X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המהנדסים במזרח אולי עדיין לא מהווים תחרות לישראל, אך אם לא נמשיך לקדם את החדשנות, נקפא על שמרינו ונראה את מרכזי הפיתוח הזרים והישראלים עוברים לחו"ל, ולנו לא יהיה מה להציע
▪  ▪  ▪
המצאות - מתחייבות

הנתונים הכלכליים בעולם לא מיטיבים עם ישראל. סגירת מפעלים והעברת פסי ייצור למזרח, פוגעים רבות במשק. עידוד חדשנות יעזור לנו להיערך לעתיד ולבנות לנו יתרון יחסי על פני כוח העבודה הזול במדינות המתפתחות.
רוב הבעיות בתעשיה הישראלית קשורות בעלויות. עלות השכר של עובד ישראלי אינה יכולה לעמוד בתחרות מול מדינות המזרח הרחוק, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה. בענף ההיי-טק אנו רושמים שיאים ועלות מהנדס ישראלי משיקה לזו של מקבילו בארה"ב.
עם כל הצער הכרוך בכך, אין כל פלא מדוע קווי ייצור עוברים מדי יום למדינות המתפתחות. העברת הייצור למדינות אלו היא מגמה המאפיינת את העולם המערבי כולו, ותורמת רבות לתחרות ולהורדת המחירים, ובסך-הכל זהו צעד נכון, כל עוד הוא לא כולל בתוכו תופעות שליליות של ניצול ילדים.
בענף ההיי-טק הישראלי כבר הפנימו שיש צורך לחזק את היתרון היחסי, הקיים בישראל ולא לנסות להילחם בתחנות רוח.
היתרון היחסי שלנו נמצא בראש. הפיתוח הישראלי הוא מבין הטובים בעולם בענף הטכנולוגיה, הרפואה ובכל תחום הדורש חדשנות ומקוריות. לא לחינם מגיעות המשכורות הגבוהות למהנדסים הישראלים.
כאשר חברות זרות מעוניינות להקים מרכזי פיתוח בארץ, זה מגיע רק בגלל היכולות הישראליות, ולא בגלל גודל השוק במדינה. האוכלוסיה הישראלית קטנה מדי עבור היצרניות הגדולות, כך שאנו לא ממש נתפסים כשוק יעד אטרקטיבי. עם זאת, יחסית לגודל הטכנולוגיה שלנו, חברות הסטארט-אפ הרבות וההישגים שלנו מצליחים לגרום למדינות אירופה וארה"ב להשקיע סכומי כסף לא מבוטלים בהקמת מרכזים דווקא כאן.
מנגד, חברות רבות עדיין מתעקשות להחזיק מפעלי ייצור בארץ למרות עלותם הגבוהה. ישנם ענפים מסוימים בהם חשוב להשאיר את הייצור בארץ. זה נכון לגבי ענפים ביטחוניים, אסטרטגיים, חיוניים (כגון חקלאות, מים וכדומה), אך בענפים רבים זה נראה רע. ההוצאות גבוהות, המשכורות לעובדים נמוכות, ובמקרים רבים הם אף מגלגלים הפסדים בלתי פוסקים ומתוקצבים מהמדינה. עד שבסופו של דבר הם נסגרים והעובדים נותרים ללא פרנסה, ובמקרים רבים גם ללא ידע נרכש שיעזור להם למצוא פרנסה.
לכן כדאי מאוד לדעת לנצל את היכולות שלנו ולהשקיע את המשאבים דווקא בהפיכת ישראל למקור של רעיונות והמצאות.
בישראל נעשים צעדים לקידום הגישה הזו, וניתן לראות זאת בהקצאות ההון של המדען הראשי ליזמים. עם זאת, עדיין רבים מן המשאבים מופנים בעיקר לענפי ההיי-טק, הרפואה והביומד. ענפים רבים נותרים ללא תקצוב ראוי וטכנולוגיות ש"אינן היי-טק" לא תמיד מצליחות להסתדר ללא הון.
מעבר לכך, צריך להפנות משאבים גם לחינוך. תוכנית הלימודים צריכה לדעת לעודד חדשנות ויצירתיות, מעבר ללימודים הקלאסיים. בשיטה זו נדאג שהחדשנות המאפיינת רבים מן הישראלים תימשך גם בדורות הבאים ואף תגבר.
בסופו של דבר, קידום החדשנות והפיכת ישראל לבית תומך לממציאים הן כורח המציאות. כבר כיום אנו רואים לעיתים מקרים בהם סוגרים מרכזי פיתוח בארץ בגלל העלויות. המהנדסים במזרח אולי עדיין לא מהווים תחרות לישראל, אך אם לא נמשיך לקדם את החדשנות, נקפא על שמרינו ונראה את מרכזי הפיתוח הזרים והישראלים עוברים לחו"ל, ולנו לא יהיה מה להציע.

הכותב הנו ממציא בכיר ומומחה לשיווק בינלאומי המתמחה במיזמים טכנולוגיים בתחום מוצרי הצריכה.
תאריך:  10/04/2009   |   עודכן:  10/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל כמקור להמצאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הממשלה לא מבינה את זה ! ל"ת
ירון זכאי  |  10/04/09 18:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
הפתרון לבעיה הקשה של התעצמות הביורוקרטיה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, הוא פשוט בתכלית: ביטול כליל של הוועדות המקומיות    כמו מוסד נשיא המדינה - אף הן אינן נדרשות, כפי שיובהר להלן, זאת ועוד, הן מיותרות וגם מזיקות
צבי זרחיה
מבקר המדינה שובר שתיקה ומדבר על חקירת אולמרט, הכספים של נילי פריאל, פרשת בנק לאומי והטענות נגדו    לינדנשטראוס: "אנשי אולמרט טענו שתיק החקירה בפרשת מרכז ההשקעות ייסגר. הוכח שצדקנו"
גד גזית
ילדים הגדלים אל עולם מורכב של חלומות לא מוגשמים של הוריהם, נושאים על כתפיהם הקטנות את כובד מטען רגשי האשמה של הוריהם על חוסר בנתיב ברור שדרכו יש להוליכם בבטחה הנשאפת    הם הופכים למקלט להימלט אליו עבור סביהם וסבותיהם, מפני סכנת ההפיכה ללא רלוונטים ובריחה מחיים חסרי תוכן
אורן לוי
במשבר הנוכחי, כמו בכל משבר, שוב מאשימים בכל את היהודים. אז מה בכל זאת כולם רוצים מאיתנו?
דן בבלי
יש להניח כי יחלוף זמן עד שנגיע לביצוע השוויון האזרחי המיוחל בין האוכלוסיות הערבית והיהודית    נושאים רבים, ואולי החינוך בראשם, שיכולים להבטיח את השוויונות ואת האינטגרציה של הערבים במקביל ליהודים - מחייבים התייחסות ועשייה, שטרם החלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il