X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במזרח התכון, כורח הפעולה הנדרשת מונע מהגיון של 'הפוך על הפוך' אובמה רוצה לפרק את ישראל מנשק גרעיני במסגרת מסע ההתרפסות שלו לאייטולות? על כן, מוטב, אם לא הכרח עכשיו, מאשר לעולם לא
▪  ▪  ▪
צחנת השירות לאיסלאם הנודפת מכל מעשיו[צילום: AP]

לפני בדיוק שנתיים פרסמו שני דוקטורנטים אמריקניים למדיניות גרעינית מ-MIT מאמר, תחת הכותרת "בחזרה לאוסיראק", הדן ביכולתה של ישראל להשמיד את הפוטנציאל הגרעיני של אירן. האוסיראק הוא כמובן הכור הגרעיני של סדאם חוסיין בטכנולוגיה צרפתית שהושמד בהתקפת גבורה בשנת 1981. המאמר תורגם לעברית וצוטט רבות. חלק גדול ממנו הוא דיון טכני על יכולתו של חיל האוויר הישראלי להטיל חימוש מדויק על מטרות מבוצרות, מבוטנות בשטח ענק, לחדור את שכבות הנפץ ולהשמיד את המטרה. הפצצות המונחות מסדרת BLU במשקל של אלף ואלפיים ליטראות המכילות חומר נפץ מרסק, מסוגלות, כך טוענים החוקרים, לחדור ולגרום נזק בלתי הפיך למטרה, במידה רבה של ביטחון, אם תפגע כל אחת מהן במכתש שיצרה הפצצה הקודמת לה.
בשבועות האחרונים התבשרנו על שני שינויים לרעה בהנחות היסוד של המאמר. האחד, תמיכה, גם בשתיקה, של ארצות הברית בתקיפה ישראלית, באמצעות מעבר בשטח המצוי בשליטה אמריקנית, דהיינו עירק או סעודיה. ללא תמיכה כזו תקשה מלאכת התדלוק האווירי שכן כל האתרים מצויים בקצה גבול הטווח המבצעי של המטוסים המצויים ברשות ישראל. שתיים, אספקת פצצות ענק "מרסקות בונקרים" שדי באחת מהן כדי לחדור את המטרות המבוטנות. ממשלו של אובמה הודיע באופן שאיננו משתמע לשתי פנים כי הממשל מתנגד בכל תוקף לתקיפה מונעת, ולא יספק את האמצעים הדרושים להצלחתה, שלא לדבר על סיוע מבצעי. אם נצטט את הכותבת קרוליין גליק הרי "ממשל אובמה מעדיף לראות את אירן הופכת למדינה גרעינית מאשר את ישראל מבטיחה את עצם קיומה".
מכל המקורות הגלויים והחצי חסויים, מועדת החוץ והביטחון של הכנסת הקודמת ועד להערכתו של רוברט פרידמן, ברור כי הזמן להכות הוא בשנה הקרובה שכן לאחר מכן יהיו ברשות אירן ראשי-חץ גרעיניים מתוצרת עצמית. יתר על כן, לא סביר שישראל תיהנה מהזדמנות שנייה, שכן מייד לאחר התקיפה תותקף ישראל בכל האמצעים שברשות אירן, כולל ישויות הטרור מצפון ומדרום, והכול תחת חרון אפו של הממשל האמריקני העויין ודעת הקהל העולמית שגם היא איננה רואה בחיים בצל איום הגרעין האיסלאמי את סוף העולם, אלא אולי את תחילתו של שחר חדש, בלי בג"צ בלי בצל"ם ובלי מדינה יהודית. אם תמיד למדנו שאין זבנג וגמרנו הרי הפעם, אם לא זבנג, נגמרנו.
המצב הנוכחי לא משאיר בידי ישראל ברירה אלא להשתמש בזבנג, דהיינו נשק אטומי. המטרה: נתאנז, שהוא האתר המרוחק עשרות קילומטרים מכל יישוב אליו מגיע גז האורניום פלואוריד לצורך העשרה. בנתאנז, כידוע מותקנות אלפי סרכזות אשר לפי דברי שליטי אירן, משטר האייתולות הממתינים לביאת המהדי, מרכזות את החומר הבקיע המצוי בריכוז נמוך לריכוז גבוה. כדי לפצח את שני אולמות הסרכזות יש צורך בפצצות אימתניות מן הסוג המקובל מוטלות בדיוק של 3 מטרים, או פצצת אטום אחת, גם אם תחטיא את המטרה במאה מטרים, ותיצור רעידת אדמה מקומית שתבקע את האתר, ותרסק את הסרכזות.
מזה ארבעים וחמש שנה שישראל מעמעמת את הסוגיה של נשק גרעיני, ואין דבר שהיא חפצה בו פחות מאשר להיות הראשונה שמביאה את הנשק הגרעיני לזירה. כמו בפשיטה על מזרח סוריה, הגורם החוקר יכול להוכיח כי האתר אכן היה אטומי, וכי פרופיל האיזוטופים תואם אורניום שמקורו ממקור מסוים שאיננו ישראלי. נשאלת השאלה, האם לא תואשם ישראל בהכנסת הנשק האטומי לזירה לאחר פשיטה דומה על נתאנז? והתשובה היא לא. השטח יזוהם בכמות כה גדולה של איזוטופים מאלפי הסרכזות המרוסקות שאיש לא יוכל להוכיח אל נכון אם הגורם לרעידת האדמה היה נשק אטומי או תאונה נוסח צ'רנוביל כפול אלף.
במזרח התיכון, האמת תמיד מצויה במהופך להגיון המקובל. דווקא הניסיון להרתיע את ישראל מלהשתמש בנשק שאיננו מפר שוויון, שאיננו מכניס לזירה גורם מערער יציבות, הוא זה שיכפה על ישראל את ההכרח לעשות זאת. הפייסנות, שלא לומר צחנת השרות לאיסלאם הנודפת מכל מעשיו של ממשל אובמה דוחפת את העולם למסלול של עימות הישרדות עקוב מדם ונשורת גרעינית, ולוואי ואתבדה.

הכותב הוא תושב להבים, הנגב הכבוש
תאריך:  28/04/2009   |   עודכן:  28/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה כופה על ישראל את הנשק הגרעיני
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כמה מדינות צריכים הפלישתינאים?
הרשלה  |  28/04/09 12:15
2
אני מאמין שלמרות הממשל המבחיל
נה  |  28/04/09 13:44
3
לכותב המאמר אין מושג
מפצח הגרעינים  |  28/04/09 14:08
 
- מה הקשר ?
בני בנקר  |  28/04/09 15:27
 
- מקור הפיצוץ
דר יובל  |  16/05/09 20:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל ירושלמי
דימטרי רייזמן
האם אחמדינאג'דים ודומיהם הם הסכנה המוחשית ביותר לקיומה של ישראל? לא בהכרח    דווקא שוחרי השלום, יפי הנפש, הקוסמופוליטים וההומניסטים אשר במתק שפתיים מערערים על ההצדקה לקיומנו פה, מסבים נזק רב יותר
מוטי פלד
"הצבענו על התעלמות הוועדה מהתנהלותן הבעייתית של ממשלות ישראל ומאופן טיפולם הכושל של משרד הביטחון ואגף השיקום בנכי צה"ל המשליכים על היקף התקציב הנדרש ועל המשאבים המבוזבזים על ידיהם, שלא לצורך..."
פזית חקק
תלות של בעלי מוגבלויות באחרים לצורך סידורים יוצרת תחושת אסירות תודה חונקת    יציאה לעצמאות, אפילו הדרגתית, מקנה ביטחון ועצמאות
ד"ר רון בריימן
למה שישראל תלין על הכחשות השואה של אחמגינג'אד? היא מנהלת שיחות עם מכחיש שואה אחר, אבו מאזן    ולמה שתלין על אנטישמיות כאשר היא מגרשת יהודים? טלי קורה מבין עינייך ישראל!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il