X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המבנה והתפקידים בממשלת נתניהו מבטיחים שהיא לא תוכל לפעול הנה כמה שאלות מעשיות שיעלו כבר בימים הראשונים לכהונתה
▪  ▪  ▪
גן ילדים [ארכיון: פלאש 90]

אתמול דיברנו כאן על חוסר היעילות המובנה בממשלת נתניהו השנייה, המונה 30 שרים. הסברנו שדיוניה יהיו חסרי תועלת ותוחלת, שאיש לא יקשיב לנאמר בהם, ושבסופו של דבר ההחלטות יתקבלו – בניגוד לכללי הדמוקרטיה והמינהל התקין – בידי ראש הממשלה ועוד שר או שניים.
לנוכח הרכבה הסופי של הממשלה, מתברר שגם התיפקוד היום-יומי של משרדיה יהיה קשה עד בלתי אפשרי. הנה כמה דוגמאות מוחשיות:
  • יובל שטייניץ הוא שר האוצר, אבל בנימין נתניהו יתווה את האסטרטגיה הכלכלית. היכן נגמר הניהול השוטף ומתחילה האסטרטגיה? אגף התקציבים עובד כל השנה; האם זה שוטף או אסטרטגי? הפרטת חברות ממשלתיות – שוטף או אסטרטגי? הפחתת מיסים או העלאתם – שוטף או אסטרטגי? וכך הלאה, לכל אורכו ורוחבו של המשרד החשוב ביותר בימי משבר אלו. לאוצר יהיו שני ראשים: אחד במשרד עצמו, ללא כל ניסיון כלכלי; והאחר במשרד ראש הממשלה, עם מיליון ואחת חובות אחרות.
  • מה פירוש "שר לנושאים אסטרטגיים"? היכן תפקידו מתחיל והיכן הוא נגמר, במיוחד מול משרד הביטחון ומשרד החוץ? מי יתווה את המדיניות מול האיום האירני? והאם החמאס הוא נושא אסטרטגי או טקטי?
  • לראש הממשלה יש ארבעה סגנים ומשנה אחד. מי ממלא את מקומו בהעדרו? ומה יקרה אם חלילה ראש הממשלה יחלה?
  • מיכאל איתן ממונה על שיפור השירות לאזרח. האם הוא יוכל לכפות על מינהל מקרקעי ישראל, שבאחריות משרד השיכון, להיות יעיל יותר? ומה לגבי בתי החולים? ובתי המשפט? והעיריות? הרי לכולם יש שרים שממונים עליהם; כיצד בדיוק הוא יתפקד?
  • דן מרידור ממונה על שירותי המודיעין, תפקיד המצוי מאז הקמת המדינה בידי משרד ראש הממשלה. האם יהיה לו משרד משלו? כיצד יחולקו הסמכויות בינו לבין נתניהו? מי יטפל בתקציביהם של המוסד והשב"כ? האם זה כולל גם את אמ"ן, הנמצא באחריות משרד הביטחון?
  • מה יעשה אבישי ברוורמן כשר לענייני מיעוטים? האם יקבל תקציבים המצויים כיום בתחומיהם של משרדי הפנים, החינוך והתמ"ת? או שמא כל תפקידו יהיה לבקר ביישובי המיעוטים ולפזר הבטחות?
  • גילה גמליאל אחראית על קידום הצעירים והנשים. ושוב: מהיכן יבוא התקציב? האם היא תופקד על יחסי הממשלה עם הסטודנטים – תחום השמור לשר החינוך? האם תוכל לכפות מינוי נשים בחברות ממשלתיות – תחום שבאחריות שר האוצר?
  • לאה נס היא המקבילה של גמליאל לענייני גמלאים, ועולות בדיוק אותן שאלות. האם היא תהיה אחראית גם על ניצולי השואה ורכושם של יהודי מדינות ערב, כמו במשרד הגמלאים? ומה באמת יעלה בגורלו של המשרד הזה?
  • במשרד הבריאות יתמנה ככל הנראה סגן שר מיהדות התורה, בלי שר מעליו. זה אומר שהסמכויות הפורמליות של השר יהיו בידי ראש הממשלה, העמוס גם ככה עד מעל לראשו.
  • וכמובן: מה יעשו חמשת השרים ללא תיק? הם ודאי יחפשו פעילות – וזו תצטרך לבוא על חשבון עמיתיהם לשולחן הממשלה. ואז יצטרך נתניהו להתפנות מנושאים שוליים כמו המשבר הכלכלי, אירן ורצועת עזה, כדי להשקיט שלום בגן הילדים שהקים במו ידיו.
בקיצור: ממשלת הענק הזו לא תתפקד. המבנה שלה לא יאפשר זאת, אפילו אם כל השרים מאוד ירצו ואפילו אם נניח שמיטב המוחות הפוליטיים יושבים סביב שולחנה. שלא לדבר על המבנה הלא-טבעי שלה מבחינה פוליטית-מדינית. את המחיר הזה, של רדיפת הכבוד האישית, נשלם כולנו.

תאריך:  31/03/2009   |   עודכן:  31/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשלה שלא תתפקד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שמתם לב ,ירון זליכה - נעלם.?!
הרשלה  |  31/03/09 09:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
ככל שלא רשום בתקנון כי ניוד שטחים מקומה לקומה מהווה סטייה ניכרת, המסקנה היא כי מדובר בסטייה רגילה אשר בסמכות הוועדה המקומית לאשרה
טל ברקוביץ, שירן מעוז
חייו של עמיחי נוימאייר (36) השתנו בלילה אחד של חודש אוגוסט 2003 בעקבות תאונת דרכים קטלנית בה איבד את ראייתו כמעט לחלוטין ואחת מרגליו נקטעה    שש שנים אחרי הוא מנסה להביט קדימה    הוא מאמין כי בכל אובדן טמונה גם היכולת לצמוח
עו"ד יעל גיל
צעדים שינקוט בית הדין הרבני לצורך כפיית גט על סרבנ/ית גט יכולים להיתפס כלא מידתיים ולא חוקתיים    אך לעיתים זו הדרך היחידה להבטיח את חירותו של הצד השני
ענבל בר-און
בניגוד לתפיסה ולפיה ברק ייבא לישראל את השיטה האמריקנית בדבר מניעת התערבות המדינה בחיי הפרט, ברק סבור כי על המדינה לפעול באופן אקטיבי למען זכויות האדם    זהו גם הנושא בו הוא חפץ לחקור לעת פרישה
ד"ר צ'לו רוזנברג
שיטת הבחירות בישראל - האם השיטה היא בלתי מתאימה לישראל או שמא ה"שחקנים" בזירה הפוליטית ציניים? הווה אומר, האם הרצפה עקומה או שהרקדנים חסרי כל כישרון לרקוד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il