X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי הם אלו שיהיו כמריונטות ביד היוצר אביגדור ליברמן?
▪  ▪  ▪
הבוס. ליברמן [צילום: AP]
נאמן ליברמן. יצחק אהרונוביץ'

מריונטה מספר 1. נתניהו [פלאש 90]

כל השרים ושאר ממלאי התפקידים של "ישראל ביתנו" הם מריונטות מוחלטות של ליברמן, והם חייבים לו צייתנות ונאמנות אישית - על כל המשתמע מכך

יצחק אהרונוביץ' מתנועת "ישראל ביתנו" יכהן בתפקיד השר לביטחון פנים בממשלה החדשה של בנימין נתניהו.
מלכתחילה הועלו ספקות אם ראוי הדבר, ששר מטעם "ישראל ביתנו" יהיה ממונה על המשטרה שעה שראש התנועה אביגדור ליברמן חשוד בביצוע עבירות פליליות.
דומה שהספקות הללו הותרו - לאור דברים שאמר אהרונוביץ' בשבת האחרונה כאשר הוא התבקש להתייחס לחשדות נגד ליברמן.
המעט שהיית מצפה לו בנסיבות העניין הוא, שאהרונוביץ' יודיע באופן קטיגורי שאין הוא מוכן להתייחס לחשדות נגד ליברמן מטוב ועד רע, אבל לא - הוא סיפק את הסחורה: לאחר שקונן על התארכות החקירה של ליברמן - הביע אהרונוביץ' דעתו, שהחקירה תסתיים בלא כלום.
דעה ללא בסיס
על מה מבוססת דעתו זו של אהרונוביץ'? על קריאה בעיתונים? על שיחות עם ליברמן? על הדלפות מצד חוקרי המשטרה? הרי בוצעו כבר מעצרים של מקורבי ליברמן - לרבות של עורך דינו. והרי היועץ המשפטי לממשלה הודיע - כך פורסם - שהמדובר בחשדות חמורים לביצוע עבירות שנמשכות גם בהווה.
אין זאת אלא שדעתו של אהרונוביץ' בנקודת הזמן הזו היא לא יותר ממשאלת לב, שאולי תתגשם ואולי לא, ומכל מקום - חקירת הפרשה נמצאת בעיצומה.
ומשאלת הלב הזו של אהרונוביץ' באשר לגורל הבוס שלו מצאה מן הסתם את דרכה אל החוקרים והממונים על חקירת פרשת ליברמן, שכאמור נמצאים בעיצומה של החקירה.
תחת אימת הבוס
ועכשיו יידע כל חוקר או ממונה על החקירה, שאם ברצונו להתקדם ולטפס במעלה דרגות המשטרה מדרגת ניצב משנה ומעלה - הדבר טעון אישור וחתימה של השר לביטחון פנים, שכאמור מקווה ומצפה שחקירת הבוס שלו תסתיים בלא כלום.
כיצד יכול חוקר במשטרה למלא בנסיבות אלה את תפקידו כהלכה ולחקור ללא מורא את הבוס של השר לביטחון פנים - שעה שהשר עצמו הביע כבר דעתו - כלומר תקוותו וציפייתו - שהחקירה תסתיים בסגירת התיק?
ואהרונוביץ', זאת לדעת, חייב לליברמן לא רק את המינוי שלו לתפקיד השר לביטחון פנים, אלא הוא גם יודע היטב שליברמן הינו אדם מספיק דומיננטי וחזק היכול בלא מאמץ רב למצוא עילה שתביא לסילוקו של אהרונוביץ' מהתפקיד - בין באמצעות העברת החלטה בתנועה, ובין באמצעות הפעלת לחץ על ראש הממשלה שיעשה כן.
ובכלל, מן המפורסמות הוא שכל נושאי המשרות מטעם "ישראל ביתנו" חייבים לליברמן - רק לליברמן - את חייהם הפוליטיים, וברצותו יקפד אותם ללא כל קושי ובלי הליכים מיותרים.
ובאחת - כל השרים ושאר ממלאי התפקידים של "ישראל ביתנו" הם מריונטות מוחלטות של ליברמן, והם חייבים לו צייתנות ונאמנות אישית - על כל המשתמע מכך.
המריונטה העיקרית של ליברמן
ועוד דבר: ראינו כיצד ליברמן מנצל ביעילות מרשימה את כוחו הפוליטי במהלך המשא-ומתן הקואליציוני, ומביא לתנועתו הישגים רבים ומינויים חשובים לו ולאנשיו - כולם חיילים צייתנים ונאמנים שלו. ובכן, האם יש לנו סיבה כלשהי להניח שעתה, משהוקמה הקואליציה, ליברמן יפסיק פתאום לנצל את כוחו הפוליטי לצרכים הנראים לו?
כי מתגנב חשד ללב, שהמריונטה העיקרית והראשית של ליברמן לא תהיה מתנועת "ישראל ביתנו", אלא תשב בלשכת ראש הממשלה.

תאריך:  31/03/2009   |   עודכן:  31/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפקידים של איווט
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נו באמת.....
מטאטא  |  31/03/09 20:52
2
וכשהמפכ"ל אמר....
נגעל מצביעות  |  1/04/09 08:43
3
חבל שעיתונאים לא מבינים ...
אבי יאיר  |  22/04/09 09:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא רפאלי
כספי הקמפיינים המיותרים של אורי שני יכלו לממן התפלת אלפי קובים של מים וכך לחסוך, באמת, במים    ובממשלה: השחיתות נגמרה או שמא רק החלה בסיבוב חדש?
דורית וורמן
אגוזים הם חטיפים בעלי השפעות בריאותיות רבות    הדיאטה הים תיכונית נחשבת לדיאטה בריאה ולמונעת מחלות, בין היתר, עקב צריכה יומיומית של אגוזים    לאגוזים השפעה מיטיבה על התסמונת המטבולית ומחלות לב וכלי הדם
רפי פרידמן
מר נתניהו, אתה מתמנה היום לראש ממשלה על תנאי. לאמור: הרשות בידך לכהן כראש ממשלה בישראל, כל עוד לא יימצא תחתיך טוב ממך. אנו, האזרחים, במקביל, נחפש. נחפש לך יורש, ונתפלל, כי יימצא מלך בישראל, קודם שתקדיח את תבשילך ברבים
איתן גנור
מפליא כי אנשים המעורבים מאד בפוליטיקה מפגינים חוסר הבנה בסיסי למהותה של דמוקרטיה יחסית    הבוחר אמר את דברו    אם זה יתורגם לבניית תקציב מייצג וצודק או לחלוקת "כספים ייחודיים" למפלגות שאינן ציוניות ודמוקרטיות - זה תלוי רק בפוליטיקאים
איילת פדה גולדשטיין, ד"ר אבי מרדלר
מה הקשר בין סדר הלידה במשפחה לבין המוטיבציה הבסיסית של כל אחד מאיתנו? ובכלל מה הקשר של זה לנושא הצבת יעדים במקום העבודה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il