X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברק חוסיין אובמה מנותק מהמציאות והופך את היוצרות בכך שמשליך את יהבו על שלום עם כנופיות טרור כאילו מדובר במזרח תיכון חדש נוסח חלומות פרס, ולא במציאות של התחמשות גרעינית באירן מצד אחד, ובכנופיות טרור ורצח מצד שני
▪  ▪  ▪
מנותק מהמציאות. אובמה [צילום: AP]

ברק חוסיין אובמה מנותק מהמציאות הפוליטית בה נתון המזרח התיכון, דבר הנשקף מהצהרתו כי הוא ישכין שלום במזרח התיכון. מאמציו בכיוון זה יגרמו לו כישלון חרוץ ומפח נפש, וגרוע מכך, השקעת משאבים בכיוון לא ראוי ולא אפשרי, דבר שעלול להסיט את המאמצים מהיעדים הנכונים.
התחליף של שימת הדגש על השלום במקום פעילות בכיוון אחר – יוכח כחזון שווא וכתעתוע-הבנה המוכר בישראל יותר כ"מזרח תיכון חדש" של שמעון פרס.
אם מאמצי-סרק אלו ייתרו ויאיינו מאמצים בתחום המלחמה בטרור ובצבירת נשק לא קונבנציונאלי על-ידי מדינות בעלות שלטון טוטליטרי (שלטון המתקיים בכל מדינות ערב) – אזי ברור כי אשליית השלום תגרום לנזק בלתי הפיך במזרח התיכון, ולהגדלת הקשיים שיעמדו בפני מדינת ישראל אשר בכל מקרה תאלץ להתמודד בטרור ולחסלו, כמו גם בבעיית הגרעין.
הטענה כי גם נשיאים קודמים של ארה"ב פעלו באותו כיוון היא לא רלוונטית, כי כל נשיא נבחן על-פי פועלו הוא ולא על-ידי פועלם של קודמיו. זאת ועוד, המצב המדיני והצבאי במזרח התיכון אינו סטטי אלא משתנה, ובנושא הגרעין – משתנה לרעה, דבר המחייב הסתגלות מהירה וגמישות מחשבתית, ולא קיבעון וקיומם של הסכמים שאבד עליהם הכלח. זה מתחבר להבטחה התמוהה שנתן ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לשר הביטחון המיועד אהוד ברק, כדי לקדם קואליציה רחבה.
גם ברק הישראלי, כעמיתו האמריקני, מנותק – אלא שכאן עמדתו במיעוט, ויש להניח כי בפועל ולמעשה, בכורח הנסיבות ואילוצים, הבטחה זו של נתניהו לברק לא תחזיק מים.
גם מברק חוסיין אובמה אין מה לחשוש, אלא רק להצטער על חוסר הבנתו הבסיסית את המצב לאשורו במרחב בו נתונה מדינת ישראל, ולהבין כי אין לתלות תקוות רבות במנהיגותו של אובמה בגלל קוצר ראייתו.
האמריקנים מתעלמים מהעובדה שכבר הוכחה לא אחת כי כנופיות הטרור אינן מעוניינות בשום שלום, ובשום דבר הסותר את פעילות הטרור שלהן, ממנה הם חיים.
הם מתעלמים מהעובדה ששלום אינו יכול להיות מטרת-על, ולא תמיד הוא חיובי. לא ראוי לכרות שלום עם מדינה טוטליטרית אשר מתקיים בתוכה שלטון עריץ החולש ללא דין וצדק על כל משאבי המדינה ומזרים אותם לכיסי הכת השלטת, תוך מניעת שיקום וקידום של המוני העם הנשלטים בעריצות והמצויים דרך קבע – תמיד – במחסור, ויובהר כי הביטויים כאן הם עדינים ביחס למציאות השוררת בכל מדינות ערב.
שני הברקים מתעלמים מכך שהמטרה היא קיומה ובטחונה של מדינת ישראל, ולא הסכם שלום אשר יחליש את חוסנה של ישראל ויפגע ביתרונה הצבאי המוחלט על סביבתה.
שני הברקים מתעלמים גם מהעובדה כי אירן מתקרבת מהר ליכולות גרעיניות ובכך צריך לטפל עכשיו, ולא בניירות חתומים ובפרסי נובל לשלום מהסוג של ערפאת וחבר שוטים שהיו סביבו במעמד המביש.

תאריך:  26/03/2009   |   עודכן:  26/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברק חוסיין אובמה מנותק מהמציאות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כמה הערות למאמרך-
אבנר צפוני  |  26/03/09 11:52
2
לא בסדר
ע.ג1  |  26/03/09 13:48
 
- קשקשן. ל"ת
לנין  |  26/03/09 15:15
3
גם לג`ורג`י בוש נפל האסימון רק
אחמד זיבי אורגינל  |  26/03/09 15:18
4
לאבנר,
סהר  |  26/03/09 19:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מזכיר ההסתדרות, עופר עיני, האיש שהחזיר למפלגתו את כבודה, יהיה גם האיש שיצליח לחשק את ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, בענייני משק וכלכלה    רק בשביל זה כדאי היה לה להצטרף לקואליציה
ענבל בר-און
הכינוס כנגד הרחבתה של תוכנית ויסקונסין לכלל המדינה נמשך    אקדמאים תקפו אותה כתוכנית מנשלת, נבזית    טענו כי ההפרטה והשחיתות כרוכים זה בזה    הזהירו מפני שיסוי כנגד הקבוצות המוחלשות
ענבל בר-און
מהו כלל 'כיבוד הערכאות' בדיני המשפחה? זהו הכלל ולפיו אם אחת הערכאות תפסה סמכות, על הערכאה השניה לסגרת ולהימנע מלדון בעניין    למעט חריגים, כמובן
מיכאל פנחס
לארגון, שלו מאות מכשירי סלולר, מגיעה ההוצאה השנתית לתקשורת למיליוני שקלים, ואף ליותר. פוטנציאל החיסכון הוא אדיר, ותלוי כולו בתכנון נכון של המו"מ ועריכת החוזה
ברט כהן
אם דובר ישראלי הוצא מאולם הרצאות אוניברסיטאי ב"ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות" בליווי מאבטחים, לאחר שניסה לדבר על מציאות הטילים בדרום הארץ, כנראה שחופש הביטוי במעצמה - מת!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il