X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הן הצטיינו בפלפולן ובתחכומן הרב והיו, בדרך כלל, על טהרת החרוזים
▪  ▪  ▪
פרסומת משנות הארבעים לתנובה [לע"מ]

הפרסומות של ימים עברו הצטיינו בפלפולן הרב ובתחכומן. המוצלחות שבהן אף הצליחו להפוך, ברבות הימים, לנכסי צאן ברזל של הציבור. המפורסמת שבהן הייתה, מן הסתם, זו שעודדה את קריאתם של היומונים העבריים. הסיסמה שקנתה במיוחד את עולמה כללה, בנשימה אחת, את שמותיהם של שמונה עיתונים יומיים שכולם, חוץ מאחד, כבר הספיקו לעבור מן העולם:"'המשקיף' (שם עיתון) 'הצופה' (שם עיתון) 'הבוקר' (שם עיתון) 'על המשמר' (שם עיתון) 'מודיע' (שם עיתון) שאינו מבחין בשום 'דבר' (שם עיתון) חשוד ברחבי 'הארץ'" (שם עיתון).
והיו גם סיסמאות מתוחכמות, שהיה בהן כדי להמריץ את הלקוח הפוטנציאלי לרכוש מוצר מסויים כדי להקל על שגרת חייו. כזו הייתה, למשל, הסיסמה הראשונית שנועדה לשים קץ לטרדת היתושים העוקצניים, ושהושמעה תדיר מעל גלי האתר: "חם לך, אתה פותח את החלון; אתה פותח את החלון, נכנסים יתושים; נכנסים יתושים, אתה סוגר את החלון; אתה סוגר את החלון ומפעיל 'זבנג', וגמרנו"!
מרבית הפרסומות התאפיינו בהיותן על טהרת החרוזים. הידועה שבהן הצביעה על ניצחונה של תוצרת הארץ, שהפגינה את יכולתה בייצור ישראלי טהור של מוצרים מתוחכמים. היא המריצה, למשל, את העדפתו של עט ישראלי מתוצרת "כתב" על פני ה"פארקר" מתוצרת-חוץ: "בעט 'כתב' כתובו, כי טוב הוא". סיסמה נוספת ברוח זו שקנתה את עולמה, הייתה זו שעודדה להחליף את העט הנובע בעד הכדורי ולהשתמש ב"רפיל" משובח כדי להאריך את חייו: "הכל תלוי בטיב המילוי".
מטבע הדברים זכתה הקולינריה לפרסומות רבות. לחובבי השוקולד הוצע :"על כל לשון, 'ליבר' תמיד ראשון"; לחובבי המרקים צויין, ללא היסוס, כי "אנו לא אדישים למרק עדשים", ולחובבי המשקאות הוטבעה הסיסמה: "הפסקה עשה, קריסטל שתה"; או: "העם החליט - קפה עלית". לאוהדי הבירה הוצגה שאלה רטורית: "מה הקשר? בירה 'נשר'", ובוואריאציה לא מחורזת, שאפילו הפכה לבדיחה: "הילד הולך לגן-חיות כדי לראות איך הנשר עושה בירה".
כדי לעודד את קנייתו של שעון איכות הוטבעה סיסמת פרסומת כאילו הייתה מאמר חז"ל: "בשלושה דברים אדם ניכר: בכיסו, בכוסו ובשעון 'טיסו'".
לאשה הכובסת הומלץ ש"'קוויק' לכביסה לא מזיק", וגם הוצע להקדים רפואה למכה: "יום-כביסה הוא יום שחור, אם כיבסת גבירתי בלי 'אור'"; וסתם פרסומת לנוזל לשטיפת כלים: "כל אשה בוחרת 'אמה', כל אשה יודעת למה".
ואחרונים-אחרונים, חביבים עדיין באותם הימים - המעשנים. עבורם הופקו שתי סיסמאות, שהפכו בקרב הציבור לנכסי צאן ברזל: "כמובן - 'מטוסיאן'" ו"אל תתייאש, עשן 'כנסת 6'".

תאריך:  13/05/2009   |   עודכן:  13/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להיטי הפרסומות שחלפו מהעולם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חלק מהסיסמאות נקלט עד היום
אריה דרוקמן  |  13/05/09 11:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יחיאל (חיליק) רוזמן
לבנון בראי הזמן
אריה דרוקמן
ביקור האפיפיור גרם לאכזבה אצל מי שציפה ממנו לביטוי מוחשי של סליחה ופיוס בין נוצרים ליהודים    האפיפיור הנוכחי צריך להיות מודע לרמת הציפיות הגבוהה שתולים בו היהודים, בעיקר עקב החוב ההיסטורי הכבד שהכנסייה חבה ליהדות
ענבל בר-און
האם השיעבוד (תרתי משמע) למשכנתא באמת נחוץ? האם הוא מקיים צורך כלכלי אמיתי או שמא פונקציה סמויה של מישטור האוכלוסיה?
קובי לירז
המאבק של שר החינוך נגד הקיצוץ במשרדו מזכה אותו בכותרות פופוליסטיות, אך בפועל לא זה מה שנחוץ למשרד החינוך. דווקא קיצוץ עשוי להבריא את המערכת. כן, לקצץ - איכות במקום כמות
ענבל בר-און
למה להיאבק מאבק נואש במחלות אשר ניתן למונען מראש בחיסון פשוט? זוהי גישתם של ח"כ אופיר פינס וח"כ שלי יחימוביץ' אשר מציעים חיסון מפני שחיתות של חברי כנסת    לכמה מהם זה כבר הולך להיות מאוחר מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il