X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא ייתכן שבכל המגזרים הכלכליים היצרניים, לרבות ההיי-טק, מורידים משכורות, מוחקים ימי חופשה, מקצרים את שעות העבודה השבועיות, ולרבות, בלית ברירה מפטרים בהמונים, ובה בעת של משבר כלכלי קשה, לא יהיו פיטורים גם בקרב עובדי המדינה, ואו שלא תהיה הקפאה בשכרם מי מפרנס את מי?
▪  ▪  ▪
שלי יחימוביץ' [צילום: פלאש 90]
עופר עיני [צילום: פלאש 90]

הכלכלה העולמית במשבר. כידוע, הכנסות המדינה הן בעיקר מייצוא לשוק האירופי המשותף ולשוק האמריקני. שניהם שווקים בחזקת השוק החופשי. גם הם חווים את המשבר העולמי. הצגת דרישות צריכה של תוצרת, ואו מוצרים, ואו שירותים מישראל הצטמצמה. הפגיעה המרכזית בהכנסות היא בענף ההיי-טק, הקטר המוביל של הכלכלה בישראל. מכאן שהכנסות החברות והכנסות המדינה ממיסוי ירדו.
מתוצאות ההשפעה של מצב כלכלי עולמי רע הם גם הפיטורים. הטרגדיה האנושית היא שאנשים מפסידים את מקומות העבודה שלהם. זו עובדה ותופעה קשה ורחבה. כך גם לצערנו בישראל. "כולם" מפטרים. כל העסקים הפרטיים נמצאים בתהליכי הצטמצמות ואו מקיימים התייעלות דרך פיטורים. הפיטורים "ההמוניים" של אלפי עובדים בישראל, שהכשרתם יקרה למדי, הם בעיקר ולא רק מענף ההיי-טק.
מאידך, מרבית חברות ההיי-טק בישראל, דאגו לשנות את התנהלותן ומתאימות עצמן למצב כלכלי קשה לטובת העובדים. מבין הפעולות השונות שמטרתן לצמצם ואו למנוע פיטורים, שנוקטות חברות ההיי-טק באחריות רבה ניתן לראות את הדברים הבאים: הורדת משכורות, מחיקת ימי חופשה, קיצור ימי העבודה בשבוע, ביטול בונוסים. הכל בשיתוף פעולה עם העובדים, ומתוך הבנה איתם. כל הפעולות הללו נעשו ללא ועדי עובדים שלא הניחו ידם על "שאלטר" כזה או אחר, למרות שזה אפשרי.
אלו הן חברות שמשלמות את מיסיהן למדינה בזמן, כולל חשבון חשמל. הן מתנהלות כך ללא "העזרה" של עופר עיני, מזכ"ל ההסתדרות, וללא "העזרה" של האיגוד המקצועי ההסתדרותי. הן בטח עושות זאת ללא "העזרה" של ח"כ יחימוביץ', הפועלת להכנסת ההסתדרות לחברות ההיי-טק, רחמנא לצלן, ובכך להרוס את ענף הייצוא ואת ענף התעסוקה מספר אחד של ישראל. ראוי לציין כי ענף ההיי-טק וסביבתו הכלכלית, גם דרך הייצוא וזאת בתשלומי מס שונים, מפרנס ומקיים את עובדי המדינה במשרדי הממשלה השונים ובעיריות.
כאשר "כולם" מפטרים, בכל מגזר, בכל ענף ובכל מקצוע, בכל יום ובכל שבוע, לא ייתכן שלא יהיו פיטורי התייעלות וצמצום בקרב עובדי המדינה, ובעיריות הרבות. הגם שלא צריך להיות פיקח כדי להבין שבקרב עובדים אלו, בחלקם, קיימת גם אבטלה סמויה.
עמדתו של עופר עיני, מזכ"ל ההסתדרות, נגד הקפאת השכר של עובדי הציבור ואו צמצום בהם, פועלת בניגוד לדרישה הכללית הממלכתית הכלכלית הנחוצה, ובעלת מוסר כפול. מדוע שעובדי הציבור האלה לא ינקטו בצעדים שווים ודומים שעושים העובדים היצרניים של השוק החופשי? יש גבול לכל מה שהמגזרים היצרנים של השוק החופשי יכולים לשאת על גבם כדי לפרנס עובדי ציבור אלו. מישהו צריך להגיד עד כאן, מספיק! מיותר לציין שדרישת ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר שטייניץ, לצמצומים ולהקפאת שכר בקרב עובדי הציבור, ובכך לצמצם את הוצאות המדינה בהעדר הכנסות, היא דרישה הן מוסרית והן כלכלית צודקת בהחלט.

תאריך:  05/05/2009   |   עודכן:  22/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יחימוביץ' ועיני: מה אתם רוצים מאיתנו?
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה לא ענינית
1משה  |  5/05/09 20:38
 
- אתה אלוף העולם ברפיון שכל ל"ת
מדליית זהב  |  6/05/09 00:14
 
- משה אתה טועה קשות
בן צבי  |  6/05/09 00:21
 
- בן צבי עליך ללמוד את הנושא
1משה  |  6/05/09 11:01
 
- לא ראוי להשקיע בעובדי מדינה
בן צבי  |  6/05/09 15:01
 
- ראוי וגם ראוי להשקיע בעובדים
עכבר המחשב  |  7/05/09 13:19
2
הקפאה בשנות השפע
מאיר  |  5/05/09 23:15
 
- הצמיחה הייתה בסקטור הפרטי
בן צבי  |  6/05/09 14:51
3
יחימוביץ שונאת את העשירים אבל
עץ  |  6/05/09 08:06
4
לכול המרבה במחיר
עכבר מעבדה  |  6/05/09 17:21
 
- מה לעשות שהמגזר הציבורי
בן צבי  |  6/05/09 20:26
 
- כול דכפין יטה ויבוא...??
עכבר המחשב  |  7/05/09 10:17
 
- ומה רוצים העכברים מאיתנו?
בן צבי  |  7/05/09 22:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי היינריך
כאשר שני גבירים מעוניינים ב"פיקוח ממשלתי על מחירים" מתגבר החשש שהאזרחים הם שישלמו את המחיר. הרי אם המדינה "קובעת מחיר", היא גם אחראית לתוצאות העסקיות של אותו "מחיר". החשבון יוגש כרגיל לגב' כהן מחדרה. עול נוסף על צוואר המעמד הבינוני בישראל
ענבל בר-און
האם נעשה שימוש יתר בהליך הפלילי? האם הפרקליטות הינה 'כנופיית שלטון החוק'? האם המשפטים מתנהלים בתקשורת? שאלות אלו ואחרות נדונו בכינוס שהתקיים במכללת שערי משפט
עמוס שריג
פרס ישראל, מאז קיומו, הפך לנכס הפרטי של האשכנזים, בעיקר האליטה שלהם. הם יושבים על המדוכה, מדסקסים ולבסוף מחליטים מי יזכה במה. השנה, למשל, זכו שני מלחינים מוכשרים בפרס ישראל למוזיקה - נחום היימן ודובי זלצר. על אביהו מדינה למשל, איש לא חשב
ניר גולן
כשאתם הולכים לקנות טלוויזיה חדשה אתם עושים סקר ובודקים עד לפרטים הקטנים, אך כשאתם שולחים ילדכם לגן, אתם נוהגים כך גם כן? לא תמיד    כל מה שצריך לדעת בבחירת גן/מעון לילד בגיל הרך - 3 חודשים עד 3 שנים
עו"ד אברהם פכטר
השימוש ב"עדי מדינה" - הוא הכרח בל-יגונה בכל העולם. הם אינטרסנטים, מפוצים כספית וחומרית, שקרנים, מניפולטיביים ואגואיסטים. בשל כך - החוק מחייב סיוע - לעדותם לצורך הרשעה. המסקנה: "תיזהרו מעדי מדינה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il