X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האמריקנים מפירים, הצרפתים לועגים, המצרים מתעלמים, הפלשתינים מצפצפים - ורק אנחנו צריכים להכות "על חטא" על שבנינו ולא הרסנו, הפרחנו ולא הקפאנו?
▪  ▪  ▪
גם אובמה ידקלם כקודמיו - "התנאים השתנו" ולא יעמוד בהבטחותיו ובהבטחות קודמיו [צילום: AP]
פראיירים! מצרים מפירה 90% מהתחייבויותיה בהסכם השלום ואנחנו "מבינים" שקשה לה: דעת הקהל אנטי-ישראלית, האחים המוסלמים מאיימים, ובקיצור - "התנאים השתנו". אין סעיף בהסכמי אוסלו שאש"ף לא הפר וכנ"ל לגבי מפת-הדרכים. אלף פעמים היינו זכאים לבטל את המחויבויות הנגדיות שלנו - ואנחנו מבליגים

בתום מבצע סיני קיבלו על עצמן ארה"ב וצרפת התחייבות לשלוח שיירת אוניות ולפתוח את מיצרי טיראן, אם המצרים ישובו ויסגרו אותם. בנוסף, התחייב שר החוץ האמריקני דאלאס לראות בסגירת המיצרים על-ידי המצרים מעשה מלחמה שיצדיק "הגנה עצמית" צבאית מצידה של ישראל. ערב 6 הימים בא אבא אבן אל הנשיא ג'ונסון לתבוע את מילוי ההתחייבויות וחזר בידיים ריקות. ג'ונסון הסביר שאינו מוסמך לפעול ללא אישור הקונגרס, אולם אין סיכוי לקבלו נוכח ההסתבכות במלחמת וייאטנם. גם פעולה עצמאית ישראלית דחו האמריקנים מכל וכל ("אם ישראל תלך לבדה - היא תישאר לבדה!"). על-פי הפולקלור, האמריקנים אפילו "לא מצאו" את מסמכי ההתחייבות. ג'ונסון היה נשיא ידידותי לישראל, אלא מה? התנאים השתנו!
נשיא צרפת, הגנרל דה-גול, ששר החוץ הישראלי הזכיר לו את ההתחייבות הצרפתית, הגיב בציניות: "זה היה 1957, עכשיו 1967!" (אורן, "6 ימי מלחמה"). דה-גול מנע אפילו מסירת סחורה שנמכרה ומחירה שולם: מטוסי מיראג' וס'טילים ("ספינות שרבורג").
ללמדנו, שגם במערב החופשי והדמוקרטי המוסר הבינלאומי של קיום הסכמים הוא בעירבון מוגבל.
במלחמת ההתשה בתעלה הסכימה ישראל להפסיק את האש כנגד התחייבות מצרית שלא לקרב לעבר התעלה את טילי הסאם, שהצבתם שללה מחיל-האוויר את חופש הפעולה עשרות ק"מ בעומק סיני. ישראל סמכה בעיקר על ההתחייבות האמריקנית, להעביר לישראל מיד כל תצלום אוויר של הפרה מצרית שתקלוט בלוויינים שלה. לימים התגלה שהמצרים הפרו את ההבטחה, דבר לא מפתיע, אך ישראל נדהמה להיווכח שאמריקנים הסתירו מפניה בזדון את המידע על ההפרות. לאחר שנתפסו בקלקלתם העלו את התירוץ העלוב - "לא היו לנו ראיות חותכות". הזזת הטילים, כידוע, איפשרה את מתקפת יום הכיפורים, על תוצאותיה הגורליות.
בשנת 75' נתן הנשיא ג'ראלד פורד לישראל "הבטחה נשיאותית" בכתב, כי ארה"ב תתמוך בהימצאות ישראל על הגולן, בכל הסכם עתידי שייחתם עם סוריה. שר החוץ בייקר חזר על ההבטחה. שר החוץ וורן כריסטופר העלה על הכתב את עמדת ארה"ב, שהבטחות קודמות של ממשלת ישראל בדבר נסיגה לקו הירוק לא יחייבו אותה (הכוונה הייתה ל"פיקדון" של רבין בדבר נסיגה מלאה מן הגולן).
כל ההתחייבויות האלה אינן מפריעות לארה"ב לנקוט היום עמדה גלויה, המצדדת בירידה מוחלטת של ישראל מן הגולן.
בשנת 76' התחייב שר החוץ האמריקני קיסינג'ר שארה"ב לא תקיים מגעים עם אש"ף, כל עוד לא יכיר בהחלטת מועצת הביטחון 242 ובזכות ישראל להתקיים, וכל עוד לא יזנח את הטרור. זה לא הפריע לארה"ב ב-88' לפתוח "דיאלוג" עם אש"ף, למרות שהבטחות ערפאת היו שקריות בעליל ולמרות שהטרור נמשך.
מה צפוי אובמה להשיב כשנתניהו ידקלם באוזניו את כל הניירות האלה? כמובן - "התנאים השתנו".
תמורת חתימה על הסכם וויי התחייב קלינטון לנתניהו לשחרר את פולארד. אח"כ חזר בו, מפני שראש הס.אי.אי. איים בהתפטרות: "התנאים השתנו", ופולארד נשאר בכלא.
השמאל עוסק ללא הרף בהוקעה ובהלקאה עצמית על הפרת התחייבות שניתנה כביכול על-ידי ישראל בספר הלבן האמריקני הקרוי "מפת הדרכים", להרוס מאחזים ולהקפיא התנחלויות. זאת, למרות שמאז 2003 "התנאים השתנו" והם מצדיקים להחיל את הכלל המשפטי הבינלאומי "rebus sic stantibus" שלפיו הסכמים בין מדינות מחייבים "במצב הדברים הקיים" ולא - למשל - כשמתרחש שינוי יסודי ובלתי צפוי כמו השתלטות חמאס על עזה והיווצרות שתי פלשתינות.
מה גם, שמפת הדרכים אינה הסכם, כי אם נייר שהונחת על ישראל חד-צדדית מטעם הקוורטט, והממשלה קיבלה את "הצעדים המוגדרים" בו בכפוף ל-14 הסתייגויות. החלטת ממשלה, כפי שהתקבלה כך ניתן גם לשנותה.
מעבר לתקדימים ולמשפטנות יש משהו טרגי-קומי בהטפת המוסר של צדקני השמאל ובנכונות ממשלות ישראל לשבת על ספסל נאשמים ולהודות באשמה מדומה.
פראיירים! מצרים מפירה 90% מהתחייבויותיה בהסכם השלום ואנחנו "מבינים" שקשה לה: דעת הקהל אנטי-ישראלית, האחים המוסלמים מאיימים, ובקיצור - "התנאים השתנו". אין סעיף בהסכמי אוסלו שאש"ף לא הפר וכנ"ל לגבי מפת-הדרכים. אלף פעמים היינו זכאים לבטל את המחויבויות הנגדיות שלנו - ואנחנו מבליגים.
רק 19 שנים ישבנו בקו הירוק וכבר 42 שנה אנחנו יושבים על הירדן ובגולן, ומותר לשאול: ואצלנו - "התנאים לא השתנו"? לא בנינו ציוויליזציה שלמה מעבר לקו הירוק עם אוכלוסיה של חצי מיליון? לא השקענו מיליארדים ושפכנו דם, יזע ודמעות? הניתן לומר שמאז 67' ועד היום נשאר בעינו אותו "מצב דברים"?
האמריקנים מפירים, הצרפתים לועגים, המצרים מתעלמים, הפלשתינים מצפצפים - ורק אנחנו צריכים להכות "על חטא" על שבנינו ולא הרסנו, הפרחנו ולא הקפאנו?

תאריך:  14/05/2009   |   עודכן:  14/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרעים מפירים ובישראל - מתוסכלים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר נפלא...
ערן123  |  14/05/09 20:14
2
א ל"ת
דניאל סבלדי  |  14/05/09 23:23
3
הנהגה שאבדה האמונה בצדקת הדרך  ל"ת
דניאל סבלדי  |  14/05/09 23:33
4
כרגיל - עינים פקוחות
קורא ותיק  |  15/05/09 01:44
5
אכן,מעולה,כרגיל אצל העצני.כבוד ל"ת
עופר בר  |  15/05/09 11:51
6
למה לא שמעתי על זה? לתקשורת
נה  |  17/05/09 13:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יצחק גאגולה
מאמר מיוחד לציון יום ה-30 לפטירתו של נשיא הקונגרס העולמי ליהדות גרוזיה מר משה מירילשוילי ז"ל
מתי דוד
רבים האנשים שאינם קוראים שום עיתון יומי ומתמסרים לטלוויזיה כמקור המידע היחיד שלהם, בעשותם זאת, הם מאפשרים לעיתונאים לקבוע עבורם מה לראות ומה לא    הטלוויזיה הפכה לרשות הרביעית - גם חוקרת וגם שופטת
הרב ישראל רוזן
המסר התורני בסוגיות כלכליות-חברתיות מסתכם במילה אחת: מוסריות!
יצחק מאיר
לקראת מפגש ביבי-אובמה בוושינגטון יש לזכור, כי אובמה הוא נשיא של מדינה שאחריותה היא גלובלית, בעוד שביבי הוא ראש ממשלה של מדינה קטנה יותר, שאינה יכולה להתקיים מבלי לקחת בחשבון שהיא אינה השחקן היחיד בזירה    שני האישים יגנו על העמדות החשובות בעיניהם והחיוניות לטובתם
עו"ד יוסי דר
את תרגיל השופינג יתמרנו אי-אלו אינטרסנטים שמיקום המשפט - תל אביב - נוח ל'קייס' שלהם    מי הם האינטרסנטים ואיזה 'קייס' הולך להירקם נגד קצב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il