X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מה דינם של סדקים ונשירת חלקי בטון וטיח מבניין - לאחר תום 12 שנה מרכישת הדירות? האם יש התיישנות על ליקוי זה וכבר אי-אפשר להגיש תביעה בנדון?
▪  ▪  ▪

לגבי תביעה אשר לא הוגשה לגביה תובענה לבית המשפט, חלה התיישנות כעבור 7 שנים בהתאם לסעיף 5 לחוק ההתיישנות תשי"ח. לפי סעיף 8 שם, תחילת התיישנות היא מיום גילוי העילה - ומאותו היום שבע שנים.
להלן דברי השופטת ר' חופרי-וינוגרדוב בת"א 1209/01 יופה סופיה ואח' נ' חב' שיכון ופיתוח לישראל בע"מ ואח', בית המשפט המחוזי בחיפה, בעניין מקביל:
"מקום שנעלמו מן התובע העובדות המהוות את עילת התובענה מסיבות שלא היו תלויות בו, ושאף בזהירות סבירה לא יכול היה למנען, תתחיל תקופת ההתיישנות ביום בו נודעו לתובע עובדות אלה, כהוראת סעיף 8 לחוק ההתיישנות, הסעיף העוסק בהתיישנות שלא מדעת".
בענייננו, במשך תריסר שנים לא זוהו סדקים מהותיים בנכס עד כדי נשירת חלקי בטון וטיח, ורק כעבור 12 שנה הבחנת בליקוי שעמו כרוך סיכון ברור.
לך כדייר לא הייתה שום אפשרות סבירה לראות את הנולד ו/או למנוע את הפגם שהוא פגם מולד בבניין, ולפיכך תקופת ההתיישנות מתחילה מבחינתך במועד בו גילית את הליקוי המתואר, וממועד זה יש לך עילת תביעה במשך 7 שנים.
בעניין זה ראוי להבהיר כי יכול להיות מצב בו הסדקים התגלו לפני יותר מ-7 שנים, אך הם היו יציבים ולא לוו בנשירת חלקי בטון וטיח מהבניין, ובמקרה כזה, לא בסדקים "רגילים" מדובר שכן לו לא חלה התפתחות עד כדי פגיעה בבטון ובטיח - לא היית מתלונן על הליקויים, ולכן, תחילת ספירת זמן ההתיישנות אינה עם גילוי הסדקים "הרגילים" אלא עם תחילת התופעה של נשירת חלקי בטון וטיח מהבניין. גם הערה זו היא על-פי פסיקה ברורה של בית המשפט העליון [בתיק אחר].
מכל האמור לעיל נובע כי בעלי דירות שנרכשו לפני עשרות שנים - יכולים להגיש תביעה במקרה של גילוי מאוחר של פגם מהותי חדש בבניין, כגון - שברים המסכנים את הבניין, נשירת אבני חיפוי מהקירות החיצוניים, ועוד כיוצא באלה.

תאריך:  23/03/2009   |   עודכן:  23/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עילת תביעה כעבור שנים מיום הרכישה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה דרוקמן
הגיעה העת לנקוט במספר פעולות שמטרתן להבדיל בין אויב לאזרח שמשלים עם קיומנו
ראובן לייב
למרות היותה מסעדת-צמרת יוקרתית, התאימה עצמה "מסה" התל אביבית לימי המיתון והנהיגה תפריט עסקי מוזל להפליא. הצרה היא רק שכדי להבין אותו צריך הרבה אורך-רוח. לחובבי הפיקנטריה
ענבל בר-און
במסגרת סדרת כתבות אשר אפרסם פה אודות תוכנית ויסקונסין, ראוי שאפתח בגילוי נאות    אני מתנגדת חריפה לתוכנית אשר מושתתת על כפייה, פחד, ועל מתן כוח לגורמים פרטיים לשלוט שליטה מוחלטת כמעט בחייהם של אנשים מוחלשים
יהודה שהרבני
אני לא זוכר מאמן נבחרת שלא נדבק לצוות שחקנים מסויים, אפילו אם היום הם מייעצים לקשטן לנהוג אחרת    כל ה"פרשנים המומחים" לוקחים אחריות רק על עצות שמצליחות. את הכישלון הם משאירים יתום
אורן לוי
קל לכעוס על המיליונרים מוול סטריט שהכניסו אותנו אל כל הבלגאן הזה    אבל כשהעצבים נרגעים והמחשבות מתבהרות, זה הזמן לחשוב לאן אנחנו ממשיכים מכאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il