X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המעורבות החמורה של כלי תקשורת עיקריים, כאיש אחד, בקמפיין רווי כסף מתוזמר ומתואם, הכופה על מדינה שלמה מדיניות מסויימת מאוד, עבר מזמן את שלב הרמת הגבה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

איש לא היה מסוגל להימלט מהבליץ שערכו רוב אמצעי התקשורת העיקריים למען "שחרור עכשיו" של גלעד שליט. העורכים, השדרנים ופטרוניהם, בחלק גדול מהעיתונות הפרטית ובכל התקשורת הממלכתית, שברו את השיאים של עצמם בכל הנוגע להטיה, מגמתיות, שטיפת מוח ומניפולציות רגשיות, כמו גם בסתימת פיותיהם של אלו שחשבו אחרת. בשבועיים האחרונים הוקפו אזרחי ישראל בקמפיין הרמטי, שבו נרמסו בגסות אינסופית כל החוקים, כללי האתיקה והקווים האדומים, כדי לכפות על הממשלה לקבל את תכתיב החמאס. מעולם לא היה המושג "מאפיה תקשורתית" מוחשי כל כך.
התקדמות במו"מ מוגדרת ללא סייג כ"חיובית". עצירה או עיכוב מוגדרים כ "אכזבה", והכל מרוח בכותרות ענק על העמודים הראשונים ובראש המהדורות יום אחר יום, ללא הרף, כשיתר החדשות, אפילו רצח של 2 שוטרים נדחקים הצידה. אחת השיטות למשוך קוראים ומאזינים לדיון תקשורתי היא הוויכוח הציבורי המתפתח סביב נושא מסוים. לפיכך, סתימת הפיות של המחנה המתנגד עומדת אפילו בניגוד לאינטרס הבסיסי של אליל הרייטינג.
קו אדום נוסף נרמס כשזוייפה קריאת "הצילו" בכתב ידו, לכאורה, של גלעד שליט, עיתון מכובד הציג בעמוד הראשון מכתב מפוברק למעשה, באותו פונט, כשרק מי שהתעמק באותיות הקטנות הבחין כי לא נכתב על-ידי גלעד. ערוצי הטלוויזיה והרדיו התגייסו באופן טוטאלי, וללא כל סמכות, לתמיכה בכניעה לכל דרישות החמאס בכל מחיר, בהחניקם את רוב קולותיהם של מי שהצביעו על האסון הלאומי שאליו עלולה העסקה להוביל.
שבוי אחד ומאות קברים
ההפקרות התקשורתית חסרת התקדים הזו מתפתחת דווקא כשבמקביל עובר בחברה הישראלית גל של התפכחות חוצה מחנות פוליטיים ותרבותיים כתוצאה מהניסיון העגום של העסקות הקודמות ומסתם היגיון בסיסי הנובע מחשבון פשוט שעשרות ומאות קברים עתידיים מהווים אסון גדול יותר משבוי אחד.
זו לא הפעם הראשונה שהעיתונות הישראלית מקדמת בכל כוחה אג'נדה של כניעה. לא מזמן סיימה בהצלחה קמפיין שבו כפתה את עסקת קונטאר תמורת גופות, והיא רתומה גם לכל העסקות הקודמות כמו גם לכל נסיגה, חד-צדדית, דו-צדדית, אוסלו, הכל הולך, ובלבד שישראל תמשיך להידחק לכיוון חוף הים. לעזאזל כל הנרצחים מן העבר שחלקם חייב את מותם למחבלים ששוחררו קודם, ובייחוד יורקים בפניהם של הנרצחים העתידיים, אלו שהשחרור הזה דן אותם למוות.
שטיפת מוח לאסון הבא
גם הטכניקה קבועה. במהלך הקמפיין אסור שיישמע כל פקפוק, אך לאחריה מותר לעיתונאים להכות על חטא ביושר מזוייף על התגייסותה של התקשורת לטובת צד אחד. חלק מהעיתונאים מתוודים לזמן קצר על חטאיהם, עד לפעם הבאה, עיין ערך החרטות על אוסלו בפרוץ אינתיפאדה 2000, או על ההינתקות בפרוץ מלחמת לבנון השנייה ו"עופרת יצוקה". אלא שלמחרת מתחיל פרק חדש של שטיפת המוח המשכיחה הכל ומובילה לאסון הבא.
כמובן שישנה בעסקת שליט גם סוגייה פוליטית. קיים חשש שהממשלה החדשה לא תמהר לשחרר את חבורת המרצחים ובראשם מרואן ברגותי שבו רואים את מושיע המדינה הפלשתינית המדשדשת. בנוסף, השיג הקמפיין הזה כבר מו"מ כמעט ישיר עם החמאס, ומה יכול להיות מסעיר יותר מ"לדבר שלום" עם האוייב?
מי מרוויח מהורדת ישראל על הברכיים?
אבל הצד הפוליטי מספק הסבר חלקי בלבד, כי קמפיין דומה הופעל לטובת עסקת סמיר קונטאר, שלא תרם ל"חזון" הפלשתיני, כך שיש לחפש הסברים נוספים למוטיבציה האובדנית הזו.
כסף רב זורם בעורקי הקמפיין, ואפילו אם חלק ממנו אכן נעשה בהתנדבות, עדיין מישהו שופך מיליונים למימון הסטיקרים, האוהלים, הפלריגים, השלטים, כלי הרכב עם הרמקולים המשמיעים ללא הרף את דבריו של שליט והפרסום העצום לאורך תקופה כל כך ארוכה.
המעורבות החמורה של כלי תקשורת עיקריים, כאיש אחד, בקמפיין רווי כסף מתוזמר ומתואם, הכופה על מדינה שלמה מדיניות מסויימת מאוד, עבר מזמן את שלב הרמת הגבה. כעת הגיע זמנה של חקירה מעמיקה של שירותי ביטחון שיבדקו אלו גורמים מממנים ומרוויחים מהורדתה של ישראל על הברכיים.

תאריך:  22/03/2009   |   עודכן:  22/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקשורת נגד מדינת ישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לשם שינוי הוא צודק
מאיר  |  22/03/09 19:41
2
4 אמהות צוהלות מול 163 שכולות
מב"י  |  22/03/09 21:01
3
גלעד - אזרח צרפתי נמק בכלא
אש"י  |  22/03/09 21:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רבוי
ברגע שעיתונים/עיתונאים מתחילים "להתחשבן" אחד עם השני בעיתון או על גבם של המקורות, הם פוגעים בעצמם
ד"ר אברהם בן-עזרא
"משוואות הזיקנה" שבספר קהלת - החיובית הזיקנה אם שלילית?
ד"ר צ'לו רוזנברג
על ממשלת ישראל לשקול לא רק שיקולים ביטחוניים בפרשת שליט אלא גם שיקולים מוסריים    אך כאשר מותירים את המו"מ על שחרורו לדרג הצבאי, יש בכך אמירה כי רק שיקולים ביטחוניים ילקחו בחשבון
ראובן לייב
דניאל כהן, דניאל גורטלר וויקטור סטניסלבסקי בתוכנית חגיגית מפניני הרפרטואר של מוצרט (25 ו-26 במרס, בשעה 20:00 באולם הקונצרטים על-שם קראון בתיאטרון ירושלים)
עו"ד א. בבג'נוב, עו"ד א. סטופל
התקנות החדשות לפינוי מושכר מאפשרת לפנות דייר שאינו משלם בסדר דין הדומה לסדר דין המהיר    אך הן אינן מטפלות בביצוע הפינוי, בפולשים, ועוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il