X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
טענתם של המתקוממים אל מול פסיקת בית המשפט כי המדינה שוב דואגת רק לעשירים היא אינה נכונה מי שיוכלו ליהנות מהפסיקה החדשה הם דווקא בני המעמד הבינוני, שמשקיע אחוז גדול ממשכורתו בחינוך
▪  ▪  ▪
יש דרכים לחסוך [צילום: בוצ´צ´ו]

מול פסיקת בית המשפט המדברת על הכרה במטפלות וגנים כהוצאה מוכרת, מתקוממים ארגונים שונים בטענה כי "שוב" המדינה דואגת רק ל"עשירים". באמירה זו, ישנן שתי טעויות. תחילה, מי שיוכל ליהנות מהפסיקה, אינם רק עשירים, אלא גם ובעיקר המעמד הבינוני שמשקיע אחוז גדול מאוד ממשכורתו בחינוך. שנית, השקעת המדינה בסיבסוד מעונות וגנים כבר היום הינה רבה ומשמעותית ומיועדת בעיקר עבור השכבות הנמוכות.
כידוע, מעונות היום של משרד התמ"ת יכולים לספק הנחה של למעלה מאלף שקלים לחודש, לבעלי הכנסות נמוכות. אך גם בגנים ובצהרוניות יש מימון רחב היקף, שוב, בעיקר לאותן אוכלוסיות המתקוממות נגד ההכרה במס למעמד הבינוני.
בשנת 1984 נחקק כי חוק חינוך חובה חינם יחל מגיל 3. אך בעקבות חוק ההסדרים הידוע לשימצה, נמנע יישום מיידי של חוק זה, לעד שהגיע למתכונתו הנוכחית ולפיה כל בכל שנה אמורה להתכנס ועדה של משרד החינוך ולעדכן את הרשימה שעליה יחול החוק. החלה מלאה צפויה עד 2009.
הרשימה המיוחסת הינה מרתקת במיוחד. ומלבד הימצאותם המחויבת ברשימה של יישובי הפריפריה, שבכך משרתים אינטרס לאומי - לעודד הגירה מהמרכז, מצויות ברשימה הפתעות לא מעטות בדמות יישובים מרכזיים וחזקים. כדאי לדעת, המשמעות של הימצאות ברשימת יישובי הצו של משרד החינוך הינה בין 15,000-7,500 שקלים עבור כל ילד עד גיל 4! והנה, כבר 10 שנים מחכים זוגות צעירים ברחבי הארץ לרגע שבו החוק יחול גם עליהם, אך דבר מבושש להגיע... ומה כן הגיע? הגיעה העלאה של שכר הלימוד בגנים של משרד החינוך והקשחת הקריטריונים לקבלת הנחה, הרי מישהו צריך לשלם על זה, לא?
במשרד התמ"ת מאידך, החלו ביוזמה מבורכת וחשובה שמטרתה סיבסוד צהרוניות בין הגילאים 10-3, על-מנת לעודד יציאת נשים לעבודה. גם כאן ישנה רשימה, אך הפעם, הקריטריונים יותר ברורים - חרדים, ערבים והגדרת עדיפות לאומית של מקום המגורים. וגם כאן כדאי לדעת, המשמעות של הימצאות ברשימת יישובי משרד התמ"ת הינה בין 38,000-25,000 שקלים עבור כל ילד, עד גיל 10!
צורת חלוקת משאבי החינוך במדינה מובילה לכך שלדוגמא, שכר הלימוד בגנים הממשלתיים עבור שני ילדים במשפחה צעירה מרמת גן, עולה כמו שכר הלימוד עבור 12 ילדים ברחוב ליד בבני ברק! מי מוגדר כ"משפחה נזקקת"? התשובה ברורה. אך, לאחר תשלום המיסים, הגנים והמעונות, למי נשאר יותר בסוף? אני בטוחה כי התשובה יכולה להפתיע. מה שבטוח, שלהתייחס לאותו זוג מרמת גן, המרוויח שכר ממוצע ומגדל שני ילדים, כ"מעמד הבינוני" שאין לתת לו שום הטבות של מס, שום הנחות ועל חשבונו ניתן להגדיל עוד ועוד את שכר הלימוד, זה עוול מוחלט.
ומה המסקנה? תחילה, שחוקים סוציאליים צריכים לעזור לכלל האוכלוסיה, ואפילו לאותו מעמד בינוני שהינו כה גדול ועם זאת, כה נשכח. שנית, סופם של חוקים הוא להתיישם. החלה ארוכת שנים, אך חלקית בלבד, של חוקים ממשלתיים, הופכת לחוסר שיוויון מוחלט. ההכרה במס עבור ההוצאה הגדולה כל-כך במשפחות מסוימות, יכולה להקל, ולו במעט, את חוסר השוויון הזה.
ועצה קטנה לסיום, אם אתם מחפשים כיצד לחסוך לילדיכם, תוכלו בקלות לשים בצד כ-50,000 שקלים עבור כל ילד, אם תבחרו בקפדנות היכן משתלם לגור, או לכל הפחות לאיזה מגזר להשתייך. ותקוו שעד אז לא תתחלף ממשלה.

תאריך:  03/05/2009   |   עודכן:  03/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מס חינוך חינם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין "מעמד בינוני" ל"ת
א.כהן  |  4/05/09 04:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם דורי
מזה שנים שכבר לא מראים בתוכניות הטלוויזיה שמחה אמיתית ביום העצמאות, לכן ראוי להציג מספר אירועים שמזכירים לנו את סיפורו הגדול של העם היהודי
רונן לוי
את התנהלות הממשל הישראלי בנושאים הפנימיים, לרבות בתחום הרכב והתחבורה, ניתן לאפיין כשילוב של שתי אימרות מקומיות נפוצות - "יהיה בסדר" ו-"סמוך"    האמת הכלכלית העצובה היא כי הציבור משלם מחיר עצום, אך לא מקבל כל ערך
נרי אבנרי
חתן פרס ישראל לקולנוע ג'אד נאמן לא היה מסכים לקבל מכות כדי לעשות סרטים, אבל כדי להבאיש את ריחה של ישראל, הוא חטף מכות בהפגנות, יותר מפעם אחת, מה שמוכיח שהוא יותר אנטי ציוני, מאשר איש קולנוע
ענבל בר-און
בישיבות הממשלה אשר מתקיימות בעצם ימים אלו בנוגע לתקציב הדו-שנתי מציעה ממשלת נתניהו לפגוע בשכבות החלשות    זו אותה ממשלה אשר ניפחה את עצמה וממשיכה לנפח, ואשר חתמה הסכם שהוא בכייה לדורות עם שס    עבדים נהיה (6)
ויקטור פולמכט
כשמסביב כל בעל מקלדת או נגישות למיקרופון משמיע דעות מלומדות על היחס הרצוי בין הכוח האווירי והכוח הקרקעי, או על השימוש הראוי בכוחות השיריון, נשאלת השאלה על מה בדיוק הם מתבססים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il