X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כבר מזמן יש לישראלים הטסים לחו"ל שם רע. הם מטיילים במטוס ומפריעים לדיילות בעבודתן; נזקקים לארוחה יוצאת-דופן ואפילו לדיילת מפנקת שתשב לידם כדי להרגיעם מחרדת-טיסה
▪  ▪  ▪
גחמות התייר הישראלי [צילום: AP]

צוותי האוויר של חברות התעופה הישראליות כבר התרגלו לגחמותיו המשונות של התייר הישראלי במהלך טיסתו אל מעבר לים. בפי דיילות וכלכלים יש סיפורים חוזרים ונשנים על התנהגותו המוזרה ועל דרישותיו יוצאות הדופן. אלמלא נחונו בעצבים של ברזל, מן הסתם היו בוחרים להם עיסוק אחר, סולידי יותר, שאין בו כדי להוציאם מכליהם.
לא אחת נתקלים אותם צוותים בנוסעים, שאינם מסוגלים לשבת, ולו לרגע אחד במושבם, אלא כאשר מוגשים להם בו האוכל וה"דיוטי פרי". אבל, יש לא מעטים שאינם מוכנים להמתין עד בואם של אלה אליהם. או אז, כשההר לא בא אל מוחמד, עושה מוחמד בעצמו את דרכו אל ההר. הוא אץ לעמדת הדיילות ומבקש בשבילו כוס-משקה, ועוד אחת עבור בת הזוג הצמאה, או שסתם עושה את דרכו, פעמים אין ספור, לשירותים. אחרים נעמדים לשעה ארוכה ליד מושב שכן, כדי לגלגל שיחה עם מי שיושב בו ולהחליף עימו חוויות בקול רם ונישא, מבלי להתחשב במנוחתם של אלה היושבים מסביב. לשווא מתחננות הדיילות לפנות את המעברים התפוסים, כדי שיוכלו לחלוף בהם עם עגלות השירות שלהן. או אז הן נזקקות להתערבותו המיידית של הטייס, וזה ממהר להדליק את הנורה המתאימה, שמורה על חזרה למושב והידוק-חגורות. ומשגם כל זה אינו מסייע, נוטל הטייס את הרמקול שלו ומודיע על קיומו של כיס-אוויר, המחייב ישיבה מיידית במקום. גם אז, מסתבר, יש, עדיין, "טראבל מייקרס" לא מעטים, שאינם מוכנים לציית להוראה. הם הרי קנו כרטיס בכסף מלא, שמקנה להם את הזכות לנצל אותו כראות-עיניהם. ובינתיים, כל אימת שהנורה דולקת, "נענשים", כמובן, הנוסעים בעונש המגיע להם: אי-הגשתה של הארוחה בעיתה. מי שעדיין לא נשמע גם אז להוראות, מסתכן באיום חד-משמעי מצד הטייס לערב נגדו את משטרת הגבולות ברגע שהמטוס יגיע ליעדו.
תרגילי כושר
למען הגילוי הנאות, כאן המקום להזכיר כי ישנם, כמובן, נוסעים שנאלצים לטייל במטוס מסיבות בריאותיות. המדובר, בעיקר, בטיסות למרחקים ארוכים, כשהטיול במטוס נועד להמריץ את מחזור הדם שלהם, כדי למנוע סבל מיותר של רגליים נפוחות. לעומתם מצויים כאלה שמבצעים, לצורך העניין, תרגילי-כושר אירוביים, ובלבד כדי שיימצאו בתנועה מתמדת במטוס.
ומי לא מכיר את אותם חרדים, שאינם מוכנים לשבת ליד אישה, אף שהכרטיס שרכשו אינו מונע זאת מהם. לא אחת נאלצת הדיילת להתערב למענם ומבצעת, במידת האפשר, חילופי-מושבים, ובלבד כדי לשמור על "שלום-בית".
שגיון נוסף הוא של נוסעים ישראלים, שמוכרחים לתפוס, מלבד מושבם העצמי במחלקת התיירים, גם את כל השורה עצמה, בעלת שני מושבים נוספים, ובלבד שלא יטרידו אותם נוסעים אחרים ב"לקום ולשבת". כדי לממש את חלומם, הם רוכשים, בכסף מלא, את השורה כולה, בעלת שלושת המושבים. המדובר, בעיקר, בתיירים אמידים, שיכולים להרשות לעצמם הוצאה משולשת שכזו. הדבר בולט במיוחד בטיסות ארוכות, כאשר הנוסע יכול, תוך כך, להפוך את שלושת המושבים למעין מיטה ולנמנם בה באין מפריע. נוח ואפילו זול יותר מרכישת כרטיס במחלקת עסקים.
יש תיירים ישראלים שמזמינים מראש אצל סוכן הנסיעות שלהם ארוחה כלבבם, שאיננה סטנדרטית. כזו, למשל, היא ארוחה על טהרת מוצרי החלב, עם תוספות של ביצים ודגים; או ארוחה שכולה דגים, ואפילו ארוחה המורכבת רק ממאכלים רכים וקלים לעיכול, כמו קציצות-בשר, חביתה ורפרפת.
ואם לא די בכל הגחמות האלה, יש גם תיירים ישראלים, הסובלים מחרדת-טיסה, שכדי להתגבר עליה שוכרים במיוחד דיילת, שתשב לידם כדי להרגיע. הכסף, מסתבר, יענה להם גם על הצרה הזאת.

תאריך:  14/04/2009   |   עודכן:  14/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיסה לא נעימה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
למה תלין?
humanape  |  14/04/09 20:10
2
איזה קשקוש
אייל.ב  |  15/04/09 14:19
3
Clap Hands
Ruben B.  |  15/04/09 17:48
4
אדוני כאשר אני נוסע , זה
במחלקה הרגילה  |  15/04/09 23:03
5
סתם דברי בלע! ל"ת
החתול במגפיים  |  16/04/09 00:28
6
יש שכותבים שטויות על ישראלים
מרק   |  16/04/09 03:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' אברהם גרוספלד-ניר, שי אפק
המשבר הכלכלי העולמי הוביל לשורה של תוצאות: החל באבטלה, דרך עודפי יצור, וכלה בחשיבה מחודשת על אמיתות כלכליות מקודשות    למשל: האם מנהלים צריכים באמת לקבל בונוסים כל כך מופרכים?
צ'לו רוזנברג
הקלסיפיקציה של "אנחנו" ו"הם" השכיחה מאתנו גם שישנן סיבות נוספות אשר עלולות להוביל אנשים להפוך למחבלים מלבד הדת    ככל שההזנחה ותחושת הניכור בקרב מיעוטים מקופחים כמו דרוזים ובדואים ילכו ויגברו, גם ההקצנה תגבר באופן פרופורציונאלי
ענבל בר-און
חוות דעת רפואית יכולה לפטור רוצח מלתן את הדין על מעשיו    היא יכולה להוביל את היועמ"ש לעכב הליכים כנגד חשוד    היא יכולה להכריע משפטים אזרחיים ופליליים    ומה אם היא לא נכונה?
ישי פרידמן
איך עמוס עוז יודע להלקות בחברה הישראלית בדיוק לפני שהוא מוציא ספר חדש?
חיים נוי
הבמאי גרג ליאחוביצקי מעלה בפנינו הצגה קטנה עם מסרים חשובים: כמה רחוק צריך ללכת כדי לנצח? האם הצלחה היא חשובה מספיק כדי למכור את עצמך?    ההצגה 'נערות הזהב' המועלית בבית צבי ברמת-גן, היא קולחת ואין בה רגע דל    ביקורת תיאטרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il