פרשת ניר בן-ארצי מכה את הציבור הדתי לאומי מכה אנושה. איך חלק מרבני הציונות הדתית הולכו שולל אחר אדם חסר כל, בער וסכל? איך ייתכן שתלמידי-חכמים נפלו ביסודי אמונה והובילו ציבור שלם אחר עבודה זרה? ואם "נביא" הוא, כבר כתב הרמב"ם [מורה נבוכים ב' מ"ה]: "אפשרות הינבא פתי ועם הארץ כאפשרות הינבא חמור וצפרדע".
איך נלחמו נגד תלמיד־חכם מוכר, הרב שלמה אבינר, למען אדם חסר השכלה וילדותי שאיננו יודע כמעט קרוא וכתוב? רמסו ופגעו ברב שלמה אבינר. העלילו עליו עלילות שווא למען אדם בער. האם ייתכן שראשי הכת שיחדו ראשי ישיבות ב"תמיכות" על-מנת להשיג תמיכה לכת? כיצד ובמה יבקשו לכפר עצמם על כך שמשפחות ואנשים תמימים נפלו לתחתיות ארץ בהדרכתם? על כך שנהרסו וייהרסו משפחות בגרמתם?
כמה מאנשי הכת עוד ישתבשו בדעתם, ישלחו יד בנפשם? האין זה מכשול לרבים?! את הפסוק "רבים חללים הפילה" מסבירה הגמרא [מסכת עבודה זרה יט ב]: "אלו תלמידי חכמים שלא הגיעו להוראה ומורים". להיכן נוליך חרפתנו, חרפת הציבור המאמין בדברי הבל שכאלה? ומה על חילול השם הנורא, חילול כבוד התורה, פגיעה בתלמידי חכמים מובהקים שציפורנם גדולה ממותנם, כולל בנושאי אמונה.
כיצד אדם עם-הארץ "כלי ריק", כלשונו של ראש הכת, הפך ל"טהור, קדוש ומשיח" בעיני תלמידי חכמים מסוימים, בעוד שתלמיד חכם מובהק, איש רוח, שידו רב לו וכל חייו בתורה ובעבודה, חיבר עשרות רבות של ספרים שאותם כביכול מצווה לרדוף ולבזות.
הנה הגולם קם על יוצרו: ראשי הכת עתה טוענים להגנתם - שניר בן-ארצי הינו סוטה מין וחולה נפש שזקוק לאישפוז. ומי שלא ראה את הנהגות הכת, לא ראה שיגעון מימיו. כיצד מובל משיח ברכב פאר, עם שמונה מאבטחים מטכ"ליסטים. כיצד מלווים אותו בכינור ובניגון מביתו ולביתו. כיצד מכניס הוא את ראשו לתוך ארון הקודש בסוף תפילת שחרית, ושרים למולו "אני מאמין". כיצד כורעים ומשתחווים לפניו, כדרך שנהג כהן גדול ביום הכיפורים.
להיכן יוליכו הרבנים חרפתם? הידרשו דרכי תשובה קודם שיתנו חלילה את הדין על כך?
איך ניתן להבין, שמחלה רוחנית זו פגעה בציבור אידיאליסטי וערכי, שטורח לברר סוגיות אמוניות לעומק, בעיון בספרי המהר"ל, הכוזרי והרב קוק. כיצד זה נהר אחר דמות מוזרה תוך שהוא מניח לשכל ולהיגיון והופך לציבור מאמין בכל מיני מיסטיקות שווא ובשקר.
"נירו לכם ניר" [הושע י, יב] פירש המצודות ציון: "הסירו מלבבכם
דעות נפסדות וכוזבות, כמו החורש שדהו להמית שורשי העשבים הרעים...". ומדוע לא שעו לדברי הרב יוסף קאפח זצ"ל: "שכל הנפתים אחריו או מתחשבים באמריו הנם עובדי עבודה זרה לאונסם". ומדוע לא שעו לדברי רבי יעקב שׂשׂפורטשׂ, ש"אין לתמוך במשיח השקר שבתאי צבי שר"י [שם רשעים ירקב] על אף שהחזיר בתשובה עשרות אלפים, כי לבסוף הכל יפול".
ואסיים בדברים שחוברו בזמנו על-ידי רבי יעקב ששפורטש נגד שבתאי צבי שר"י: "והיא שעמדה לאבותינו ולנו, שלא משיח אחד בלבד עמד עלינו לכלותנו, אלא שבכל דור ודור עומדים עלינו כמה מבלבלים לכלותנו, והקב"ה מצילנו מידם".
בתפילה שלא נשוב לכיסלה עוד. חותם בדמע ומצטער במעידתכם.