X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממליץ או לא ממליץ:

"שתי אהבות" - בתמצית ובהרחבה

סקירה ביקורתית לסרט "שתי אהבות" היוצא היום לבתי הקולנוע
▪  ▪  ▪
שתי אהבות [צילום: עכבר העיר]

בתמצית: סרט קטן, מינורי, איטי - כמעט לכל אורכו. לא משעמם! אבל גם לא מחדש דבר בסדרי העולם של הרומנטיקה הקונבנציונלית. הגיבור היהודי-אמריקני נמשך אל שיקסע בלונדינית בלתי-מושגת בעליל (גווינת פאלטרו המצוינת) בעוד המשפחה והרוטינה מניחים בפניו יפהפייה יהודייה מבית טוב (ונסה שואו השווה לא-פחות). הבימוי קורקטי, המשחק מדויק ורגוע - ועל המסך לא קורה שום דבר יוצא דופן ומפעים שבזכותו יש צורך להפסיק הכל ולזעוק באוזניכם הרואות: "מ-צ-א-ת-י!".
וכעת בהרחבה מסוימת: בדרך כלל בסרט או בסתם סיפור רומנטי, הבחורה הראשית, העיקרית, נקרעת באמת (ואו בתמים) בין שתי אהבות של שניים או יותר אוהבים החושקים בה באמת או רק בגלל סיבות אינטרסנטיות אחרות. בסרט זה בחר הבמאי האמריקני ג'יימס גריי ("אודסה הקטנה") לשים במרכז גבר צעיר המתאושש מאהובה אחת (אותה לא רואים "זזה" בסרט) ונקרע בהתלבטותו בין שתי נשים יפות לכשעצמן, אליהן הוא מתחיל להימשך ו"כאילו" להיסחף - בו בזמן, כלומר: בעת ובעונה אחת.
מדובר בליאונרד בגילומו של חואקין פניקס ("הולך בדרכו") בן למשפחה יהודית בברוקלין של ימינו, שההורים בה הם איזבלה רוסליני ומהגר מישראל - המשוחק על-ידי מוני מושונוב ("זהו זה" המיתולוגית ו"קצרים") שמנהל עסק לכביסת בגדים. מבחינת "ההלכה הקולנועית" הגיבור הצעיר בעצם אינו "יהודי" ואולם כל המוטיבציות והמוטאציות המשפחתיות על המסך הן "יהודיות מוכרות" בכיוון של שידוך "מוסדר" שלו עם בת למשפחה יהודית אחרת מהסביבה העסקית הקרובה של ההורים.
נראה שהבמאי כל כך התרשם מ"חתונה מאוחרת" של דובר קוסאשווילי עד שזוהי לו הפעם השנייה להזעיק מישראל את מוני מושונוב (ה"אב" בשניים מסרטיו של קוסאשווילי) על-מנת שיתפקד שוב וגם כאן (לאחר סרטו הקודם: "הלילה הוא שלנו") כאבי המשפחה. כמו ב"חתונה מאוחרת" גם כאן הסיפור בסרט זה הוא בעצם על צעיר הממאן להינשא בקלות לפי מה שמייעדים לו חוקי השבט. גיבור הסרט מזכיר לא מעט בהופעתו הפגיעה והרגישה את השילוב בין ליאור אשכנזי מ"חתונה מאוחרת" לבין חבר-הכנסת הטרי ניצן הורוביץ (מיוצאי ערוץ 10). תפקידו של מושונוב בסרט אינו גדול, ומרכזיותו היא רק בכך שהוא ראש המשפחה הקטנה של הגיבור.
הגיבור הצעיר מתלבט בהימשכותו הרומנטית בין שתי נשים, והאמת שתיהן מצודדות ומושכות במידה לא מועטה, עד שמבצבצת לא אחת האפשרות הגברית האוטופית הנחשקת של לא להחליט, לפחות לא כרגע, אבל היא נהדפת בשל קצב זרימתם הרוטיניים של החיים ומחוג השעון שעוצר את התפתחותו של הסרט אחרי 110 דקות.

תאריך:  07/05/2009   |   עודכן:  07/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאת נוקד-וינדר
ההבדלים בין דיקטטורה לדמוקרטיה אמורים להיות ברורים, שם רחוק זו דיקטטורה ואצלנו יש דמוקרטיה    אך כאשר מתברר שדמוקרטיה כרוכה בסחבת, צדקנות וביורוקרטיה, לא נותר לנו אלא לשאוף לקצת דיקטטורה
אבי זנו
כשהלקוח נפגע, מי שככל הנראה נפגע יותר הוא דווקא בונה האתר    מה אפשר לעשות כדי להפוך לקוח קיים ללקוח מרוצה שחוזר ומתעדכן ומבקש עוד?
עו"ד פנחס פישלר
המפכ"ל רנ"צ דודי כהן שבע-רצון ומביע "סיפוק" מדוח מבקר המדינה ה"חיובי" (בעיניו) החושף את מחדלי המשטרה וערוותה. לדודי כהן בעיות בהבנת הנקרא. עולה כיתה אך לא בבית ספרנו
אליקים העצני
איזה מין עסקה יכול עוד אובמה להציג לנתניהו: גם נסיגה לקו הירוק וגם לחיות בצל הפצצה? 6 מיליון יהודים יצטופפו בגטו צר, ומעליהם איום השמדה יומיומי?    תשובה: אובמה ויועציו היהודים עוכרי ישראל, מדברים על תכתיב: למסור לערבים את לב הארץ ואת בירתה כנדוניה, לצרכי השידוך האמריקני-אירני!
אריה יואלי
מצווה שכל כולה באה לציין את הייחודיות שבלאומיות היהודית, שיהדות זה אומה ולא דת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il