X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שני הצדדים אינם צודקים באומרם "שתי מדינות לשני עמים": מדינת-ישראל תובעת שהפלשתינים יקימו ממשל בלא משילות, מעֵין "לא מדינה" הערבים מצידם רוצים ליהנות מכל העולמות - מלבד מדינה פלשתינית עצמאית הם תובעים זכויות לאומיות לפלשתינים בתוך מדינת ישראל שאינה מוכרת להם כמדינה יהודית השיתוק ההדדי יביא בסופו של דבר לעימות כולל
▪  ▪  ▪

ושוב חוזרת הקלישאה הבלתי אפשרית - "שתי מדינות לשני עמים". תפסו להם אימרה ולא מניחים לה! אנשים נבונים שאי-אפשר לחשוד בהיגיון הצרוף המחולל במוחם הקודח. מה קורה להם? איש לא עוצר ולו לרגע לנתח את האימרה החלולה הזאת, לפשפש בקרביה ולנסות לדלות בדל של תוכן ממשי. איך אפשר שלא להתייחס לאפשרות שאין, לא היה ולא יכול להיות לה ביטוי מעשי.
"שתי מדינות לשני עמים" הינה אמירה ברורה וחד-משמעית - "שתי מדינות" עצמאיות וריבוניות עם כל הסממנים של מדינה: אזרחים ותושבים, נשיאות, ממשלה כרשות מבצעת עם משטרה וצבא על כל חילותיו ביבשה, בים ובאויר, פרלמנט נבחר כרשות מחוקקת חוקים ויוצקת תוכן לדמותה של המדינה, רשות שופטת עם בתי משפט ופרקליטות, רשויות חשמל ומים, מוסדות חינוך בריאות ורווחה, בנקים ומטבע עובר לסוחר של המדינה, ייצוג בינלאומי, קשרים דיפלומטים ואחרים עם מדינות ואירגונים על-פי החלטות המדינה ועוד ועוד... מדינה ועוד מדינה ושתיהן ככל המדינות.
"לשני עמים" קצת יותר קשה לפרש. מי הם "שני העמים"? לפי הפירוש הרווח בישראל מדובר בעם היהודי ובעם הערבי ולכן תהיה מדינה ערבית לצידה של מדינת היהודים. לפי הפירוש הרווח בארצות ערב - מדינה דו-לאומית או רב-לאומית או מדינת כל-אזרחיה או כל-עממיה ולצידה מדינה ערבית-פלשתינית-מוסלמית בלי יהודים. למה? ככה! מי אמר שצריכה להיות סימטריה? ששתי המדינות הנפרדות יבטאו את הפיתרון הראוי לסיכסוך הדמים על הארץ הזאת מזה מאתיים שנים?
לפני שפולטים בקלות בלתי נסבלת את האימרה המלבבת "שתי מדינות לשני עמים" ראוי לקחת בחשבון שהשחקנים בזירה הזאת נעדרי יסודות של שפה משותפת. כל אחד מבין את זה אחרת לגמרי וכולם חותרים במרץ אל מרכז לועו של הר-געש, אחוזי אמוק, כמשתוקקים להשתכשך בלבה הרותחת. המזל הוא ששני הצדדים בעימות הזה מנטרלים האחד את השני ומי שעוצר את הדינמיקה הוא השיתוק. זה רע מאד אבל כל חלופה אחרת גרועה הימנו.
שני הצדדים אינם צודקים באומרם "שתי מדינות לשני עמים". מדינת-ישראל תובעת שהפלשתינים יקימו מדינה מפורזת ללא צבא ותחמושת, פיקוח אפקטיבי שימנע כניסת אירגונים עוינים לתוככי המדינה הפלשתינית, ועוד כל מיני הגבלות ביטחוניות שעושים מבלי משים את המדינה הפלשתינית לממשל בלא משילות, מעֵין "לא מדינה". הערבים מצידם רוצים ליהנות מכל העולמות - מלבד מדינה פלשתינית עצמאית הם תובעים זכויות לאומיות לפלשתינים בתוך מדינת ישראל שאינה מוכרת להם כמדינה יהודית, ולא דיברנו עוד על תביעותיהם לגבי הפליטים ודרישתם מישראל להכיר בעוול ההיסטורי שנגרם להם על ידה ב"נכבה" של 1948.
מצב דברים זה מחייב את העם היהודי לקחת בחשבון אפשרות של עימות כולל שיחזיר את כולם לנקודת התחלה חדשה וממנה לצאת אל השלום הנכסף. ככל הנראה, הדבר בלתי נמנע.

תאריך:  20/05/2009   |   עודכן:  20/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עימות כולל כדרך לשלום הנכסף
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כ"כ הרבה חכמה בכ"כ מעט שורות..
אבי געזונט  |  20/05/09 16:38
2
נכון מאוד!! וכולם יודעים את זה
ירושלמי ותיק  |  20/05/09 19:09
3
קישקוש,,,, רק טרנספר.
מטאטא  |  20/05/09 20:10
4
להחזיר הכל ולהתכונן למלחמה ל"ת
סכיזופרן הגיוני  |  21/05/09 03:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל רוזן
כפות הרגליים הן החיבור שלנו עם הקרקע - פירושו של דבר הוא שעל שטח מגע קטן יחסית הן צריכות לשאת את כל משקל הגוף ויותר    הן צריכות לאפשר תנועה, לשמש כבולמי זעזועים וכמנגנון שמעביר משוב מהקרקע לצורך הליכה ועמידה
איתמר לוין
תוכנית השלום של הנשיא אובמה מנותקת לחלוטין מן המציאות המזרח-תיכונית, מתעלמת משורה ארוכה של מכשולים ומהווה סכנה קיומית לישראל
יחיאל (חיליק) רוזמן
הרהור אנתרופולוגי
ראובן לייב
במפגש עם אובמה ספג נתניהו לא פחות מסטירת-לחי מצלצלת
עו"ד ניבה ברג לבנת
לאחרונה פקע פטור הסוג לכבילות נלוות למיזוגים שהותקן בשנת 2004 ותחתיו נכנס לתוקפו פטור סוג חדש ומשופר מעט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il