X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כל אדם שמגיע אלינו הוא כמו בצל, עטוף שכבות על-גבי שכבות של חוסר איזון אשר הצטברו אצלו כתוצאה מחוויות, התנסויות שעבר במשך חייו מצבים של קשיי קשב וריכוז יכולים להיות תוצאה של דברים יותר עמוקים שהצטברו אצל אותו מטופל
▪  ▪  ▪
לטפל בהפרעת קשב [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

ד"ר באך היה רופא קונבנציונלי שבמשך השנים למד את מטופליו וראה כי יש קשר הדוק בין מצבם הרגשי לבין המחלה ממנה הם סבלו. הוא האמין כי מחלה היא תוצאה של קונפליקט בין נפש (mind) האדם לנשמתו (soul), וכל עוד האדם לא יגיע לסיבה האמיתית לסבלו, לאותו קונפליקט שמתקיים בין שני רבדים אלו, אזי אותה מחלה תמשיך "לחיות" בתוכו ולגרום לנזקים. סיסמתו הייתה "טפל באדם ולא במחלה".
בבואנו לטפל בבעיות קשב וריכוז, אנו מתייחסים ל"כותרת" הזו, כאל נתון חשוב, אך הוא לא ישנה את אופן הטיפול שלנו באדם שמולנו. עדיין אנו נתייחס למכלול האישיות שלו, לרגשותיו וננסה יחד איתו לאתר ולאזן את חוסר האיזון הרגשי/המנטלי בו הוא נמצא.
הטיפול שלנו יתמקד בכאן ועכשיו. מה כוונתי, דומה הדבר לקילוף בצל. כל אדם שמגיע אלינו הוא כמו בצל, עטוף שכבות על-גבי שכבות של חוסר איזון אשר הצטברו אצלו כתוצאה מחוויות, התנסויות שעבר במשך חייו. אנו תמיד נתייחס לשכבת הבצל הנגלית. למה שקורה "כאן ועכשיו".
באופן טבעי, שכבת הבצל הנגלית היא חוסר האיזון האחרון שהתרחש (אותה סיבה שגרמה לו לבוא אלינו לטיפול), וזה יהיה הדבר הראשון אליו נתייחס. אנו נטפל מרובד התוצאה, לרובד הסיבה, כאשר כל שכבה תבחן בפני עצמה, אך נזכור שהיא תמיד תהיה זו שמזינה את השכבות שהצטברו מעליה. (הטיפול הוא כמו קילוף ולא כמו חיתוך).
מצבים של קשיי קשב וריכוז יכולים להיות תוצאה של דברים יותר עמוקים שהצטברו אצל אותו מטופל ומתבטאים כסימפטום של קשיים בנושא קשב וריכוז.
לכן, כשמגיע אליי ילד/מבוגר שמתלונן על קשיי קשב וריכוז, אני אבקש ממנו לתאר לי בדוגמאות איך העניין מתבטא אצלו, ואתחיל לאזן את כל המקומות הדרושים.
לדוגמא: מטופל שידווח על קושי להתרכז בשל רעשים - דבר זה ילמד אותי שיש כאן רגישות יתר של אותו מטופל לכל הסובב אותו, תמצית ה-walnut מאזנת מצבים אלו.
אותה רגישות יתר יכולה להביא למצב שבו המטופל לא יצליח ל"סנן" את מכלול הרעשים מבחוץ, מה שעלול לגרום לו להתנתק, ולו כדי שיוכל לשאת את מכלול הגירויים החיצוניים. מצב הניתוק הזה גורר איתו חוסר ריכוז, שכחה, חולמניות, מה שיצביע עבורי על תמצית ה-clematis.
אותה רגישות יכולה לגרום למטופל אחר עצבנות, חוסר מנוחה, חוסר שקט בגוף, כי אין מערכת "הגנה", הכל פרוץ, זה מתיש ויוצר מצב של חוסר סבלנות. impatiens תאזן את המצב הזה.
זאת אומרת, שלפי הדוגמא הזאת, אפשר להבין שכל אחד יגיב באופן שונה לאותו מצב. אותה רגישות יכולה ליצור אצל האחד - חולמנות, אצל האחר - עצבנות, ואצל השלישי שילוב בין שניהם וכו'.
לכן, הטיפול יינתן בהתאם. באופן אינדיבידואלי. מה שמאובחן כבעיות קשב וריכוז, יכול להיות בעצם חשיפות ורגישות יתר של אותו מטופל, שתדרוש מאיתנו התייחסות למבנה האישיות שלו, ששם ניתן את הדגש ונחזק. בכל טיפול נשאף להגיע יחד עם המטופל לרובד הסיבה. זאת אומרת למבנה האישיות שלו, ועדיין, בכל רגע נתון המטופל יוכל לבחור לסיים את התהליך כשהשיפור מתקיים ברובד התוצאה (תמציות שמאזנות את הסימפטום) או להמשיך ולהעמיק את התהליך ולהגיע לרובד הסיבה (תמציות שמאזנות את מבנה האישיות - type). הטיפול בפרחי באך פוגש כל אדם ואדם במקום האישי שלו בתהליך, על-פי יכולותיו האישיות.

מחברת המאמר הינה מטפלת מוסמכת מטעם מרכז באך, מעבירה קורסים בפרחי באך
תאריך:  30/04/2009   |   עודכן:  30/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעיות קשב וריכוז
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תאזני את עצמך!!!
צפיחית בדבש  |  30/04/09 17:43
 
- לפי תגובתך הריטלין ניכשל!!!
אלון דהן  |  1/05/09 07:34
2
רפואה הוליסטית
שירן זר  |  6/11/11 21:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
חוסר הצדק בתנאי מאסרו של מרואן ברגותי זועקים לשמים בעוד גלעד שליט נמק בכלאו וזעקתו, כמובן שאינה נשמעת...    הגיעה עת זעקה מדינית ותום ימי הלחישות
איתמר לוין
חיפוש אחרי סימנים לביאת המשיח, על בסיס חמש מילים מפרשת השבוע, הביא לאכזבה בעלת תוצאות איומות. מה שנדרש הוא אמונה ולא חשבונות
סמדר טייטלר
אם אתם חשים עייפות, חולשה וקשיים בריכוז, אולי כדאי שתבדקו אם אתם משתייכים ל-30% מהאוכלוסיה בישראל, שסובלים מחוסר בוויטמין B12
ראובן לייב
לאס-וגאס להימורים; בואנוס-איירס למגורים; וברלין לבגדים
עו"ד עוז גדות
בנסיבות בהן ברור כי הממשל האמריקני מתנגד חריפות לתקיפה ישראלית ואף מאיים בהקפאת הסיוע במידה שישראל תתקוף - על ישראל לקחת את האחריות לגורלה בידיה שלה ולפעול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il