X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העובדים הזרים מושפלים ונרדפים בארץ לא רק על-ידי מעסיקיהם, אלא גם בידי הרשויות, בו בזמן שלא מצויים בכלל עובדים ישראלים המוכנים או מסוגלים למלא את מקומם
▪  ▪  ▪
התנהגות לא מוסרית כלפי העובדים הזרים [צילום: בוצ´צ´ו]

רבבות העובדים הזרים שמאכלסים כיום את ישראל יצרו למדינה דימוי של שוק-עבדים אחד גדול. מעבידיהם רודים בהם ללא הרף, וגם השלטונות אינם טומנים ידם בצלחת. התעמרותם כלפיהם גובלת בחרפה והתנהגותם אליהם היא בכפפות של ברזל.
כבר בימיה הראשונים של הממשלה החדשה, מיהרה משטרת ההגירה להכריז כי תפעל לגירושם של העובדים הזרים, בתואנה שהם תופסים את מקומות העבודה הפוטנציאליים של ישראלים מחוסרי-עבודה. אלא שבכך רק יורה לעצמה משטרת ההגירה ברגל. אחרי ככלות הכל, שום עובד ישראלי מן השורה אינו מוכן, ומן הסתם גם לא מסוגל, למלא את מקומו של העובד הזר. זה האחרון נקרע, בעל-כורחו, בעבודתו הקשה והמסורה, שבה הוא תומך ומסייע לחולים ונזקקים שאינם יכולים לתפקד ולשרת את עצמם ללא עזרתם. לעובד הישראלי אין הסבלנות, החמלה והמיומנות שיש, למשל, לעמיתו התאילנדי, הפיליפיני או ההודי, הדרושות כל כך לטיפול יומיומי שוטף בסבלו של ישיש, נכה וחולה כרוני. הוא גם אינו מוכן להשלים עם שכר הרעב המוקצב לעובד הזר.
הרימו ידיים
למרות המחסור המשווע בידיים עובדות ישראליות לצרכים אנושיים כל כך, לא נרתעים השלטונות מלממש את צווי הגירוש נגד העובדים הזרים. הצרה היא שהגירוש נעשה, משום מה, על גבם של אותם נזקקים וחלכאים, שאינם מסוגלים לתפקד בלעדיהם.
במרבית המקרים נאלצים העובדים הזרים לעבוד בתנאים מחפירים ואנטי-סוציאליים. מגוריהם ספרטניים ותת-אנושיים, דרכוניהם נשללים מהם על-ידי מעבידיהם ונמנעים מהם התנאים המינימליים המגיעים להם. יש ביניהם כאלה שאפילו נקלעים לחרפת-רעב. אלא שבצר להם, אין הם מעזים אפילו לפצות פה, נמנעים מלפנות לעזרת הביטוח הלאומי, בהנחה שממילא לא יזכו לטיפול הרפואי הנדרש, או סתם מחשש שהפנייה רק תעיר את הדב מתרדמתו ותביא, בסופו של דבר, לגירושם מן הארץ. ואם לא די בכל אלה, גם המעביד עצמו נרתע, בדרך כלל, מלהצהיר על קיומו של עובד זר תחת חסותו, ובלבד שלא ייאלץ לשלם עבורו 2.5 אחוזים מן השכר המגיע לו.
שם רע
מלבד משטרת ההגירה, הרודפת את העובדים הזרים עד חורמה, גם משרד הפנים, האמור להגן על זכויותיהם הבסיסיות, אינו עושה את מה שהוא אמור לעשות: להיחלץ לעזרתם של העובדים העשוקים, החיים בתת-תנאים של עבדים, ולספק להם את ההגנה והסיוע והנדרשים להם כל כך, שעה שחירותם הבסיסית נשללת ביד גסה ורומסת. הגיעו הדברים לידי כך שרבים מן העובדים הזרים נאלצים לעבוד מסביב לשעון, ללא יום-מנוחה בשבוע, ובמקרים לא מעטים גם מעוכב שכרם, או שנשלל מהם כליל. אחרי ככלות הכל, הם הרי לא באו לכאן כדי לעשות חיים. תכלית בואם אחת ויחידה: לסייע למשפחותיהם שמעבר לים.
ראוי שלא לשכוח את זעקת אותם ימים ארורים, בהם דוכאו היהודים בתפוצות עד עפר בידי מעבידיהם ובידי השלטונות. לישראל של היום אין שום זכות שבעולם, לא חוקית ולא מוסרית, להתנכל בארצה שלה לעובדים הזרים המגיעים אליה כדי למלא אחר צרכיהם של מי שכל כך זקוקים להם. אבל גם את הנעשה אין, משום מה, להשיב. את השם הרע, שכבר הוציאה לעצמה המדינה ביחסה המשפיל לאותם עובדים, היא תתקשה ממילא לתקן.

תאריך:  01/05/2009   |   עודכן:  01/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
פסק דינו של השופט אברהמי בעניין קורוס ממחיש מגמה של חריגה מפרשנות מצמצמת בדין הפלילי ומעבר לפרשנות תכליתית    האמנם פרשנות תכליתית בדין ראויה? או שמא יש לברור את המקרים אשר ראויים לכך?
אריה דרוקמן
בניסוי ניהולי ידוע ששני צדדים רבים ביניהם על אותו תפוז. בפועל, אחד הצדדים יכול להיבנות מהקליפה, והצד האחר יכול להיבנות מהמיץ. שני הצדדים לא מעלים על הדעת כי התפוז (ארץ ישראל) יכול לשרת את שניהם בהצלחה. מי יגלה זאת להם?
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
הסכמי נטו בין צדדים בעת מכירת מקרקעין, מעוררים לא אחת סוגיות מעניינות    לאחרונה נדונה השאלה האם כוללת ההתחייבות לכסות גם את מס ההכנסה העשוי לחול על העסקה
אמיר קוליק
הפוליטיקה הלבנונית מחולקת כיום למחנה ה-14 במרס, המחנה האנטי סורי אשר התלכד סביב רצח חרירי, ומחנה ה-8 במרס, המחנה הפרו-סורי, אשר כולל את חיזבללה ואמל    מישל עמאן, למרות אנטי סוריותו, הצטרף למחנה ה-8 במרס
רו"ח חננאל ובר
כיצד יידע יהודי אם הפרגון הינו חלק מנשמתו? המבחן היומי שלו קל ביותר - אם עמיתו לעבודה השיג משהו לטובתו שלו עצמו או לטובת החברה, האם הוא שמח בלבו או שמא הוא שתק ולא פצה פיו? שתיקתו שווה לאי-פרגון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il