X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיצד לא ראה אביר-התרחישים את ההשתלשלות הנוכחית מתחוללת בעיני רוחו 4 שנים מוקדם יותר? כיצד לא גילם בתחשיב העתידי את פוטנציאל זרועותיה הארוכות של אירן, שכבר מזנבת בישראל משך 2 עשורים, כשהיא מוכתרת בפועל כמנצחת, נוכח מנוסתו החפוזה של צה"ל מארץ הארזים?
▪  ▪  ▪
נשיא דגול. חוסני מובארק [צילום: AP]

מצרים היא, ככל הנראה, האחרונה בין משתפי הפעולה הכמעט ישירים - בין במעשה, בין בשתיקה - עם תוכנית ההינתקות של אריאל שרון (ויסגלס, ארד ופרס), המשלמת עתה במחירים מאמירים את אתנן הזנות הפוליטית, אותה אימץ, בהפקרות לאומית, המנהיג הישראלי היהיר.
אילו היה לי, הייתי מוכן לשים כל הון שבעולם נוכח הזמה אפשרית של התובנה הבאה: נשיא דגול, כחוסני מובארק, אחד ממנהיגי העולם המיתולוגיים, החכמים והנועזים עד הנה, אכן חזה את הסכנה הצפויה לו ולמדינתו, על-רקע הכאוס והאיוולת, עימם צעד אריאל שרון באחרית ימיו הטובים.

הלקחים המרים של נסראללה

איש זדון, מתוחכם בפני עצמו, חסן נסראללה, לא עמד עוד בפני קסמו הפלאי: פיו כבר הילל את הקשר האזורי המסועף, שהגו רבותיו האייתולות ושבוצע בידיו הזריזות והנפתלות. אלא ששאגת הארי מדרום כבר שיתקה בעוד מועד אותו ואת שלוחיו. נסראללה כבר יודע: מובארק איננו פראייר נלעג נוסח התמימה והמתחסדת; בת-בריתו לכאורה, המפסידנית הסדרתית ישראל. תחבולותיו בצפון ישראל ובדרומה כבר לא יעמדו לו אפוא, לנסראללה.
קשה להאמין אפוא שמובארק המתין עד לסף הפיצוץ האירני בביתו פנימה. שתיקתו מאז 2005 היא חידה. אדישותו נוכח רה-אורגניזציה אזורית תמוהה ביותר. העלמת העין ביחס לאנרכיה העזתית המשתוללת עם מימושה של תוכנית ה'הינתקות' - הינה חסרת פשר. מעל כולנה: ההתחמשות המואצת, כמעט תחת חסותו, בהשראת גבולותיו הפרוצים - כמוה ככתב חרטומיו המצריים.
שמא גם את פרעה של דורנו הרדימו מכות מצרים בחצי הלילה?

מובארק - אביר התרחישים

התעלומה האמיתית היא כיצד לא ראה אביר-התרחישים את ההשתלשלות הנוכחית מתחוללת בעיני רוחו ארבע שנים מוקדם יותר? כיצד לא גילם בתחשיב העתידי את פוטנציאל זרועותיה הארוכות של אירן, שכבר מזנבת בישראל משך שני עשורים, כשיא מוכתרת בפועל כמנצחת, נוכח מנוסתו החפוזה - ההיסטורית וההיסטרית כאחד - של צה"ל מארץ הארזים?
האם הקל ראש בתת-זרמים במימי הים התיכון, כמו-גם בסופות לא מצויות, המגיחות אל ממלכתו מצפון מזרח אפריקה? האם הקשר האירני, סובב יבשות וימים, משטרי אימים כמדינות רווחה, לא נלקח אצלו בחשבון?
סיר הלחץ של עזה הקדיח נוכח חוטמו של מובארק, עד כדי פיצוץ אזורי הרה-אסון. שוב לא הייתה ידה של ישראל במעל, לבד מהיותה חתומה על הפטנט המפוקפק, הקרוי "תוכנית ההינתקות".

סדרת הקושיות

כלום ניתן להאשים את המנהיג הוותיק של המזרח-התיכון, כי לא טעם מחוכמתו של חברו חוסיין בן טלאל, מלך ירדן המנוח, שפיזר חששות לאין מספר בדבר הקמת מדינה ערבית נוספת, הנושקת לגבולו המערבי?
כלום ניתן היה להתרשם מהשועל הערמומי מדרום, כי הפקרת שטחה של העיר עזה ובנותיה תאיץ את מימוש חיזיון המשיחיות של השמאל בישראל, על-פיו עם סיום ה'כיבוש' יושמו סוף וקץ לסבלות העמים?
מה אפוא חזה בתושייתו חוסני מובארק, נוכח הסילוק המתוקשר של היהודונים העבדקנים, מצורעי העיתונות בישראל, מגני הירק של גוש-קטיף, בואכה חאן-יונס?

שנאת ישראל לבדה - איננה המפתח

הואיל ואני נסמך על גדולתו של מובארק - אינני יכול לרדת לסוף דעתו באותם ימי קיץ לוהטים של 2005. ככל הנראה, סתם שנאה לישראל לא הוליכה אותו שולל.
ניתן להבין, כי במרוצת השנים הבאות גם מדבר סיני, הפרוץ לכל רוח, לא הצליח לטרוד את מנוחתו של הארי הרובץ לפתחי הפירמידות, וכך הפיכתה של עזה לגן-רווה של חומרי נפץ זמינים ופעילים לא הדירה את שינה מעיניו.
התעלומה אפוא איננה חרפת ילדי שדרות המפוחדים; גם לא מצמוצו האפשרי של הנשיא אל מול עיניהם הכבויות של אימהותיהם, הניבטות אליו במסכי פלזמה, שעה שהנשים הללו - לכאורה גיבורות מלחמה - כבר מרוסקות מדאגות אימים.
אני מוכן להמר, כי דאגות טריוויאליות אלו, לא תפסו חלק מרכזי בסדר יומו של המנהיג המצרי הדגול. מוסריות ואנושיות, ככל הנראה, מוגדרים כ'לא-חוקיים' במגרש המשחקים הפוליטי, הקר והמחושב שלו.

תאריך:  17/04/2009   |   עודכן:  17/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצרים משלמת (באיחור) את אתנן ה'הינתקות'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ברצועת עזה השתררה רגיעה יחסית בגלל רצונו של ארגון החמאס להשתקם ולשקם לאחר המלחמה. החמאס חושש גם מהאפשרות שהממשלה החדשה בישראל תשוב ותתקוף בעוצמה רבה את רצועה עזה אם יתחדש ירי הרקטות    ממשלת נתניהו חייבת ליצור מאזן הרתעה חדש
נסים ישעיהו
אנו רגילים לראות בעלי מחלוקת שמתבצרים בעמדותיהם ועושים כל מאמץ להוכיח שהם צודקים. אלא שכל טענה שמעלים בעלי המחלוקת - היא רק גילוי של הנחת יסוד מסותרת, או נטייה נפשית הטבועה בם ומנחה אותם לטעון כך ולא אחרת
מוטי פלד
שוטרים, בדיוק כמו עובדי ציבור אחרים, חייבים להבין שהם עובדי מדינה, הם עובדים עבורנו - האזרחים - ולא אנחנו עבורם. שוטרים חייבים להתייחס לאזרחים (במיוחד אם הם אינם פושעים פליליים) במלוא הנימוס והאנושיות
ראובן לייב
בשל עממיותה זוכה מסעדת "עדנה" שברמת השרון לתפוסה מלאה בכל ימות השבוע
אריה דרוקמן
מדוע האנשים שהבוחרים שולחים לנהל את מדינת ישראל לא מצליחים לבצע את המשימות הכי בסיסיות לטובת האזרחים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il