X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מכתב גלוי לחברי הכנסת שהתנגדו לכניסה לממשלה
▪  ▪  ▪
טועים ובגדול. חברי העבודה [צילום: AP]

חברי עבודה יקרים,
אתם יצאתם בביקורת קטלנית נגד התומכים בהצטרפות לממשלה. טענתם בלהט כי תמיכה והצטרפות לממשלת נתניהו תגרום לכישלון, אבדון, חידלון וריקבון. לדעתכם, ההחלטה שלבסוף התקבלה בוועידה תהפוך לכישלון ערכי, אסון מפלגתי, חידלון ציבורי וריקבון מוסרי. ממש אסון טוטלי וקולוסאלי של הרס דמוקרטי.
ההיגיון שלכם מוביל למסקנה סופנית שמפלגת העבודה אבודה ורק אתם מסוגלים להצילה. כמו בעבר, גם הפעם אתם טועים בגדול. נבואות החורבן שלכם, בגיבוי תקשורת מעודדת ומשתפת פעולה, לא יובילו ל"שיקום" מפלגתי.
שלום עושים עם אויבים מבחוץ, וקואליציה עושים עם יריבים פוליטיים מבית. כלפי הפלשתינים אתם תמיד תומכים בפשרות מרחיקות לכת ואילו כלפי היהודים מהמחנה הפוליטי האחר, אתם לא מוכנים לשום פשרה ממשלתית סבירה וממשיכים בסיסמאות הישנות "רק לא בגין", "רק לא שרון", "רק לא ש"ס וליברמן". הם מנצחים ואנחנו נכשלים. כעבור שנים גם אתם מהללים את בגין ושרון, ויושבים עם כולם בממשלות שהביאו הצלחות ולא אסונות. עובדה. חלקכם תתפשרו ותתיישרו עם התוצאה והממשלה.
פוליטיקה היא מיצוי של פשרות אפשריות, ולא מיצוי של אידיאולוגיות טהורות ומושלמות, שלרוב הן בלתי אפשריות. הריאליה תמיד גוברת על האידיאולוגיה, גם של השמאל וגם של הימין. גם הימין וגם השמאל נטשו עקרונות, אמונות והבטחות, בתוקף הפשרות הבלתי נמנעות. אלה הם החיים בדמוקרטיה וזו הריאליה שגם אתם כפופים לה וחיים אותה מבלי להודות בה. עובדה.
אי לכך, אין שום "אסון" בשותפות בממשלת נתניהו, עם ש"ס וליברמן, כפי שלא היה "אסון" כאשר היינו בעבר בממשלות איתם. סמינרים רעיוניים אינם מתכונת מעשית לביצועים ממשלתיים של החיים האמיתיים. עובדה.
קווי יסוד ממשלתיים הם לדעתכם סלע מחלוקת אידיאולוגי בלתי ניתן לפשרות. האמת היא, שאומני הניסוח המשפטי והפוליטי מסוגלים להציג נוסחאות גמישות ומושלמות לטעמם של כל הצדדים שיתאימו לכל הפרשנויות והדעות. עובדה.
קווי יסוד אינם אף פעם מכשול אמיתי לשיתוף פוליטי ממשלתי, אפילו בעניין החזון של "שתי מדינות לשני עמים".
אתם חלק מהשמאל הדוגמטי שזרעו אופטימיות מגויסת של אשליות השלום וטעו בגדול, ואילו אלה שהואשמו על ידכם "כיצרני פאניקה" צדקו בגדול. אתם תמיד אומרים "תנו צ'אנס לשלום". אולי תתנו גם צ'אנס לממשלת נתניהו ברק.
ולסיום, כמה שאלות:
א. האם גם אתם, כמו ציפי לבני, מאמינים בסתר לבכם בעקרון הקומוניסטי האומר: "מה שיותר רע יותר טוב?" האם גם אתם ממתינים ומצפים לכישלון ולהתרסקות ממשלת נתניהו, כבסיס אופטימי לשיקום מפלגתי והישג שלטוני?
ב. רציתם להיות אופוזיציה לוחמת נגד ממשלת נתניהו. לאור החלטת הוועידה, שהתקבלה בניגוד לדעתכם, האם מעתה תפעלו כאופוזיציה לוחמת נגד המפלגה "כתחליף" לממשלה?
ג. כאנשי עקרונות וערכים, האם תוכלו להישאר ולתפקד בהגינות במסגרת המפלגתית עם אותם האנשים שגרמו לדעתכם לאסון ולאבדון?
לטעות זה אנושי גם בדרג המנהיגותי. ואולם לטעות, לא להודות ולהמשיך להשלות זה הרסני. אתם טעיתם בהובלת "הדרך" שגרמה למפלה של המפלגה. הגיע הזמן להתפכחות גם מצדכם, ולא לנסות לשקם את המפלגה ע"י הקמתה של "מרצ החדשה" בעבודה. מרצ התרסקה, ואנחנו נחלנו מפלה בגלל "הדרך". אסור לחזור ולמחזר אותה.
אפשר וצריך לחתור לשלום ריאלי; אסור לחיות בחלום נאיבי של שלום וירטואלי. יש לנו עם חזק וארץ נהדרת, הזקוקים למנהיגות של הסכמה לאומית מול הסכנה הקיומית. הגיע הזמן לפיוס בתוכנו למען עתידנו ולתמוך בממשלתנו!

הכותב הינו חבר לשכת מפלגת העבודה.
תאריך:  06/04/2009   |   עודכן:  06/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרוש עוז לתמורה לאחר המפלה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תצטרף לליכוד
ותיק  |  7/04/09 10:54
2
כולם זונות פוליטיות
א. פובליציסט  |  9/04/09 19:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פלד
אתם מגדירים את עצמכם כערבים-פלשתינים-מוסלמים. כשזה נוח לכם אתם מוסיפים "ישראלים"    במה אתם ישראלים? בתרומה החיובית שלכם במדינה? איזו תרומה יש לכם למדינה? אתם, שהייתם תקווה של ראשי מדינה נאיביים (שלא לומר טיפשים) שתהיו גשר לשלום ולהבנה עם השכנים הערבים, לא השכלתם לחבר אפילו שיר שלום אחד
ד"ר אברהם בן-עזרא
הסיסמה השחוקה השגורה בפי רה"מ, כמנטרה חוזרת בעקבות שטיפת המוח אותה הצליחו לבצע קיצוני השמאל בחשיבה המדינית, לפיה המטרה הניצבת בפני הממשלה היא נקיטת מדיניות של שלום וביטחון, היא בגדר משימה בלתי אפשרית
אריק מויאל
את הליך התקצוב הדו-שנתי - הצלחתו, תכנונו והצדקתו לשנים הבאות, נוכל לראות ולבחון באמצעות גורם מרכזי והוא היציבות הכלכלית אשר תשרה במדינה וכממשק ישיר בהצלחת הממשלה
יואב לוי
הגם שאנחנו צודקים במלחמתנו העיקשת בטרור, צודקים במאבקנו לשמירה על החיים, צודקים גם בביקורות העצמית, מסתבר, שלא מספיק להיות צודקים צריך גם להיות חכמים, ומצער ככל שזה יישמע, הפלשתינים הם החכמים בעימות המתמשך בינינו
ד"ר צ'לו רוזנברג
אולמרט נמצא אשם בתקשורת, בקרב פוליטיקאים, ולדאבון הלב, גם בקרב משפטנים ושופטים (בדימ.). אם ניתן להבין את עמדתם של עיתונאים או פוליטיקאים, ספק אם ניתן להבין את עמדתם של המשפטנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il