X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד אישה בישראל נרצחה, כנראה על-ידי בן זוגה אני בטוחה שלאחר ששמה יותר לפרסום, איש לא יקרא על שמה רחוב, גם לא מתנ"ס, גם לא בית ספר במדינה בה יש רחוב על שמו של מי שהורשע באונס, הציפייה היא בהתאם
▪  ▪  ▪
הקורבנות נשכחות מהר

כמעט אין עיר בישראל שאין בה רחוב, דרך, מחלף, גשר, מתנ"ס בית ספר, כיכר, ו/או פארק הקרוי על שמו של יצחק רבין. לדייק, כמעט אין עיר בישראל שאין בה גם רחוב, גם מרכז, גם בית ספר וגם מתנ"ס הקרויים על שמו. מלאה הארץ ברבין, כמים לים מכסים...
מילא, יצא הדבר הרבה מעבר לפרופורציות הראויות, אך מי אני שאעסוק בכך – שכן אין הדבר כלל בשליטתי. אני את שם משפחתי - לא אקצר לעולם, אולי אף אאריכו. מבחינתי כל אזכור שמו של רבין באמצעות שלט רחוב, תמונה או כתבה על נכדתו, מעלים בי אסוציאציה אחת ויחידה: אסון הסכמי אוסלו וכל מה שבא אחריו כפועל יוצא וכהמשך ישיר לאסון זה.
להזכיר את מה שהשמאל רוצה לשכוח: לאורך שנים סירבה ישראל לנהל שיחות עם אש"ף - ארגון טרור אשר סירב להכיר בזכותה של מדינת ישראל להתקיים. בהסכמי אוסלו כללה ישראל שיחות ישירות עם הנהגת אש"ף ובכך יצרה לגיטימיות לקיומו של ארגון טרור זה ואף ראתה בו שותף לשיחות.
ההמשך, כמו כרוניקה של מוות ידועה מראש, היה אסון אחר שבא עלינו, והוא אסון ההינתקות (מורשתו של שרון). ההינתקות, אשר תוך זמן קצר התבררה כטעות איומה, כמו גם מלחמת בין המצרים האומללה ומבצע עופרת יצוקה אשר לא מימש את הפוטנציאל שלו – כולם חלק מאותה מדיניות תבוסתנית של הושטת הלחי השנייה וניסיון להגיע לפתרון הסכסוך היהודי-ערבי באמצעות התרפסות בפני האויב שכלל אינו מעוניין בשלום, אלא רק במלחמה – מגמה שהתחילה בהסכמי אוסלו.
בשישי האחרון מצאתי את עצמי במתנ"ס רבין בכרמיאל, מרצה על ספרי האוטוביוגרפי 'כלה ונחרצה' (בהוצאת ספריית הפועלים של הקיבוץ המאוחד). בספרי זה אני כותבת כיצד "חורש רעתי" (בעלי לשעבר), שעות וימים לאחר רצח רבין, נהג לאיים עליי בכך שסופי יהיה כסופו (של רבין), כי עליי ללמוד לקרוא את הסימנים על המפה, שלא אתעלם מהכתובת שעל הקיר. עוד הוא הבטיח לי שעליי לא יתאבלו מאות נערים עם נרות ודמעות. על מותי, כך הוא הצהיר, יהיו רק מי שיגידו: ברוך שפטרנו.
ההרצאה במתנ"ס רבין שברחוב "מבצע יפתח" (ע"ע: הקמת המדינה) הסתיימה, וחזרתי לעיר מגוריי היפה, חיפה. למחרת בבוקר התעוררתי אל ידיעה כי עוד אישה בישראל נרצחה, כנראה על-ידי בן זוגה. שמה של האישה טרם הותר לפרסום.
אני בטוחה שלאחר ששמה יותר לפרסום, איש לא יקרא על שמה רחוב, גם לא מתנ"ס, גם לא בית ספר. מקסימום יקראו את שמה באחד הטקסים המתקיימים ביום הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים, ושמה ייאמר ברצף עם שמות כל הנשים האחרות שנרצחו השנה ושיירצחו במהלך שנה זו.
וממש באותו יום בו נרצחה עוד אישה בישראל, נתכבדתי בידיעה על אודות אסי דיין, אשר נעצר לאחר שבת זוגו התלוננה במשטרה על אלימותו כלפיה, כשהיא חבולה בפנס בעין. לטענתה – לא מדובר בפעם הראשונה שמר דיין נקט באלימות נגדה, אלימות הכוללת איום בסכין מטבח.
אני בטוחה במאת האחוזים כי על שמו של אסי ודאי ייקרא מבנה או רחוב בישראל. ואם לא רחוב אז כיכר, ואם לא כיכר אז גן ציבורי. שהרי מדובר בדמות תרבותית (תמונות עירום גרוטסקיות שלו בעיתון), בדמות חינוכית (אישפוזים לאחר מנות יתר), ודמות מוסרית שוחרת שלום (במיוחד כלפי חברתו לחיים).
במדינה בה יש רחוב על שמו של מי שהורשע באונס (זוהר ארגוב), במדינה בה מחלקים פרסי ישראל למכה בת זוגו (שמוליק קראוס) ובמדינה בה מלאה הארץ ברבין... הציפיות הן בהתאם.

תאריך:  29/03/2009   |   עודכן:  29/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רבין, דיין, קראוס ונרצחת מאשדוד
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מספר הרחובות כמספר האוטובוסים
יפה דרשת  |  29/03/09 21:47
 
- נתנחם בזה שאחרי שיאזלו הכיכרות
נתין מדמנת ישראל  |  30/03/09 10:12
 
- האסוציאציות הן: גנב עתיקות.
כשאומרים דיין....  |  30/03/09 14:39
2
הסכם אוסלו הינו פשיטת רגל מוסר
ית וערכית  |  29/03/09 23:34
3
מדינה על שם רבין
מד' ליונה עיוורת  |  29/03/09 23:59
4
ברוכה הבאה למדינת הבולשביקים,ה
קורן נאוה,טבריה  |  30/03/09 07:28
5
חזק! ל"ת
אלי קופטר  |  30/03/09 10:21
6
כתיבה משובחת, כרגיל ... ל"ת
מטאטא  |  30/03/09 11:15
7
נטרל את הסמולצ'יקים הסמרטוטיים
אנא,בנימין נתניהו  |  30/03/09 12:27
8
אנו סומכים על חכמתך.ועלהסובבים
בנימין ,בחרנו בך.  |  30/03/09 14:04
9
ורחל אשתו השניה מכרה אותן
דיין-גנב עתיקות   |  30/03/09 14:10
10
מי קבע שם דיין על כביש?
מענין מי קובעשמות  |  30/03/09 14:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי שטרנברג
על ציבור השכירים בישראל להבין שהדרך לשמור על פרנסתם ועתידם, כמו עתיד משפחתם, תלוי בהבנה וברצון, שרק התאגדות מסודרת, פוליטית ומשפטית תעמוד לצידם בעת משבר. והמשבר כאן
ד"ר רון בריימן
הערמת קשיים על מי שבחרו לעלות לישראל, לחיות בה ולשרת בצה"ל מקוממת במיוחד כאשר היא באה מצד מי שאינם משרתים בצה"ל ומעודדים אי-השתלבות בהגנת המדינה    מוטב לנתניהו לא להערים קשיים נוספים בדרכם
שבתאי עזריאל
עוד ועוד שופטים מגנים - ובצדק - התנהגות מזלזלת כלפי בית המשפט    מצד שני, למה הם בעצם מצפים? שופטים שחובטים בפניך במגילת כללי האתיקה שאותם הם לא מקיימים, שופטים שבזים לחוק ולמינהל התקין, שופטים שמנוערים ומעורבבים עם עורכי הדין של הצד השני... כבוד?! כבוד השופט?!
מוטי פלד
"אתם חיים במדינה של אנשים רעים", אמר לי ישראלי הגר בחו"ל מזה כמה עשרות שנים "אתם לא מבינים שהחיים הם כמו גלגל, פעם למעלה ופעם למטה? כל אחד מאיתנו עלול יום אחד להיות חסר ישע..."
רוני בלומנפלד
עשור לאחר חקיקתו של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות קופות חולים וסניפי בנקים מקיימים את החוק באופן חלקי בלבד    לבעלי המוגבלויות אין כוח לצעוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il