X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"ספין הגזירות" של אנשי אגף התקציבים באוצר הצליח להם אבל הבעיה הייתה שהוא הצליח להם יותר מדי
▪  ▪  ▪

"ספין הגזירות" של אנשי אגף התקציבים באוצר הצליח להם. אבל הבעיה הייתה שהוא הצליח להם יותר מדי. זאת למרות שהשרים, הח"כים וכתבי הכלכלה אומנם כבר רגילים לכך שכל שנה, בעת דיוני התקציב, מניח האוצר בפני הממשלה שורה של הצעות שלגבי חלק מהן ברור כי הוכנסו על-מנת לשמש בסיס למשא-ומתן עם השרים ועם הח"כים ובסופו של דבר הן מושלכות החוצה.
אבל הפעם ההיקף, הפרישה והכמות של ה"עיזים" הללו הייתה כל כך רבה, מרשימה ונועזת, עד שגם אצל הציניקנים התעורר חשש כי מדובר בהצעות שרובן נועדו לביצוע. התגובה הציבורית והפוליטית הייתה חריפה. ההתקפלות של רוה"מ – האסטרטג הכלכלי של הממשלה, ושל שר האוצר שלו הייתה מהירה. בדרך הם ניסו להתנער מההצעות. "לא ראינו, לא ידענו"... אנשי אגף התקציבים התרעמו. "מה זה לא ידעתם - הרי נתתם הנחיות ואישרתם את הרשימה" מסרו, שלא לייחוס, פקידים בכירים בתדרוך לעיתונאים.
המבוכה, כמובן, הייתה רבה. ואז צץ ההסבר הבא: הכל זה סתם... מין "ספין". צריך לשכנע את מזכיר ההסתדרות להסכים לקיצוץ שכר של עובדי המגזר הציבורי, רק אם לא יסכים - אז נפעיל את הגזירות. אבל תראו, בסוף הוא יסכים ואז לא צריכים לחפש מקורות מימון בגזירות. כי בעצם לא מדובר בקיצוץ שכר, הוסיפו, רק בהקפאת התוספות שהממשלה התחייבה להן בעבר. הקפאה רק לשנה שנתיים. לא נורא נכון?
הנורא הוא השיטה המטופשת והמכוערת שבה נוהגת הצמרת הכלכלית. החמור הוא שפקידי האוצר נותנים ידם למשחקי הישראבלוף הללו. כבר הדביקו להם ולתוכניותיהם שמות תואר וגנאי שונים. מסתבר שהכלכלנים הללו הם אולי בחורים נבונים וחכמים אבל אין שם תבונה. חמור מכך, אין שם חוט שדרה ואומץ לקום ולומר אני לא משתתף במשחקים האלה. אנחנו לא מנהלים דיר עיזים אלא ממשלה. אבל מה לעשות, זה מה יש. וכך החבר'ה יכולים להכין הצעה להטיל מס על אשפוז חולים וכנראה לא יהססו להציג גם הצעה להקים נמל עמוק מים בירושלים במסגרת ביצוע עבודות תשתית חיוניות... הרי היום הכל הולך.
ועופר עיני? הוא כנראה מדבר עם אנשי האוצר. במקום לקום ולומר להם אין לי דיבור אתכם עד שלא תשליכו לפח את כל הגזירות ההזויות שלכם, הוא מנהל איתם מו"מ. בסוף יציגו לנו "עסקת חבילה" לתפארת מדינת ישראל. האם ניתן יהיה להאמין לסיכומים, להסכמים או להתחייבויות? ספק גדול. הרי היום רק "הספין" קובע. תשאלו באוצר.

פורסם גם באתר המחבר
תאריך:  09/05/2009   |   עודכן:  09/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיזים באוצר: ה"ספין" הצליח יותר מדי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
'לא ראיתי..'הכרתי בבקורת י-ם.
למנחם רבוי  |  9/05/09 16:41
2
הרחבת וויסקונסין= מרחץ דמים
'ארבעה אשקלונים'  |  9/05/09 23:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
לא רק קונסולים - גם שגרירים וצירים, נושאי תווית דיפלומטית, אינם יודעים למלא את תפקידם כנדרש וגורמים בהתנהגותם הקלוקלת בושות למשרד החוץ ולשמה הטוב של המדינה
יואב יצחק
סטנלי פישר חורג מהחוק: הוא דורש הדחת דנקנר תוך שלילת זכויותיו לשימוע; הוא מנסה לשלול מהדירקטוריון את הזכות למנות מנכ"ל, תוך שלילת זכויות אריסון בגרעין השליטה    האם הנגיד מחזיק מידע נפיץ? האם מתקיימת חקירה ומבוצעות האזנות סתר?
אריה דרוקמן
הגיעה העת שממשלת ישראל תספק לתושבי ישראל ניהול ברמה גבוהה יותר    רמת הניהול הנוכחית במשרדי הממשלה נמוכה, ומעידה על חוסר יכולת לבצע שינויים מהותיים במשרדי הממשלה
מאיה מנדלוביץ
התנגדותו של אריאל זילבר לתוכנית ההינתקות וחזרתו בתשובה הובילו לחרם תקשורתי וחברתי    הומואים, לדבריו, לא צריכים להתגאות אבל הם "יצוריו של הקדוש ברוך הוא"
עמוס גורן
הפגיעה העצמית שלנו באותיות העבריות היא סכנה לעצם קיומנו הלאומי    במסורת היהודית יש לאותיות הללו מעמד של קדושה    אם ימשיכו הישראלים להגיס את ליבם באותיות המקוריות שלהם, יתנקמו בהם האותיות ויפנו להם גב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il