X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר התקשורת דורשת את שחרור הרוצחים במאותיהם - למרות גזרי הדין - מערכת המשפט נאלמת דום. מדוע מערכת המשפט אינה מתתקוממת מתריסה וזועקת, ומכריזה שאם כך מתייחסים לפסקי הדין הרי היא מוותרת על הכבוד
▪  ▪  ▪
חופשי ומאושר. סמיר קונטאר [צילום: AP]
סמיר קונטאר נהנה מן ההגנה של מערכת המשפט עד ליום ששוחרר תמורת שתי גופות, וכיום הוא מתפאר בכך שאת תקופת שביו בישראל העביר בצפייה באל-ג'זירה. ייתכן שרצח ילדים יהודים הוא עבירה פחותת-ערך משהו בסגנון של התעללות בכלבים

המחיר ידוע, אומרים לנו. המחיר לשחרורו של גלעד שליט הוא שחרור מאות מרצחים ג'יהאדים שנשפטו למאסר עולם, או למאסרי עולם, בגין חלקם ברצח יהודים. לכל הצדדים בוויכוח יש מה לומר חוץ מצד אחד, והוא מערכת המשפט.
לכאורה, מערכת המשפט אשר שפטה את הרוצחים לתקופות מאסר של 67 מאסרי עולם, דהיינו עד סוף ימיהם, חייבת להתקומם על זילות המשפט ובזיון בית הדין נוכח הכוונה לקרוא לרוצחים דרור. אלפי שעות עבודה הושקעו במעצרם, עוד אלפים במשפטיהם, וחריצת דינם נעשתה לאחר שנשקלו כל השיקולים המשפטיים. ובכל זאת, כאשר המערכת המשומנת של התקשורת רוקעת ברגלה ודורשת את שחרור הרוצחים במאותיהם, למרות גזרי הדין, למרות המשפטים המושקעים, לפתע פתאום מערכת המשפט נאלמת דום. הייתי מצפה שמערכת המשפט תתקומם תתריס ותזעק, ותכריז שאם כך מתייחסים לפסקי הדין הרי היא מוותרת על הכבוד ואם הרשות המבצעת רוצה לשחרר ללא משפט בהליך של חילופי שבויים, אין צורך במשפט.
אבל לא. מסתבר שמערכת המשפט איננה מזדעזעת או אפילו מוחה על בזיון בית הדין. יש דברים שבגינם יש לגדוע את ידה של הרשות המבצעת, לדוגמא, צמצום חלקה בשלטון. אבל כאשר גזרי הדין הופכים לניירות חסרי משמעות, ואלפי רוצחים משוחררים, זו כמובן פריבילגיה של הרשות המבצעת.
נהנים משני העולמות
רוצחי הגי'האד נהנים משני העולמות. מחד, הם אינם פושעי מלחמה מכיוון שמערכת המשפט שופטת אותם על-פי אמות מידה של פלילים, ודורשת רמות הוכחה של משפט אזרחי פלילי. מאידך, הם שבויי מלחמה שלגיטימי לשחרר אותם במסגרת חילופי שבויים. מערכת המשפט היהודית היא למעשה המגן האנושי לרוצחי הג'יהאד.
סמיר קונטאר נהנה מן ההגנה של מערכת המשפט עד ליום ששוחרר תמורת שתי גופות, וכיום הוא מתפאר בכך שאת תקופת שביו בישראל העביר בצפייה באל-ג'זירה. ייתכן שרצח ילדים יהודים הוא עבירה פחותת-ערך משהו בסגנון של התעללות בכלבים, או העלבת עובד ציבור.
מדינת ישראל חייבת לשנות את הגישה לרוצחי הג'יהאד. אם הם רוצחים ככל הרוצחים, דינם לרצות את תקופת מאסרם עד תום. ואם הם רוצחי ג'יהאד שמטרתם השמדת עם ישראל, אין טעם להביאם למשפט, ויש לסיים איתם את החשבון בשדה הקרב.
לכמה נרצחים וקורבנות השלום זקוקה מדינת ישראל כדי לשנות את הגישה? התשובה באושוויץ-בירקנאו-טרבלינקה-חלמנו-באבי-יאר. לא פחות משואה, ולוואי ואתבדה.

תאריך:  23/03/2009   |   עודכן:  23/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שחרור רוצחים - בזיון בית הדין
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הכל טוב ויפה..
תומר.ב  |  23/03/09 13:13
2
פיצול הימין, ביזיון העם היהודי ל"ת
השאר זה הבלים  |  23/03/09 14:28
3
מעולה!!! ל"ת
הניה  |  23/03/09 21:10
4
ישראל איננה שולטת בבתי הכלא
אריה דרוקמן   |  24/03/09 00:45
 
- אתה טועה
דר יובל  |  24/03/09 08:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
מה דינם של סדקים ונשירת חלקי בטון וטיח מבניין - לאחר תום 12 שנה מרכישת הדירות? האם יש התיישנות על ליקוי זה וכבר אי-אפשר להגיש תביעה בנדון?
אריה דרוקמן
הגיעה העת לנקוט במספר פעולות שמטרתן להבדיל בין אויב לאזרח שמשלים עם קיומנו
ראובן לייב
למרות היותה מסעדת-צמרת יוקרתית, התאימה עצמה "מסה" התל אביבית לימי המיתון והנהיגה תפריט עסקי מוזל להפליא. הצרה היא רק שכדי להבין אותו צריך הרבה אורך-רוח. לחובבי הפיקנטריה
ענבל בר-און
במסגרת סדרת כתבות אשר אפרסם פה אודות תוכנית ויסקונסין, ראוי שאפתח בגילוי נאות    אני מתנגדת חריפה לתוכנית אשר מושתתת על כפייה, פחד, ועל מתן כוח לגורמים פרטיים לשלוט שליטה מוחלטת כמעט בחייהם של אנשים מוחלשים
יהודה שהרבני
אני לא זוכר מאמן נבחרת שלא נדבק לצוות שחקנים מסויים, אפילו אם היום הם מייעצים לקשטן לנהוג אחרת    כל ה"פרשנים המומחים" לוקחים אחריות רק על עצות שמצליחות. את הכישלון הם משאירים יתום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il