסיקון הוא "בכל מחיר" - מה פירוש צמד המילים השחוק הזה? וכי אנחנו מוכנים להשבת הטרור אל ערי ישראל תמורת החזרת גלעד שליט? וכי אנו מוכנים לשחרר מהכלא חיות אדם שאחראיות לרצח של אלפי ישראלים?

בשנת 1942, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה שבה הצבא הרוסי את הפילדמרשל הגרמני פרידריך פאולוס (כמו גם אלפי חיילים שהיו בארמיה שלו), הגרמנים הציעו לרוסים עסקת חילופי שבויים שלא ניתן היה לסרב לה, כאשר תמורת הגנרל השבוי פאולוס הוצע להחזיר לרוסים קצין זוטר בשם יקוב סטלין. מנהיג רוסיה דאז, יוסף סטלין, שהיה כמובן אביו של יקוב הורה למנהלי המו"מ לשוב אל הגרמנים עם התשובה הבאה: "לא מחליפים גנרל בחייל זוטר"...
סופו של אותו סיפור היה עגום כאשר בנו של סטלין מצא את מותו בשבי ובנוסף, מובן שלא הבאתי את הסיפור דלעיל בשביל ללמוד מהרודן הקומוניסט כיצד לנהוג. ואולם, כאשר רואים את התנהלותה הקפריזית וחסרת האונים של ממשלת ישראל ואת הקמפיין משולח הרסן של כלי התקשורת הישראלים בפרשת גלעד שליט, קשה שלא לתהות האם אין דרך אחרת לנהוג באופן ניהול המשא-ומתן עם ארגוני הטרור.
ראשית, אני סבור שהביטוי שחייב לצאת מהלקסיקון הוא "בכל מחיר" - מה פירוש צמד המילים השחוק הזה? וכי אנחנו מוכנים להשבת הטרור אל ערי ישראל תמורת החזרת גלעד שליט? וכי אנו מוכנים לשחרר מהכלא חיות אדם שאחראיות לרצח של אלפי ישראלים? אין חולק כי לממשלת ישראל אחריות מוסרית מהמעלה הראשונה להשבת בניה אשר נשבו בעת שפעלו מטעמה ובשליחותה. ואולם, כמי שאחראית גם ליתר אזרחיה, על הממשלה לשלם רק מחיר שהינו סביר, מידתי וראוי ולא "כל מחיר".
הפתרון הפשוט
מהו, איפוא, הפתרון שאני מציע? מבצע צבאי כנראה שאינו אפשרי בנסיבות העניין וכמו-כן, דומה שמו"מ שפוי והגיוני אף הוא אינו אפשרי כאשר מן העבר השני ניצב החמאס או החיזבאללה ולא ממשלת שבדיה או דנמרק. וכך דומה כי אין מנוס מהכרוניקה במסגרתה הלחץ הציבורי בישראל גורר פעם אחר פעם שחרור סיטונאי של מחבלים - דבר אשר ללא ספק גורם להגברת הטרור ומעודד חטיפת חיילים ואזרחים בידי ארגוני הטרור.
אז מה בכל זאת ניתן לעשות? לדידי, הפתרון המעשי היחיד הינו פתרון פשוט - עונש מוות למחבלים. מדובר בפתרון שהינו ישים מהבחינה המשפטית, כמו גם מהפן המוסרי - אין כל מניעה לחוקק חוק לפיו מחבל שאחראי לפיגוע טרור המוני דוגמת זה שבמלון פארק או במסעדת סבארו יוצא להורג. בכך תימנע ישראל מהצורך להחזיק על חשבונה אלפי אסירים, וכן תיחסם האפשרות שאותם בני בליעל יראו אי פעם את אור השמש. אולי את גלעד שליט הפתרון המוצע כאן לא ישיב, אך אין לי ספק כי הצעת חוק שכזו שתחוקק במסגרת הכנסת ה-18 תמנע חטיפות דומות בעתיד, ותביא את הטרוריסטים אל העונש המגיע להם.

תאריך:  19/03/2009   |   עודכן:  19/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפתרון לפרשת שליט - עונש מוות למחבלים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אתה צודק! הערבים חוטפים חיילים
דוד  |  20/03/09 03:22
2
אני בעד ההצעה והרעיון-!.
ofermargolin  |  20/03/09 09:01
3
זו גם דעתי
אבקסיס  |  20/03/09 12:08
4
מילים כדרבנות! ל"ת
יהליייי  |  22/03/09 10:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
צדודית של דמות רפאים היכולה להלך ברבים רק בעולם בו אין ישראל, חולפת באפלולית לנגד עיני היראים והחרדים, ובין קצתה דמיון ובין כולה הזיה - היא דמות שלא נראתה עוד בעולם מאז "בארץ ישראל קם העם היהודי"
עו"ד שמחה ניר
על כך שאנחנו חלשים בסחר-סוסים - אין מחלוקת, כי כולנו מתגעגעים להצעת-המחיר המקורית תמורת גלעד, לה הסכים החמאס בתחילה, ואם, בסופו של דבר, נשלם עבור גלעד "כל מחיר", זה יהיה עונש הולם על הטיפשות והשחצנות שלנו - אבל גם הערבים עשויים לשלם ביוקר על טיפשותם
אביתר בן-צדף
הבליץ התקשורתי למען שחרורו של גלעד שליט מתנהל במקום הלא-נכון    הממשלה היא החוליה החלשה, שעליה קל ללחוץ    לדעת ראש "המוסד" וראש השב"כ - חיבל הבליץ התקשורתי במאמציה לשחרר את שליט    נזכרו מאוחר לבדוק את תנאי הכליאה של המחבלים בשב"ס
אלי אסף
הזירה המקומית והבינ"ל, זו הקונבנציונלית וזו שלא, מתחממת. תהליכים בעיצומם, כל רגע קריטי לכל אחד מהצדדים. נדרשת הכרעה, הכרעה פירושה הכנה למשאל עם מכריע על עתיד המדינה, ובשביל הכרעה כזו נדרשת ממשלה רחבה ושפויה
רוית דגכ
שוק המט"ח מושך ומקבל תמיכה רבה בעיקר בגלל הסיבה שהמסחר (המרת הכספים) מתבצע בזמן אמת כל יום ביומו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il