X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צריכת שקדים הוכחה כמסייעת להפחית את הסיכון למחלות לב ב-50%-30% השקד עשיר בוויטמינים ובמגוון רחב של נוגדי חמצון
▪  ▪  ▪
טעים ובריא [צילום: AP]

מחקרים מוכיחים שאכילת שקדים ותזונה ים תיכונית מסייעת להפחית את גורמי הסיכון למחלות לב כליליות. צריכת שקדים הוכחה כמסייעת להפחית את הסיכון למחלות לב ב-50%-30% בארבעה מחקרים אפידמיולוגיים ארוכי טווח ורבי משתתפים. אכילת שקדים אף סייעה להפחית את רמות הכולסטרול ב-10%.
ה-FDA, ארגון המזון והתרופות האמריקני, אישר ב-2003 הצהרת בריאות על תפקיד השקדים במניעת מחלות הלב, בהמשך למדיניותו לספק מידע עדכני, מדויק ומבוסס על מחקרים מדעים.
השקד הישראלי הוא אבן יסוד בתזונה המועדפת כיום - התזונה הים תיכונית. העולם המדעי מוכיח שוב כי למרות ההתקדמות המדעית ויצירת תוספים, אין תחליף לערך המתקבל ממזון טבעי, פרי פיתוח של הטבע.
השקד הישראלי הוא מקור מצויין לסיבים תזונתיים (12%). הסיבים מסייעים לתחושת שובע, להפחתת רמות הכולסטרול בדם ולפעילות התקינה של מערכת העיכול. הוא המזון הטבעי העשיר ביותר ברמות ויטמין E (אלפא טוקופרול) ללא תחרות בקבוצת האגוזים, כך שבחופן שקדים מתקבלת חצי מהכמות המומלצת ליום. מלבד ויטמין E, השקד עשיר בוויטמינים ובמגוון רחב של נוגדי חמצון אחרים העשויים לסייע במניעת מחלות הנגרמות מחמצון כמו סרטן ומחלות זקנה.
חומצת השומן החד בלתי רוויה שיש לצורכה בכמות הגדולה ביותר, היא חומצת השומן הנפוצה ביותר בשקד. השקד דל בשומן רווי ועשיר מאוד בחלבון שגם הוא תורם לשובע ומסייע בתהליך שמירה על הבריאות והמשקל. החלבון עשיר בחומצת האמינו, ארגינין ולכן עשוי לתרום להפחתה ביצירת דלקת טרשתית (שלב מקדים בהתפתחות מחלות לב).
בשקדים מתקיים איזון של מינרלים הנחוצים לשמירה על לחץ דם תקין. אחוז הנתרן בהם נמוך במיוחד (1 מ"ג ל-100 גרם) ולעומתו אחוזים גבוהים של אשלגן ומגנזיום לצד רמה גבוהה של סידן המסייע גם לבניית העצם.
השקדים משולבים בתפריט הישראלי עוד מימי קדם. בתורה הם מוזכרים כשי מעושרה של ארץ זבת חלב, דבש ושקדים. כיום גדלים זנים שונים של שקד ישראלי ממטולה ועד הנגב.
הממצא המשמח ביותר לקהל אוהבי השקדים, הוא שצריכת שקדים בתפריט מאוזן, לא רק שלא נמצאה מפריעה בתהליך הדיאטה, אלא סייעה לתחושת השובע ולירידה במשקל. המלצתי לאכול בין 20-10 שקדים טבעיים ביום בתוך תפריט מאוזן ומגוון.

מחברת המאמר הינה דיאטנית קלינית
תאריך:  23/04/2009   |   עודכן:  23/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לוקחים את השקד ללב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אז למה הוא כל כך יקר??? ל"ת
יואכים  |  23/04/09 17:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן הלל
מדדי ההצלחה של יחסי הציבור הם רשימה מתוכננת ומוסכמת מראש עם הלקוח    תקשורת טובה עם לקוחות גורמת להם להפוך לשותפים אסטרטגיים
מוטי היינריך
התחממות כדוה"א היא האמונה התפלה התורנית. האם האדם שהתפתח בזכות ניצול מושכל של משאבי טבע צריך לוותר על רווחתו לטובת הצבים והחולדות הנדירות?    אין כיום, ולא בעתיד הקרוב, שום תחליף ממשי וכמותי לנפט, לפחם, לגז ולאנרגיה גרעינית
ד"ר נדב בלפר
כנף של חרק בעין, פטריגיום, הינו נגע שנוצר מעיבוי של לחמית העין    הסיבות לגדילתו לא ידועות, אך נמצא שהוא שכיח יותר בקרב אנשים שחשופים ברוב שעות היום לשמש
ד"ר אברהם בן-עזרא
הרמב"ם והרלב"ג על מעמדו, תפקידו וסמכותו של הכהן בענייני כפרה, טומאה וטהרה, כפי שמובא בפרשות השבוע המחוברות: "תזריע-מצורע"
יששכר בן חיים
מעשה הענקת פרס אביר התנועה למען איכות השלטון למר מיכה לינדנשטראוס כמוהו כמאמץ להתכסות בנוצות של אחרים    כל הסיבות מדוע מנוע המבקר מלקבל את הפרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il