X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר קביעת חוק המגדיר את השפה העברית כשפה הרשמית היחידה בישראל עומדת לפני הגשתה, יש להזכיר לחברי הכנסת את דיבוריהם על אודות רוב יהודי במדינה ועל שלמות ירושלים עברית שפה יפה
▪  ▪  ▪
אותיות עבריות בשפה הרשמית! [פלאש 90]

זה אולי נושא נדוש, שנראה לעיתים כאילו אבד עליו הכלח ואינו מתאים לתקופה שבה אנו חיים; אבל בימים שאנחנו נלחמים, תרתי משמע, על זכותנו להגדרת מדינת ישראל כמדינת היהודים, שתהיה בעלת רוב יהודי מובהק, חייבים לפעול להפיכתה של העברית לשפה הרשמית היחידה.
עבור ישראלים רבים המכתתים רגליהם ברחבי העולם, הצורך ללמוד מספר מילים בשפה המקומית הוא מחויב המציאות וברור מאליו. במקומות רבים בעולם, לימוד השפה המקומית, לפחות מספר מילות נימוס, הינו הכרח גם על-מנת לתקשר עם המקומיים וגם כדי לקבל התייחסות, במיוחד במדינות שתושביהן שומרים בקנאות על דיבור בשפתם בלבד (ע"ע צרפת).
אז מדוע בעשרות מאמרים בנושא הסכמי שלום ומו"מ, לא מופיעים לצידם של נושאים כדוגמת - גבולות, פליטים, ירושלים, מדינה יהודית - גם הדרישה שלנו מעצמנו לבסס את מעמדה של השפה העברית כשפה רשמית יחידה.
אם החשש הוא ממה שיאמרו בעולם, אזי התגובה הנכונה לחשש זה צריכה להיאמר בקול רם: זהו המצב הטבעי, המקובל והמובן מאליו בכל אחת ממדינות העולם; ואף שיקול, גם לא תחת האמתלה שאי-הוספת השפה תביא בהכרח לפגיעה בחירותם או בזכויותיהם, לא תגרום להן להגדיר שפה של מיעוט כשפה רשמית. זכותם של המיעוטים במדינת ישראל לנוע בחופשיות בתוכה, ממנה ואליה, חירות לא מותנית בכל נושאי פולחן, דת ודיבור בשפתם, אינה נפגעת וחייבת להישמר באדיקות וללא תנאים. אם אחת מהחירויות הללו או כולן נראית כמובנת מאליה אני מציע שתשאלו את האירים על התקופה החשוכה בהיסטוריה הלא-רחוקה שלהם, במאה הקודמת, שדיבור בשפתם העתיקה היה שווה ערך לגזר דין מוות שבוצע ללא אבחנה וללא משפט על-ידי חיילים ושוטרים בריטים.
נודע לי לפני מספר ימים שאחד מחברי הכנסת, חבר בקואליציה, עומד להגיש חוק להסדרת נושא זה. גילוי נאות: לא עיינתי בפרטי הצעת החוק אבל הבנתי שמדובר במתן מעמד מיוחד או אפילו הגדרת העברית כשפה רשמית יחידה. בפנייה שלי אליו נודע לי כי ייתכן מאוד שחלק גדול מחברי הכנסת, שחברי מפלגתם הינם שרים בממשלת ישראל, יצביעו נגד או יימנעו בהצבעה על חוק זה.
טרם קום המדינה ואף גם כיום - בעת גילויי אנטישמיות, יהודים שילמו ומשלמים באיבוד חירותם, ולעיתים אף בחייהם, בגלל רצונם ללמוד ולדבר בשפה העברית. לכן, בזמן שמונחת על שולחנם חקיקה שעוסקת במיסוד השפה העברית כשפה הרשמית היחידה במדינת ישראל, חייבים אותם שרים וחברי כנסת, המדברים על רוב יהודי ושלמותה של ירושלים, להילחם ללא לאות וללא מורא, להתעלות מעל ללחצים פוליטיים או פנים-מפלגתיים, ולהפגין אחדות בנושא שמובן מאליו עבור כל מדינה עצמאית בעולם. הצבעה בעד השפה העברית כשפה רשמית יחידה, חשובה לפחות כמו הצבעה בעד כל נושא לאומי אחר, ומהווה ציון דרך בהכרת האומות במדינת ישראל כמדינת העם היהודי.

תאריך:  13/05/2009   |   עודכן:  13/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
התקציב השערורייתי שאישרה הממשלה לכנסת הוא תוצאה של הקואליציה השגויה שהקים בנימין נתניהו    כרגיל, את המחיר נשלם כולנו
אייל זמיר
כדי שמערכת החינוך תנהיג את החברה הישראלית, ולא ההיפך, אין מנוס מהשקעה בחלקים החשובים של החינוך    מערכת החינוך אמורה לא רק לדאוג לתוצאות מבחני פיזה, אלא בראש וראשונה לחינוך האמיתי של התלמידים ושל אזרחי ישראל    מכתב אישי לשר החינוך החדש, גדעון סער
ראובן לייב
הן הצטיינו בפלפולן ובתחכומן הרב והיו, בדרך כלל, על טהרת החרוזים
יחיאל (חיליק) רוזמן
לבנון בראי הזמן
אריה דרוקמן
ביקור האפיפיור גרם לאכזבה אצל מי שציפה ממנו לביטוי מוחשי של סליחה ופיוס בין נוצרים ליהודים    האפיפיור הנוכחי צריך להיות מודע לרמת הציפיות הגבוהה שתולים בו היהודים, בעיקר עקב החוב ההיסטורי הכבד שהכנסייה חבה ליהדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il