X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עו"ד שי ניצן העומד בראש המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות, מנהל משטר של אפליה, דיכוי ורדיפה נגד מתנחלים ניצן ושותפיו אשמים לא פחות מהדרג הפוליטי בתוצאה העגומה - קרע בעם, פגיעה בדמוקרטיה, אי אמון נרחב ומרחיק לכת במערכת החוק ושנאת המדינה
▪  ▪  ▪
מיתמם. שי ניצן [צילום: ערוץ 1]

ממשלת רבין הנהיגה את ה"נהלים המיוחדים", במטרה להעניק לישראלים ביש"ע יחס נוקשה במיוחד באמצעות הקמת מפקדה משותפת לפרקליטות, לצבא, למשטרה ולשב"כ. ה"מאסטרו" המנהל ומתאם את הפעולות הללו הוא האדם העומד בראש המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות. ראש המחלקה הראשון הייתה טליה ששון, שיאנית עולם בשנאת מתנחלים, שהוחלפה ע"י שי ניצן, שאינו מפגר אחריה בניהול משטר של אפליה, דיכוי ורדיפה נגד מתנחלים.
כך נרגמים יום יום יהודים בכבישים כמעט ללא תגובה, בעוד שבמקרים הפוכים המערכת משתוללת. נשק מוחרם מיהודים ללא הרף, השב"כ מעורב ללא פרופורציה, אין סגירת תיקים נגד יהודים ללא בדיקה מחמירה, לעומת פתיחתם הנעשית בסיטונות. שימוש נרחב נעשה בצווי הרחקה והגבלה. הפעילות הזאת הפכה לעיקר משימתו של מחוז ש"י.
ההגדרה "ישראלים ביש"ע" היא הטעיה. את נחת זרועו של החוק מרגישים רק המתנחלים ולא האנרכיסטים המבעירים את השטח; כלפיהם אין שום נהלים. הן האלימות השיטתית שבגינה נהרג שוטר מג"ב ונפצעו מעל 80, והן ההסתה הקיצונית, דוגמת זו של אחד ממנהיגיהם, יונתן פולק, שאמר: "אנחנו לא לטובת האויב, אנחנו האויב" (הארץ, 14.8.08), מדגימות זאת.
ניצב שחר איילון הורה לשוטריו להסיר את תגי הזיהוי לפני ההרס האלים של חוות גלעד ולהבטיח, לקול צחוקם, את "מעיכת התיקים" במח"ש. בפוגרום בעמונה הוכו מכות רצח מאות בני נוער וחלקם אף הוטרדו מינית. אף קלגס לא נענש ביוזמת המערכת! שוטרים הרשו לעצמם לבצע מארבים נגד מתנחלים תוך ביום של פרובוקציות מתואמות עם ערבים בשומרון. בנות הופשטו במשטרת בנימין כדי "לחפש סמים".
בכל המקרים האלה ועשרות דומיהם, שי ניצן, רודף החוק והצדק, לא עשה מאומה. מעבר לכך מנוהלת פעילות הטרדה משפטית קטנה, קטנונית ויומיומית נגד הימין, כאשר כל זיכוי של מתנחל הוא 'תאונה' המובילה לשרשרת ערעורים. בנוסף נעשו ניסיונות שערורייתיים להשפיע על שופטים כמו במקרה של זאב בראודה מחברון, כשנציג הפרקליטות ניגש בתום הדיון אל השופטת אביב ואמר לה כי "לא ייתכן שבתיק בעל הדים כה גדולים בתקשורת, כולל התקשורת הבינלאומית, תינתן החלטה מבלי שתישקל שוב". השופטת נחמה נצר כתבה כששיחררה לפני כשבועיים עצורי שווא ב'צעדה לגוש קטיף': "השימוש בכוח השררה והמעצר של רשויות האכיפה הוא לכל הפחות סתימת פיות, ומלמדת על הגעתם של ימים חשוכים למדינת ישראל".
כשמתנהלת חבלה שיטתית ביבולים חקלאיים יהודיים ביו"ש - מערכת "אכיפת החוק" של שי ניצן מפהקת באדישות, לעומת אינספור הגבלות, מעצרי שווא וחקירות שב"כ (!) שהופעלו נגד מתנחלים במסגרת עלילת הדם בדבר חבלה רבתי בעצי הזית הערביים.
בכתבה ב'מקור ראשון' ("מרתפי הפרקליטות נפתחים", 27.3.09) נחשף טפח משערוריית האפליה בתחום הגשת אישומי הסתה. לאחר מאבק השיגה הסנגוריה הציבורית דוח סטטיסטי של אישומי ההסתה, והתוצאה היא 32:13 לטובת השמאל בשנים 7\2006. כתוצאה מהתנגדות נמרצת של הפרקליטות, פטר אותה בית המשפט מלספק את הנתון הקריטי – כמה תיקים נפתחו מיוזמת הפרקליטות ולא מתלונות הציבור. ברור בעליל שיוזמות הפרקליטות נגד הסתה מהשמאל שאפו לאפס. בית המשפט העליון אמור להכריע אם יאלץ ניצן למסור נתונים לגבי שנים נוספות. מיותר לציין כי הוא לא נלהב למסור אותם.
'המרכז המדיני לישראל' השיג לאחר מאבק את ההנחיות שניתנו לשוטרים לקראת הפעולה נגד המפגינים הכתומים. התברר כי שי ניצן, שעמד בראש הפעילות כלפי המחאה נגד הגירוש, הגדיר אותה כ"מכת מדינה", תוית שלא במהרה מוצמדת לעבירות פליליות חמורות, וזאת במגמה להחמיר באכיפה ובענישה.
ב'הארץ', 12.6.05, פורסם כי היועץ מזוז הינחה כי המדינה תפטור שוטרים מאחריות בפעילותם כלפי המפגינים נגד ההינתקות ותיקח אותה על עצמה. זהו כנראה ההסבר לאובדן הרסן. לא מזמן ביקשה הפרקליטות בבית משפט את השלמת מתן החסינות הזאת ע"י חסימת תביעות אזרחיות נגד שוטרים עבריינים. המערכת דורשת לא פחות מפטור מכפיפות לחוק כשמדובר בימין.
על כך הסתמכה המשטרה בתקופת הגירוש כשהורתה בחוברת שחילקה לאנשיה כי דרישת אזרח משוטר להזדהות היא "ניסיון לפגוע בשוטר", כך כשעצרו בנות שרק תלו שלטים, או כשעיכבו אוטובוס תמים והשוטר הסתמך על הנחיה לעצור כל אוטובוס המסיע חובשי כיפות.
מפקד משטרה שהוריד את המתח עם המתנחלים בגיזרתו והביא להפחתת הפרות הסדר, קיבל הערה מהפרקליטות על מיעוט התיקים שנפתחו. זו אחת הדוגמאות לכך כי "המחלקה לתפקידים מיוחדים" הפכה למנגנון טרור משפטי נגד הימין. ניצן לא המציא את השיטה, אך הוא השתלב בה באופן מושלם. חשיפת מעללי הפרקליטות גרמה לו להתראיין ('מקור ראשון' 8.4.09), להיתמם ולייחס בציניות את האג'נדה הפוליטית שלו לקוראי הימין.
ניצן ושותפיו אשמים לא פחות מהדרג הפוליטי בתוצאה העגומה - קרע בעם, פגיעה בדמוקרטיה, אי אמון נרחב ומרחיק לכת במערכת החוק ושנאת המדינה, עד לסף מרד, שאליו הגיעו חלקים מן הציבור הנאמן, המתנדב והמסור ביותר.

תאריך:  01/05/2009   |   עודכן:  01/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרצוף האמיתי של שי ניצן
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד לשי ניצן
ע.ג1  |  1/05/09 14:07
 
- להקיא ממך וממנו ומשכמותכם. ל"ת
מטמאי הארץ והעם  |  1/05/09 15:20
 
- כרגיל, דמגוגיה שמאלנית
יורם 1  |  1/05/09 16:02
2
תכתוב מה שתרצה שי ניצן ימשיך
להתעלל באזרחים  |  1/05/09 14:16
 
- אתה טיפש וגזען עלוב.... ל"ת
י.ש  |  1/05/09 17:42
3
שי ניצן נאד נפוח מתנשא וראוותן ל"ת
אדם יהיר ושחצן  |  1/05/09 15:28
4
מהרסיך מקירבך יגיעו...!!!
הרשלה  |  1/05/09 15:44
5
שי ניצן יעלם "לתהום הנשיה"....
י.ש  |  1/05/09 18:12
 
- גם טמבל כמוך יעלם לתהום הנשיה ל"ת
.  |  1/05/09 22:48
 
- אתה כבר שם איש "חכם"....
י.ש  |  2/05/09 10:00
 
- יש לדאוג שיגיע לשם--במהרה ל"ת
א מ רול  |  1/05/09 23:17
6
ניצן של פרח ארסי: החנק המחודד
מב"י  |  1/05/09 23:13
7
נאמנים עלי דברי העצני >>
א מ רול  |  2/05/09 05:14
8
אויבים לא אוהבים מתנחלים! ל"ת
קורן נאוה,טבריה  |  2/05/09 06:56
9
אילו עונשים קבלו המסיתים הסמול
לשי ניצן:  |  2/05/09 07:51
10
משיח יטפל בכולם בקרוב
רק תבקשו  |  2/05/09 09:46
11
מקווה שיקומו עוד גופים שיתריעו
תמימה  |  2/05/09 13:42
12
תודה לך שי על 'העבודה' הטובה.. ל"ת
בן-לאדן  |  10/01/11 13:25
13
סגירת תיק רות דוד פשע
יוסי ארגואן  |  18/04/21 08:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
נברתי בארכיון, וזה מה שמצאתי: רון פונדק מאשר, שיצחק רבין שלח שליחים לדבר עם אש"ף, בימים שהמפגשים האלה היו עבירה על החוק. הייתכן שרבין יעשה דבר כזה? מסתבר שכן. יצחק שמיר: "זה גובל בבגידה"...
עו"ד יוסי דר
פסק הדין של בית המשפט העליון בפרשת קסטנר – פסול ובטל מכל וכל, שכן נשיא בית המשפט העליון דאז, יצחק אולשן, שישב בראש הרכב השופטים שדן בפרשה, היה נגוע בניגוד אינטרסים חמור: הוא היה חברו הטוב של ראש הממשלה משה שרת, שביקש למנוע מהדי הפרשה להגיע אליו ולראשי מפא"י
נסים ישעיהו
הציווי הכי מפורסם בפרשה זו הוא: וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ: אֲנִי, ה'. ללמדנו שאפילו בביטוי הכי נעלה של אהבת ישראל בפרט ויחסי אנוש בכלל, תיתכן הנעה אינטרסנטית. תאמרו, מה הבעיה - העיקר שאוהבים את הזולת, לא?! ובכן, ממש לא, כי אם זה לא מכח הציווי, בהחלט ייתכן שאוהבים מה שהזולת מעניק לנו ולא אותו עצמו
הילו גלזר
אחרי שפוטר מ"ידיעות" בזמן מחלה קשה של בתו, חשף את פרשת צ'ייני בלי לקבל קרדיט ונאלץ להתפרנס מהדרכת סיורים במעוזי הזונות, לכתב הפלילים בוקי נאה יש בטן מלאה
ראובן לייב
העובדים הזרים מושפלים ונרדפים בארץ לא רק על-ידי מעסיקיהם, אלא גם בידי הרשויות, בו בזמן שלא מצויים בכלל עובדים ישראלים המוכנים או מסוגלים למלא את מקומם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il