X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אורי מלבסקי ושי גלילי מגשימים את חלומם: לצאת ביאכטה, הגדולה מסוגה, פרי-יצירתם, להפלגות בעולם הרחב
▪  ▪  ▪
קורמת עור וגידים [צילום אילוסטרציה]

על מגרש רחב-ידיים, סמוך למרינה של הרצליה, מוצבת לה יאכטה גדולת-ממדים, המעוררת את סקרנותו של כל מי שחולף על פניה. עוברים ושבים, הנקרים למקום בסופי-שבוע, יכולים להבחין בשני צעירים הניצבים על פיגומי היאכטה, וכלי-עבודה בידיהם.
זה שנה וחצי שוקדים אורי מלבסקי ושי גלילי, בני ה-30, על בנייתה של יצירת-חייהם. חלומם הגדול, להקיף את העולם ביאכטה משלהם, כבר אינו רחוק מלהתגשם. החלום הזה נולד בדיוק לפני עשר שנים, כאשר אורי ושי הכירו איש את רעהו בצבא. שם, ביחידה הצבאית, גילו השניים כי יש להם, בעצם, משהו משותף: האהבה לים.
פגישות בסופי-שבוע
אצל אורי, בן הרצליה, הנצה האהבה הזו עוד בכיתה ג', בשיעורי המלאכה, כאשר הייתה לו "מאניה" של בניית אוניות מעץ. אצל שי, בן חיפה, נולד השיגעון לים באגודת הנוער הימית, שאליה השתייך, ושבה לא החמיץ כל הזדמנות לחתור בסירה. אצל שני החיילים גמלה ההחלטה, כי עם שחרורם ישובו וייפגשו בלב ים. אלא שעם השחרור נפרדו דרכיהם של השניים. אורי, בוגר בית-ספר מקצועי, פתח נגרייה בעיר-מגוריו, הרצליה, ואילו שי חבש את ספסל הלימודים באוניברסיטת חיפה, כשחוגי-לימודיו הם פרה-היסטוריה וארכיאולוגיה ימית.
השניים נפגשו רק בסופי-שבוע, בביתו של אורי בהרצליה. כמעט בכל אותן פגישות נהגו לשכור סירה ולצאת עימה ללב ים, כשהם טווים, תוך כדי הפלגה, חלומות על יאכטה משלהם, שעימה יפליגו יום אחד לעולם הרחב.
לפני שנתיים החל החלום קורם עור וגידים. באחת מפגישותיהם המשותפות החליטו השניים לרכוש במשותף יאכטה. חודשים ארוכים קיימו אורי ושי פגישות עם בעלי-יאכטות במרינה של הרצליה, תוך ניסיונות חוזרים ונשנים לרכישת אחת מהן. אלא שהמחירים הגבוהים שנדרשו לשלם תמורתן הרתיעו אותם והם נאלצו לזנוח את הרעיון.
שבת אחת, לפני שנה וחצי, כאשר נפגשו, כמנהגם, העלה אורי באוזני חברו רעיון חדש ומקורי: לבנות יאכטה במו-ידיהם, תוך ניצול ושילוב הידע המעשי שלו בנגרות והניסיון שרכש שי בלימודיו הימיים. שי נדלק מייד לרעיון הזה, והשניים נדברו להתחיל במלאכה כבר בשבת שלאחר-מכן.
אמרו ועשו, כשאת מקום העבודה לבניית היאכטה הועידו השניים ליד ביתו של שי בחיפה. הם רכשו כלי-עבודה ובמשך תשעה חודשים תמימים היה אורי ההרצלייני פוקד מדי סופשבוע את חברו החיפני, כדי לעמול במשותף על יצירתם.
פיברגלס, עץ ועופרת
היאכטה שלהם בנויה משתי שכבות של פיברגלס, עץ ועופרת, ועם השלמתה היא תכלול סלון גדול, שני חדרי שינה (מיטה זוגית בכל חדר), שירותים ומטבח. לדברי השניים, תהיה היאכטה שלהם הגדולה ביותר בישראל העשויה מפיברגלס. מידותיה: 11 מטר אורך ו-3.5 מטר רוחב. מהירותה תהיה, על-פי התוכנית, 6 קשר, כשהיא מונעת במנוע דיזל, בעל 23 כוחות-סוס.
להשלמת יצירתם המשותפת נעזרים השניים בספרים, במפות ובהדרכה של יועצים-מומחים. הם אף הצטיידו בתוכניות מתאימות, שאותן רכשו ממהנדס-אוניות מארה"ב. ובינתיים, עד להשלמתה של היאכטה, הם כבר טווים תוכניות-הפלגה. לצורך כך מתעתדים השניים לזנוח את עיסוקיהם היומיומיים: אורי את עבודתו כנגר ושי - את לימודיו האקדמיים. למסעם המשותף סביב העולם הם מקציבים זמן בלתי-מוגבל ולמימונו הם מתעתדים לצרף אליהם, מעת לעת, נוסעים בשכר. "העיקר", הם אומרים, "שכבר נצא לדרך!"

תאריך:  13/04/2009   |   עודכן:  13/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה דרוקמן
אובמה הוכיח נחישות בהחלטה לשחרר בכוח את הקברניט שנחטף מאונייתו בחופי מזרח אפריקה. כך נהג גם נשיא צרפת. כעת העיניים נשואות לישראל המדשדשת ומתחבטת כבר שלוש שנים
ד"ר אברהם בן-עזרא
בשיטה האדברסרית, בית המשפט כבול לטענות הצדדים ואינו מוסמך לדון בטענה אשר זכרה לא בא בכתב התביעה    ומה הדין כאשר ליקוי בדירה לא נזכר בכתב הטענות או בחוות הדעת מטעם המומחה? האם על הדיירים להשלים עם ליקוי זה?
איתמר לוין
כאשר רשת השיווק השנייה בגודלה בארץ מאפשרת ללקוחותיה לקנות חמץ בפסח, היא מוכרת סחורה שאינה שייכת לה
יוסי אחימאיר
שנייה אחת של חוסר זהירות, של רשלנות פושעת של נהג - וחיים עשירים נגדעו, עוד משפחה מאושרת התאמללה    שני גורלות טראגיים, חיים שנקטפו בטרם עת, והחברה בישראל אדישה לקטל הנמשך הזה על הכבישים
נרי אבנרי
נתניהו וסילבן ידעו: "היחסים הטובים" לפני הבחירות אינם אלא הפסקת אש    סילבן זוכר היטב מה אמר על ביבי, וביבי לא יישכח מה אמר עליו סילבן. גם אני זוכר    ביחסים ביניהם, סילבן במינוס שאינו ניתן למחיקה    קבלו תזכורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il