X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על ציידי התיקים, ציידי הכותרות וציידי הטייקונים מתוצרת כחול-לבן
▪  ▪  ▪

ציידי התיקים: הפוליטיקאים
זה כבר לא כל כך משנה אם ממשלת נתניהו תמנה 27, 30 או 40 שרים. זה כבר לא כל כך משנה האם יהיו שניים, שבעה או עשרה שרים בלי תיקים. זה כבר לא כל כך משנה אם יהיו שלושה, חמישה או תשעה סגני שרים. הממשלה הזו יוצאת לדרך עם צפצוף אדיר על הציבור, וגרוע מזה - בלי שום סיכוי לעבודה רצינית ומסודרת.
רבות נכתב, ובצדק, על הבזבוז העצום של כספי הציבור עם הקמתם של משרדים מיותרים, פיצולם של משרדים קיימים, הוספת שרים שאינם עושים כלום וסגני שרים שעושים עוד פחות. זה יעלה לנו מיליונים כל שנה - אולי לא הרבה מתוך סך תקציב המדינה, אבל בהחלט יריקה בפרצופם של כל אזרחי המדינה שפוטרו, ששכרם קוצץ או שחוששים שהם הבאים בתור (וזה בעצם כולנו).
הנה עוד נקודה חשובה: חוסר היעילות המובנה של הרכב כזה. אחד מחוקי פרקינסון קובע, כי ועדה יעילה תמנה שבעה או תשעה חברים. למה? כי במספר נמוך יותר, תמיד יש חשש שמישהו ייעדר ולא יישמעו מספיק דעות. במספר גבוה יותר, תהפוך כל ישיבה למסע של נאומים מייגעים, ובסופו של דבר ההחלטות יתקבלו בידי שני האנשים היעילים ביותר - שאיש לא הסמיך אותם לכך.
נסו רק לדמיין לעצמכם ישיבת ממשלה על נושא כמו תקציב המדינה או המדיניות בעזה. כל שר יבקש לדבר רק עשר דקות. זה לבד יקח חמש שעות. מישהו יקשיב? מישהו יוכל לזכור את התובנות? שלא לדבר על סכנת ההדלפות, שהרי לכל שר יש מנכ"ל ועוזרים ודובר - בקיצור: משהו כמו 150 איש שיידעו בזמן אמת את ענייניה הרגישים ביותר של המדינה.
אבל מה זה חשוב. העיקר שעוד כמה פוליטיקאים יוכלו להתהדר בתואר "שר" או "סגן שר", לקבל לשכה ומכונית וצוות על חשבון הציבור. ולעזאזל טובת המדינה.

ציידי הטייקונים: העיתונים

מאוד פופולרי בימים אלו לחפש את ראשיהם של הטייקונים - אותם אילי הון שנקלעו לחובות של עשרות מיליארדי שקלים. הדבר בולט במיוחד בכמה אמצעי תקשורת, ובראשם "דה-מרקר", הקוראים להניח להם ליפול ולהעביר את השליטה בעסקיהם לידי הציבור.
זהו פופוליזם לשמו. הטענה העיקרית כלפי הטייקונים היא, שהם לקחו את כספי הציבור - שקנה איגרות חוב שלהם - וסיכנו אותם במיזמים במקומות כמו רוסיה, לאס וגאס ופולין. אך הטענה הזו לא נשמעה בזמן אמת; כאשר הפרויקטים הללו נראו רווחיים, כולם החמיאו לגאונות של הראש היהודי, המצליח לעשות עסקים במקומות קשים.
חוץ מזה, איזו ברירה הייתה להם? ישראל היא מדינה קטנה עם משק קטן ומוגבל. 45% מהתמ"ג שלנו מופנים לייצוא - מה שמוכיח עד כמה אנו זקוקים לשוקי העולם כדי להתפתח. כמו שהפרדסנים מייצאים תפוזים, כך הטייקונים ייצאו ידע. וכמו שאנו רוצים שמשקיעים זרים יבואו אלינו, כך הטייקונים הם המשקיעים הזרים בארצות העולם.
ומה פירוש "העברת הבעלות לידי הציבור"? האם הכוונה למשקיעים המוסדיים? הרי גם הם הפסידו בשנה שעברה עשרות אחוזים, וגם הם מצויים על הכוונת של אותם עיתונאים ופרשנים. אז אולי הממשלה? נו, באמת. אנחנו רוצים לחזור למשק המפא"יניקי של שנות החמישים?
תאמרו: זה קורה בארה"ב ובאירופה. אז ראשית, זה קורה בעיקר במוסדות פיננסיים שפשטו את הרגל - וזה לא המצב אצלנו. ושנית, המשק שלנו נכנס למשבר הזה - שהוא משבר מיובא לחלוטין - במצב מקרו הרבה יותר טוב מאשר ארה"ב ואירופה. ושלישית, גם שם הצעדים הללו נעשים במשורה ובזהירות רבה.
הטייקונים ודאי צריכים לשלם מחיר על הפסדיהם. אסור שהכל יפול על המשקיעים מן הציבור. אך מכאן ועד להתלהמות חסרת הרסן נגדם - הדרך רחוקה.

ציידי הכותרות: רוני חזקיהו

המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, דורש מבנק הפועלים להימנע ממינויו של ציון קינן למנכ"ל עד שינוהל תהליך איתור מסודר. וחשבנו ש-1 באפריל חל רק מחרתיים.
נכון, בנק הפועלים מתנהל בצורה לא מוצלחת בשנים האחרונות. נכון, רוני חזקיהו כבר מנע ממנו ליפול לבורות עוד יותר עמוקים, כאשר סירב לאשר לו רכישת בנקים בחו"ל והכריח אותו למכור את ניירות הערך הרעילים שהחזיק. אבל הוא באמת חושב שלצעד הנוכחי שלו יש משמעות?
היו בבנק הפועלים בשנים האחרונות כמה החלטות פרסונליות הרבה יותר שערורייתיות. העובדה שאמיר ברנע נדרש להתפטר מתפקידו כדירקטור חיצוני הייתה חמורה מאוד, והיא הסתברה כחמורה עוד יותר כאשר התברר שניהול הסיכונים של הבנק - תחום בו מתמחה ברנע - היה כושל. מינויה של איריס דרור לדירקטורית היה הזוי לחלוטין.
אלא שדווקא מינויו של קינן סביר לגמרי. האיש הוא המשנה למנכ"ל, עבר שורה של תפקידים בכירים בבנק וסומן מראש כיורש. הרי מה יקרה כעת? הבנק יקים איזושהי ועדת איתור (מונח שבכלל לקוח מהשירות הציבורי, הידוע כמובן במינויים היעילים והמוצלחים שלו), יראיין כמה מועמדים ולבסוף יבחר שוב בקינן. אז בשביל מה להכניס אותו לטלטלה מיותרת?
גם ההתפטרות של צבי זיו אינה מצדיקה התערבות של המפקח. מותר שיהיו חילוקי דעות בין מנכ"ל ליו"ר, ובחברה מתוקנת - האיש השני בהיררכיה הוא המפנה את מקומו. זה בדיוק מה שקרה כאן. אם כבר, יש מקום לבדיקה של רשות ניירות ערך מדוע לא ניתן גילוי מוקדם יותר לאותם חילוקי דעות (בדיקה שאכן מתקיימת). אבל מה שעושה חזקיהו נראה כרצון לתפוס כותרות. זה בהחלט הצליח לו; את המחיר גם כאן משלם הציבור - שליש מאזרחי ישראל שיש להם פעילות בבנק הפועלים.

תאריך:  30/03/2009   |   עודכן:  30/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ניר נבות
מטרתן של בדיקות סקר גנטיות היא לאתר אנשים שהינם נשאים סמויים    מומלץ להתעדכן לפני או במהלך כל הריון על בדיקות גנטיות חדשות שנוספו ולבצען בהתאם להמלצות
גורי גרוסמן
אנחנו הבוחרים אשמים בגודש השרים וסגניהם: אילו טובת המדינה הייתה נגד עינינו - היה עלינו להעניק לליכוד או לעבודה 40 מנדטים, ובכך היינו מונעים את המקח והממכר הקואליציוני המביש, והיינו זוכים בממשלה מצומצמת ופונקציונלית
אריה דרוקמן
יש שיטענו כי ליברמן הוא אכן האיש הרע, אבל אין הדבר כך - לליברמן משנה ברורה, יציבה וממומשת    ועליו נאמר: "בעצב ובייסורים תהיה לנו פוליטיקאי"
איתמר אפק
המשבר הכלכלי אינו אלא משבר אמון בין העם לשלטון    הגיע זמן שיחזור זעקת ויקי קנפו
ראובן לייב
אם להתעלם משירות עייף וצולע, משירותים חסרי אסתטיקה וממצוקת חניה גדולה, יש למסעדת השף התל אביבית הצלחה גסטרונומית לשמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il