X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכנסת שקדה בהליך דמוקרטי על ביטול איחוד הרשויות תחת קורת הגג המוניציפלית "עיר הכרמל" חוק ההסדרים עומד למחוק את מה שהושג בהליך דמוקרטי
▪  ▪  ▪
דליית אל כרמל [צילום: פלאש 90]
ההשתק החל על הכנסת
ענבל בר-און
בימים אלו מותקף ביהמ"ש העליון מכל הכיוונים * חברי הכנסת ושר המשפטים החדש, מפשילים שרוולים, ודומה שקוטלים (מטפורית) בגרזן את סמכויותיו של ביהמ"ש העליון, באופן שגורם למעשי הגדיעה של קודמו, רמון, להתגמד * האמנם הכנסת ריבונית? ואמנם הסכנה לריבונותה – מביהמ"ש העליון נפתחה?
לרשימה המלאה

אמן זהאר, טול קורה מבין עיניך
ענבל בר-און
במאמרו, 'הכתובת הייתה על הקיר, ראו הוזהרתם', מצהיר יו"ר ארגון הדרוזים בישראל, מר אמן זהאר, כי אם יבוטל פירוק עיר הכרמל, הדרוזים יתקוממו באופן ספונטני ומתוכנן בהחלט
לרשימה המלאה

"חוק ההסדרים אנטי דמוקרטי ויש לבטלו"
איריס בר-טל
כך טוענים הארגונים החברים בפורום לביטול חוק ההסדרים * בפנייתם לחברי הכנסת הם מציינים שהחוק כולל גזירות חברתיות וכלכליות
לרשימה המלאה

פצצת יחימוביץ': חושפת חוק ההסדרים
עידן יוסף
פרסמה את פרטי טיוטת חוק ההסדרים באתר שלה * עד כה נמנע האוצר מפרסום כל פרטי טיוטת חוק ההסדרים המוגש לאישור יחד עם חוק תקציב המדינה
לרשימה המלאה

ב-2003 אושר חוק איחוד הכפרים הדרוזים בכרמל ע"פ תוכנית ממשלת שרון להבראת כלכלת ישראל. מתוך 164 המקבצים שהוצעו לאיחוד נותרו 12 מקבצים של איחודים , הכפרים הדרוזים בגליל שלא יצא אל הפועל ואיחוד עיר הכרמל. התושבים נתנו הזדמנות לאיחוד משך שלוש שנים ומאחר שגילו שהבטחות שר הפנים וממשלת ישראל שהן בעצם הבטחה שלטונית לא שווים את הנייר שנכתבו עליו , התקוממו ופעלו שנתיים שלמות יומם ולילה עד שהצליחו לשכנע את הכנסת לחוקק חוק פירוק האיחוד בדצמבר 2008. שלוש ההצבעות על חוק פירוק האיחוד עברו ברוב מוחלט 68 חכ"ים בעד מול קולו הבודד והיתום של שר הפנים אז מאיר שטרית. שלושה מחקרים שנערכו במרכז מחקר ומידע של הכנסת ובנוסף דווח בנק ישראל ב 2008 הצביעו על כשלון האיחוד של עיר הכרמל.
ראש העיר דר' אכרם חסון ביצע במלואה את תוכנית ההבראה שהכתיב אותה משרד הפנים ואף יותר מכך. ראש העיר נדרש לפטר 50 עובדים ובפועל פיטר 70 עובדים. גביית הארנונה הוכפלה ואף הושלשה כשחשב מלווה פיקח על העשייה והיה בעל זכות החלטה וחתימה על הוצאותיה הכספיות של העירייה. כשמשרד הפנים הרגיש שהעירייה מתדרדרת למרות פיקוחו של החשב המלווה, החליף אותו בחשב פורטה שבעצם הפך לראש העיר ולגזבר בפועל, ובכל זאת מצבה של העיר הורע , רמת השירות לאזרח נפגעה והחובות תפחו, מה שמעיד על כישלון יוזמת האיחוד. מצבה של העיר הפך להיות יותר גרוע ממצבן של שתי הרשויות אשר קדמו לאיחוד זה. במאמר מוסגר אציין כי אותם מאזנים, אשר מעידים על הכשלון, מצויים אצלי פקידי האוצר והפנים, ובבוא היום נציג אותם בוועדת הכספים של הכנסת, לתמיכה בטענותנו.
כל הנתונים הנ"ל הוצגו בוועדת הפנים של הכנסת בדיוניה על פירוק האיחוד, ומצד שני הוועדה דחתה את כל טענות משרד הפנים ומשרד האוצר כי לא היו משכנעים ואף עטופים באי בהירות והעלו הרבה סימני שאלה.
ראש האופוזיציה אז ח"כ ביבי נתניהו ויו"ר סיעתו ח"כ גדעון סער הנחו את הסיעה לתמוך בחוק פירוק האיחוד ואף ח"כ גדעון סער מסר מכתב תמיכה לנציג הוועד הציבורי . בבחירות האחרונות לכנסת פעילי הליכוד בעיר הכרמל השתמשו ברשימה השמית בהצבעה על פירוק האיחוד בכנסת ובמכתבו של סער לקידום התמיכה בליכוד, וזה עבד כשהליכוד זכה במאות קולות בעיר הכרמל בניגוד לבחירות עברו.( 10 חברי ליכוד מתוך 12 חברים תמכו בחוק פירוק האיחוד בשלוש הקריאות).
חבר הכנסת הרב דוד אזולאי היה מבין מציעי חוק פירוק האיחוד וסיעתו ש"ס תמכה בחוק. וגם מפלגתו זכתה בפלח נכבד מתושבי העיר בבחירות האחרונות לכנסת.
לאחר אישור החוק בכנסת בסוף דצמבר 2008 שר הפנים אישר תקציב לפירוק ומינה "מפרק" אלוף (מיל) גבי אופיר וכן קבע תאריך לבחירות לשתי מועצות מקומיות נפרדות ב 18/8/09 .
מינואר 2009 מספר מועמדים לראשות המועצות התחילו בפעילות הפוליטית ועד עכשיו השקיעו זמן וכסף רב. כמו-כן הוכנו רשימות לחברות במועצות המקומיות. האווירה בכפרים הדרוזים עוספיה ודלית אל כרמל היא אוירה של ערב בחירות.

פגיעה בריבונות הכנסת

פקידי הממשלה תפקידם לבצע את מדיניות השרים ואת החלטות הכנסת ולא להיפך. כשפקידי הממשלה חותרים לבטל החלטות הכנסת הם פוגעים במעמדה ומזלזלים בכוחה. הצעת פקידי האוצר והפנים לביטול חוק הפירוק של עיר הכרמל היא התערבות חמורה בהחלטות הכנסת הם בזים לכנסת ולחבריה. זאת פגיעה חמורה במעמד חברי הכנסת.

בשבוע שעבר התבשרנו שפקידי האוצר והפנים הגישו הצעה במסגרת חוק ההסדרים על ביטול פירוק איחוד עיר הכרמל.
הפקידות הזאת מנסה לחבל בפירוק האיחוד בדרך מהחצר האחורית ומנסה "להשפיל את הכנסת ולבזות את החלטותיה". פקידות זאת היא הגורמת המרכזית לירידת מעמד הכנסת בעיני הציבור וכל מי שקרא את ממצאי "מדד הכנסת" משנת 2001 מבין על מה אני מדבר. נכתב במסמך "במדד המסכם את יחס הציבור לכנסת הוא שלילי – 4.0 בסולם של 10 ".
הכנסת היא "ריבון" וכריבון יש לה עוצמה וכוח . היא הרשות המחוקקת כשהממשלה היא הרשות המבצעת , הממשלה מתנהלת ע"י פקידים - "המנהל הציבורי".
פקידי הממשלה תפקידם לבצע את מדיניות השרים ואת החלטות הכנסת ולא להיפך. כשפקידי הממשלה חותרים לבטל החלטות הכנסת הם פוגעים במעמדה ומזלזלים בכוחה. הצעת פקידי האוצר והפנים לביטול חוק הפירוק של עיר הכרמל היא התערבות חמורה בהחלטות הכנסת הם בזים לכנסת ולחבריה. זאת פגיעה חמורה במעמד חברי הכנסת.
בדיון הקרוב על חוק ההסדרים , הכנסת חייבת להחזיר לעצמה את אמון הציבור ולהרים את מעמדה ולא לאפשר לקומץ פקידים להשתלט עליה ולהוליך אותה שולל. חברי הכנסת הם נבחרי הציבור וחובתם לשרת את הציבור . הם קיבלו את עוצמת וסמכותם מהציבור. הכנסת חייבת להתנהל כריבון בעלת עוצמה והשפעה.
ראש הממשלה ושרי האוצר והפנים וכל חברי הכנסת חייבים להבין שתושבי עוספיה ודלית אלכרמל עברו טראומה קשה מאוד , איחוד "כפייתי" שפורק ביזע , בדם ובעמל קשה . האיחוד הכפוי פגע ברמת השירות לאזרח עד שהגיעה למצב שאיננה קיימת יותר. האיחוד הכפוי גרם למתחים חמורים במרקמים החברתיים בין שני הישובים. האיחוד הוא "סיוט" שלא יסכימו לו יותר.
האיחוד הכפוי לא הציל את כלכלת ישראל ולא שיפר אותה. חמש שנות האיחוד הם העדות הנצחת לכישלונו ולהיותו נטל על קופת המדינה ועל התושבים המקומיים.
התושבים של שני הישובים מאוחדים בדעתם שביטול פירוק האיחוד הוא "כפיה חמורה מאוד". "לא יהיה יותר איחוד בין שני הישובים עוספיה ודלית אל כרמל יהיו תוצאות ההצבעה על חוק ההסדרים אשר יהיו" . התושבים טוענים כי "ההצעה של פקידי האוצר לביטול הפירוק היא התגרות , זלזול והשפלה. היא פגיעה חמורה בהם וברגשותיהם.
נשמעים קולות ברחוב הדרוזי בכרמל האומרים "מוכנים להקריב ,להיאבק להתמרד בפני ביטול פירוק האיחוד ונגד כל מי שמסייע לו. מאורעות פקיעין יהיו כאפס לעומת האירועים שיהיו אם - חס וחלילה - יבוטל הפירוק. אל תנסו אותנו עוד פעם". ובתורי, אני פונה אל מקבלי ההחלטות, עדיף לכם שתקשיבו לקולות, עדיף לכם "שסוף מעשה יהיה במחשבה תחילה" . הכתובת על הקיר. אנא מכם נהגו בחוכמה . תושבי כפרי הכרמל אינם ראויים לכל הייסורים האלו.

הכותב הוא יו"ר עמותת אלסדק להגנה על זכויות הדרוזים בישראל
תאריך:  02/05/2009   |   עודכן:  02/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכתובת הייתה על הקיר - ראו הוזהרתם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי יציל את הבית שלי?
תמימה  |  2/05/09 15:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
תוכנית ויסקונסין הצליחה 'לעבור' בשל הסתה ושיסוי של מעמד הביניים כלפי אוכלוסיות מוחלשות    מעמד הביניים שוכנע כי השכבות המוחלשות גוזלות אותו    למעשה, העשירים הם הנטל הסמוי על החברה    עבדים נהיה (5)
אלון דהן
מאחורי עלילה פשוטה לכאורה מסתיר המותחן "ארץ קשוחה" ביקורת חברתית נוקבת על הקיבעון המחשבתי של האמריקנים ועל היחס ה"מסחרי" לבני אדם
עמוס גורן
התנ"ך הולך ונעלם מכל דרגי החינוך עד האוניברסיטה ועד בכלל, וההגייה העברית תקועה כיום בבוץ עמוק    שני שומרי הראש שלה, מערכת החינוך והשידור הציבורי, התייאשו ממנה מזמן
מרדכי קידר
הרוחות הנושבות מוושינגטון מעלות את סף הדאגה בעולם הערבי, החושש כי העמימות של אובמה, המחליפה את הנחישות של בוש, תגרום להגברת המעורבות האירנית בענייני האזור
אריה אבנרי
הצלחתו של נתניהו כראש הממשלה בכהונתו השנייה, תלויה בשרה במידה בלתי מבוטלת    התחושה החוזרת ונשנית שהיא מעורבת במינויים ממלכתיים יוצרת אווירה של אי-נוחות    ההסתופפות סביבה מצד חברים עלולה להזיק    הערות אזהרה (33)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il