X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מצרים מנהלת מערכת הסברה נרחבת, שמטרתה להסביר לעולם הערבי כי אירן חותרת להפיל את המשטרים הערבים המתונים מערכת התעמולה האירנית טוענת כי מצרים איבדה את מעמד הבכורה בעולם הערבי וכי חשיפת רשת החיזבאללה נועדה לפגוע בדיאלוג של ממשל אובאמה עם אירן השתיקה הישראלית תבטיח את המשך קרבות התעמולה בין שתי המדינות
▪  ▪  ▪

מערכת ההסברה המצרית עובדת בשבועיים האחרונים בקצב רצחני, ומדי יום מתפרסמים בעיתונות המצרית ואמצעי התקשורת הערביים בלונדון פרטים חדשים מחקירת חברי רשת הטרור של החיזבאללה שנלכדה במצרים.
מטרתו של השלטון המצרי היא ברורה, הוא מנסה באמצעות הפרסומים האלה להפחיד ולהרתיע את המדינות הערביות המתונות האחרות כי הן צפויות ל"טיפול" דומה מצדה של אירן, השואפת להשתלט על כל המזרח התיכון ולהפיל את המשטרים הערבים הנחשבים למתונים ומתאמים את מדיניותן עם ארצות הברית, הלא היא "השטן הגדול" שמשרתת את ישראל שנחשבת ל"שטן הקטן" על-פי כללי האידיאולוגיה החומייניסטית הקיצונית.
אירן ובנות בריתה אינן טומנות ידן בצלחת נוכח המתקפה התקשורתית המצרית. שר החוץ האירני, מונשהר מותקי, טען באמצעי התקשורת כי "הטיעונים של מצרים נגד החיזבאללה והעומדים מאחוריו, נועדו לשבש את הבחירות הקרובות לפרלמנט בלבנון". כמובן שהוא הדגיש בדבריו כי גם ישראל קשורה לכך, "היד הנעלמה של המשטר הציוני מנסה ליצור בעיות", הוסיף מותקי בראיון לסוכנות ידיעות אירנית.
גם סגן מזכ"ל החיזבאללה, השייח' נעים קאסם, ששמו הוזכר בין מפעילי רשת הטרור, נזעק להגן על אירן וארגונו. לשייח' קאסם היה הסבר אחר: "מדובר בנקמה, המשטר המצרי מבקש נקמה ורוצה להכתים את שמו של החיזבאללה בגלל העמדה שנקט הארגון במהלך המתקפה על עזה ודרישתו לפתוח את מעבר רפיח".
בעולם הערבי לא קונים את ההסברים הדחוקים של אירן והחיזבאללה, במיוחד לאחר שמנהיג החיזבאללה, השיח' חסן נצראללה, הופיע באמצעי התקשורת ואישר בגאווה כי אכן ארגונו הפעיל במצרים את איש הארגון סאמי שהאבי כדי ש"יסייע לחמאס ברצועת עזה".
האירנים לא מהססים להמשיך בהתקפה תקשורתית חזיתית על מצרים ולהסלים את המשבר. הם בטוחים בכוחם הצבאי והפוליטי ומעודדים מכך שממשלו החדש של הנשיא אובמה משחר לפתחם ועומד לפתוח עמם בדיאלוג.
בשטח עצמו אירן ממשיכה להבריח נשק לחיזבאללה בלבנון, להעביר אמצעי לחימה לארגון החמאס ברצועה, לאמן את מחבלי החמאס והג'האד האסלמי במתקניה הצבאיים, "לבחוש" בעירק נגד האינטרסים של ארצות הברית ולהפיץ את דת השיעה בתוך מדינות ערב הסוניות. כאילו ששום דבר לא אירע.
בימים האחרונים אמצו האירנים קו הסברה חדש באמצעות דובריהם ופרשניהם. בקו החדש טוענים האירנים כי המתקפה התקשורתית המצרית על ארגוני חיזבאללה וחמאס נועדה להצר את צעדיהם כהכנה למתקפה עליהם בעתיד. המצרים מתוסכלים מהעובדה ששני הארגונים האלה הצליחו לפגוע בישראל במלחמת לבנון השנייה ובמהלך המלחמה בעזה, והם פועלים לשרת את האינטרסים הישראלים.
הסבר נוסף שמנסים האירנים "למכור" לעולם הוא שמצרים התאכזבה מהודעת ממשל אובמה על כוונתו לפתוח בדיאלוג עם אירן. האמריקנים התעלמו מתפקידה של מצרים בעולם הערבי ופנו לאירן, שהיא הכוח העולה החדש במזרח התיכון. ואכן, דובר משרד החוץ המצרי חוסאם זכי מסר בשבוע שעבר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי "הדיאלוג עם אירן לא יועיל" וכי "אירן מנהלת מדיניות של משברים יזומים ומערערת את יציבות המזרח התיכון". האירנים מיהרו להסביר כי דבריו סימנו תחילתו של בקע ביחסי מצרים עם ארצות הברית.
מערכת התעמולה האירנית מסבירה כי מצרים איבדה את מעמדה בעולם הערבי כמי שמובילה את הסוגיות העיקריות של העולם הערבי והאיסלאמי. הדבר קרה בעקבות כישלונה לפייס בין תנועת החמאס לארגון הפת"ח בשיחות קהיר וחוסר יכולתה "לסגור" עסקה לשחרור האסירים הביטחונים הפלשתינית תמורת שחרור של החייל החטוף גלעד שליט.
לטענת אירן פרסום פרשת מעצר רשת החיזבאללה נועד להסתיר את הבעיות הקשות הפנימיות של מצרים. הנשיא מובארק חולה ושלטונו איננו יציב. הוא רצה להוריש את השלטון לבנו גמאל, אך הממסד הביטחוני בראשותו של עומר סולימאן מתנגד לכך.
האירנים מרוצים גם מההתפתחויות הפנימיות בתוך מצרים והעובדה שחלקים מתנועת "האחים המוסלמים" הסונית, תומכים בעמדתם בפרשה ומגינים על החיזבאללה. המפקח הכללי של התנועה, הנחשבת לתנועת האופוזיציה הגדולה ביותר למשטרו של מובארק, השיח' מהדי עאכף, טען כי הפרסומים הרשמיים של מצרים הם "בלון תקשורתי שאין בו צורך וכי דברי השייח' נצראללה נכונים במאת האחוזים".
בימים האחרונים שינתה תנועת "האחים המוסלמים" את קו תמיכתה באירן בגלל חשש ממעמדה בדעת הקהל המצרית, התומכת בסיוע לפלשתינים ברצועה אך מסתייגת מהתערבות אירנית בענייניה הפנימיים של מצרים. קו ההסברה החדש של התנועה הוא הסיסמא "מצרים קודמת לכל" (מצר אוואלן - בערבית). לא ברור עדיין אם מדובר בשינוי טקטי או שינוי מהותי יותר, אך דבר אחד ברור - לנשיא מובארק יש בעייה פנימית קשה עם התנועה, שמתנגדת באופן בוטה ופומבי להעברת שלטונו לבנו גמאל. למובארק צפויים עוד ימים קשים, שכן אירן מצאה בעלת ברית בארצו והיא תמשיך לנסות ולערער את שלטונו.
השתיקה הישראלית בפרשה, מלבד הערה בודדת של הנשיא שמעון פרס, היא נכונה. יש להניח למצרים להסביר לעולם המערבי והערבי מיהי אירן ולאן היא חותרת. לפעמים כדאי שהעולם המערבי ישמע את הדברים גם מפיה של המדינה הערבית הגדולה ביותר ולא רק מפיה של ישראל.

תאריך:  22/04/2009   |   עודכן:  22/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
העלאת מחיר המים תייתר את ההשקעות העצומות בפרסום חסר שחר שבעקבותיו האזרח, כביכול, יתרחץ רק פעם בשבוע ויתמחה בתיקון ברזים דולפים    הצגת מאגר אלטרנטיבות שמהן יבחר האזרח את מה שהוא רוצה – במצב בו מה שהוא רוצה זה גם מה שהמדינה רוצה – נועד להצלחה
אריה דרוקמן
נשיא ארה"ב נכנס בתנופה לתפקידו במטרה לפתור משברים רבים. אחד מהם באזורנו ונוגע לנו אישית    השאלה הגדולה איננה מה נכון לעשות אלא מה ניתן לעשות
נתן גלילי
יש לשמאל טענות שאתם לא יודעים איך לענות עליהן? כל התשובות פה
אלעזר לוין
נאלץ לממש נכסים, אבל עושה זאת במחירים טובים ובצורה סבירה    צל"ש לאיזי כהן
יוני בן-מנחם
הרשות הפלשתינית מתכננת לנצל את ביקורו הקרוב של האפיפיור באזור במחצית החודש הבא כדי לנגח את ישראל ומדיניותה בשטחים. ישראל צריכה להיערך בהתאם ולהסביר כי היא מאפשרת חופש פולחן מלא לבני כל הדתות אך לא תוותר על נושאים החיוניים לביטחונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il