X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למה שישראל תלין על הכחשות השואה של אחמגינג'אד? היא מנהלת שיחות עם מכחיש שואה אחר, אבו מאזן ולמה שתלין על אנטישמיות כאשר היא מגרשת יהודים? טלי קורה מבין עינייך ישראל!
▪  ▪  ▪
ג'ורג' מיטשל ואבו מאזן. הכחשת שואה וגירוש יהודים [צילום: AP]

ישראל ו"העולם הנאור" הגיבו בזעם על הופעתו של נשיא אירן, אחמדינג'אד, בוועידת הגזענות בז'נבה (דרבן 2) ועל הסמליות של ההסתה האנטישמית מפיו, דווקא כאשר ישראל ציינה את יום השואה והגבורה ואת זכר ששת המיליונים שהועלו באש על מדורת האנטישמיות. אין ספק ששנאת היהודים ותוצאותיה הנוראות ראויות לכל גינוי ולפעולה נמרצת מצד מי שזכויות האדם יקרות באמת ללבו ומעוגנות באמת במערכת ערכיו.
אבל, ישראל ו"העולם הנאור" חייבים לערוך גם חשבון נפש מסוג אחר. במיוחד אמורים הדברים לגבי מדינת ישראל המתיימרת להיות מדינה יהודית, דמוקרטית, ציונית ומוסרית, ואשר מעשים מסוימים שלה אינם עולים בקנה אחד עם יומרות אלה, ואף פוגעים בדרישתה הצודקת מן "העולם הנאור" להתנער מכל גילוי של אנטישמיות. במה דברים אמורים?
המשותף לכל תוכניות ה"שלום" שבהן מעורבת ישראל מאז 1993 הוא הקמתה של מדינה פלשתינית ממערב לירדן. "שלום" כזה מצריך שני מעשים שלפי כל אמת מידה מוסרית הם בלתי-מוסריים:
§ איסור על יהודים לגור בחבלי ארץ מסוימים (ועוד בלב מולדתם) רק בגלל היותם יהודים.
§ גירוש כוחני של יהודים מבתיהם (ועוד בלב מולדתם), ושוב, רק בגלל היותם יהודים.
האם "שלום" המבוסס על מעשים בלתי-מוסריים כאלה הוא שלום? מעבר לאיוולת המדינית והביטחונית שבה מדובר, כיצד ניתן לגנות את סעודיה שבה אסורים מגורי יהודים בשעה שמדיניותה הרשמית של ישראל - מאוסלו ועד אנאפוליס - משמעותה הגעה למצב שבו ייאסר על יהודים לגור בלב מולדתם בגלל היותם יהודים? יש לזכור שמאז תום מלחמת העולם השנייה, המדינה היחידה שגירשה בכוח יהודים מבתיהם הייתה מדינת ישראל. במכבסת המלים של ישראל האתרוגית קראו לפשע בכינוי התמים "הינתקות".
הן "תהליך השלום" שהתחיל באוסלו על-ידי הוזים ישראלים והן "ההינתקות" של ראש הממשלה שרון - הפתיעו את הנשיאים קלינטון ובוש, שכמובן לא יכלו להיות יותר ציוניים ממנהיגי ישראל. התוצאה של גירוש היהודים מבתיהם בארצם - מעשה שאיננו יהודי ואיננו דמוקרטי ואיננו מוסרי, ואשר צריך לקומם כל מי שזכויות האדם יקרות לו באמת - אף היא הייתה צפויה מראש ובלתי נמנעת: מלחמת אוסלו והמלחמה בעזה מול האויב הפלשתיני, החמאס, שנבחר על-ידי הפלשתינים עצמם ומבטא את רצון הרוב מביניהם.
לפיכך, לפני שישראל תובעת מן "העולם הנאור" להתנער מן האנטישמיות, טוב תעשה אם תיטול קורה מבין עיניה ואם תעשה חשבון נפש שמא מעשיה שלה היוו שמן על מדורת האנטישמיות ונתנו הכשר להתייחסות בלתי ראויה כלפי יהודים גם בארצות אחרות.
ישראל מוקיעה את אחמדינג'אד, בצדק, על היותו מכחיש השואה. אבל, במקביל, ישראל מנהלת מגעים עם מכחיש שואה אחר, אבו-מאזן, ומעלימה מעצמה ומאחרים את תרומתו "האקדמית" בתחום זה בדיוק. אבו-מאזן וחבורתו, בדיוק כמו אחיו מן החמאס, הם חלק בלתי נפרד מציר הרשע. אין פלא שגם "המתון" הזה אינו מכיר בהיותה של מדינת ישראל מדינת היהודים, ולמען האמת, גם אין צורך בהכרתו.
באחד מנאומיו הדמגוגיים בשנת 2004 תקף שמעון פרס - יו"ר מפלגת העבודה דאז - את בנימין נתניהו - שר האוצר דאז - והגדיר את מהלכיו להצלת הכלכלה הישראלית הקורסת בכינוי הגנאי: קפיטליזם חזירי. מצבו הטוב יחסית של המשק הישראלי לנוכח המשבר הכלכלי הנוכחי הוא הפרי המבורך של אותה מדיניות אחראית של שר האוצר נתניהו.
ייתכן שלא היה מקום להזכיר עובדות אלה דווקא היום, אלמלא היו עושים תועמלני השמאל שימוש נרחב ונכלולי במטבע לשון זה: מצד אחד תוקפים את נתניהו על מדיניותו הכלכלית האחראית - קפיטליזם חזירי בפיהם - ומצד שני מאשימים אותו ואת המחנה הלאומי כולו בטרפוד "תהליך השלום", כלומר בתקיעת מקלות בגלגלי רכבת השלום החזירי, המבוסס כאמור על מעשים בלתי מוסריים. ליהודים יש ניסיון רע עם רכבות, וחובתם להיזהר מפניהן.
חשוב להזכיר את השלום החזירי בפני מי שנושאים את דגל השלום לשווא. ה"שלום" המוצע על-ידי הנאורים בעיני עצמם איננו יהודי, איננו דמוקרטי, ואיננו שלום. ה"שלום" המוצע על-ידי המוסריים בעיני עצמם איננו מוסרי ואיננו שלום. חשבון נפש אמיתי מחייב את ישראל להתנער מתוכניות וממעשים שאילו היו מתרחשים במקומות אחרים היו מוגדרים בפינו בצדק כאנטישמיות. יש להיזהר גם מפני אוטו-אנטישמיות.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2001-2005
תאריך:  27/04/2009   |   עודכן:  27/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרהורים בעקבות יום השואה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
רון צודק, אבל השמאל הסהרורי
אברהם מכפר סבא  |  27/04/09 20:43
2
זה יהיה כנראה אחד מימי
השואה האחרונים  |  27/04/09 22:22
3
פרופ' בריימן שוב צודק ב-100%
בתיה  |  27/04/09 23:03
4
זו ישראל הציונית,חילונית והנאו
קורן נאוה,טבריה  |  28/04/09 06:05
5
רון תהרהר בליכוד רק שם משפיעים ל"ת
ולא בפיצולי התקוה  |  28/04/09 07:52
6
נו? והאיש שהמיט עלינו "שלום" -
אבוי לנו !  |  28/04/09 09:45
7
כתוב!יום הזכרון לשואה ולגבורה
למר בריימן הניכבד  |  28/04/09 14:57
8
חבל על זמנך מר בריימן
אלון בן קדוש  |  28/04/09 18:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
מתקדמת כיאות וכרצוי במציאת פיתרון נאות ולא משום שהמערב אינו חותר ליישובה    ללא ספק ניתן ורצוי לשנות כיוון ולנסות דרך חלופה למסלול ההתנגשות המזויינת אשר ניכפתה על המערב ואשר ארה"ב הובילה תחת ממשלו של בוש
אריה דרוקמן
עונת קיצוצי התקציב יוצרת בתקשורת תהליך קבוע של התנגדויות מצד שרי הממשלה. אין תחושה שראש הממשלה וצוות שריו חולקים הסכמה היכן לקצץ. במקום זאת אנו מקבלים מאבקי כוח פנימיים שפוגמים בלגיטימיות השלטון ובמנהיגות
אביתר בן-צדף
סיכום-ביניים ליום העצמאות ה-61: אל מול אויב מתחזק, מתעצם ומשתכלל מציגה מדינת ישראל חרב חלודה, שבורה במקצת, ויד רפה, הנושאת אותה בחוסר החלטיות של מנהיגות קשקשנית ואובדת-דרך    יש אפשרות לשינוי. הוא קשה, אך אין בלתו - אם חפֵצי-חיים אנחנו
ד"ר אברהם בן-עזרא
מבט אובייקטיבי צריך להבהיר לעמיר פרץ כי הוא איכשהו עדיין נציג חלקי של מפלגה שהתרסקה בבחירות, אשר ראשה קיבל הזדמנות להצילה בעקבות פנייה ממלכתית של רה"מ והזמנתו לכהן כשר הביטחון מתוך שיקולים לאומיים אמיתיים ולא על בסיס של טובת המפלגה
יוסף אורן
אחרי שהותר הייבוא החופשי של חקיינות, כבר נמצאו בין סופרי "מחנה השלום" שלנו הסוכנים הזריזים, שייבאו מהשווקים הזרים את הסחורה האופנתית הקלוקלת שפרחה שם: הייאוש הכלל עולמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il