X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שני סוגים של משברים תקשורתיים שכיחים יכולת זיהוי של המשבר בזמן אמת הנו הגורם המרכזי המשפיע ביותר בעת הטיפול בכל סוג של אירוע על המאפיינים, הזיהוי, המניעה והניהול מושכל בעת משבר תקשורתי
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

חדשות לבקרים אנו עדים לדיווחים במהדורות החדשות באמצעי התקשורת המגוונים על אודות אירועים שליליים המתרחשים בארגונים, בחברות ו/או בהקשרים של אישי ציבור מוכרים.
הדבר היחידי המשותף לכל הדיווחים מהסוג הנ"ל הוא ההגדרה של הדיווח/ארוע כמשבר תקשורתי.
משברים תקשורתיים היו תמיד ויהיו תמיד, חלק מנחלתם והתנהלותם של אמצעי התקשורת. מאז ומעולם אמצעי התקשורת היוו הגורם הדומיננטי המשפיע ביותר על מהלך הארועים וההתרחשויות בזירה המקומית, הארצית והבינלאומית.
קיימים שני סוגים של משברים תקשורתיים שכיחים: הסוג הראשון מאופיין כארוע ומשבר תקשורתי המתרחשים בזמן אמת והפורצים בנקודת זמן מיידית, אד הוק (משבר זיהום המים המינרלים, מי עדן ונביעות). הסוג השני הנו משבר תקשורתי הנבנה עם הזמן ולו יש סממנים מוקדמים הניתנים לזיהוי (פרשת הנשיא קצב, פרשת שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון).
לדוגמא, סיפור בניית האצטדיון העירוני החדש בנתניה הנו משבר תקשורתי מהסוג השני, לאורך כל הדרך הופיעו סממנים ונקודות אזהרה, היה צריך להתייחס לטיפול התקשורתי הנלווה ולמצב התקדמות הפרויקט כמשבר תקשורתי לכל דבר.
יכולת זיהוי של המשבר בזמן אמת הנו הגורם המרכזי המשפיע ביותר בעת הטיפול בכל סוג של ארוע, אשר במהרה יכול להפוך ולהתפרץ למשבר תקשורתי רחב-ממדים בהם אמצעי התקשורת מובילים את הארועים. היערכות מוקדמת למשבר תקשורתי עתידי מאפשרת תכנון אסטרטגי, שליטה במסרים, מזעור הנזקים התקשורתיים והתדמיתיים של הארגון, הכנת דוברים מיומנים בתקשורת ויכולת הצגת האירוע תוך צמצום הבעיה והצגת הנתונים בצורה חיובית עד כמה שאפשר.
במקרים רבים, הזיהוי המוקדם מאפשר למנוע את קיום המשבר בתקשורת בכלל ומייצר את התנאים האופטימליים, לתיקון הליקויים והבעיות ללא התערבות חיצונית המשפיעה על התרחשות הארועים.
גם בפרשת בניית האצטדיון בנתניה ההתייחסות וההתנהלות של העירייה לסוגייה, הייתה משנה את פני הדברים בתקשורת, אילו היו מתייחסים לנושא ומזהים את העיכוב בהתפתחות הפרויקט כפוטנציאל למשבר תקשורתי עתידי.
המאפיינים שבאמצעותם ניתן לזהות פוטנציאל להתפתחות משבר תקשורתי דורשים ערנות להתנהלות חריגה כגון: חליפת מכתבים מוגברת בנושא מסוים, שיחות טלפוניות המנסות לאתר מידע מסוים מהמערכת וכו'.
יועצי תקשורת ודוברים מיומנים המלווים באופן שוטף ארגון ו/או דמות ציבורית, נדרשים לערנות מקצועית רבה וחייבים לסגל לעצמם חיישני אזהרה רגישים במיוחד לכל המתרחש בסביבת העבודה ולהכין תוכניות מגירה נשלפות לכל צרה שעשויה לבוא.
ניהול משברים תקשורתיים מצריך קור רוח, שליטה בארוע, יכולת איסוף מידע מהירה, ניתוח, אבחון הבעיה, בניית אסטרטגיה וטקטיקת פעולה מיטבית ואסרטיבית, המופעלת בלוגיקה חיובית לטיפול באירוע המתרחש.
המלצה חשובה ביותר, בעת הטיפול באירוע מיידי נקודתי חייב יועץ התקשורת להיות צלע אינטגרלית בצוות המטפל באירוע ובנגישות למתרחש בשטח. יש לקבוע עד כמה שניתן מקבץ מסרים אחיד שבו יצוידו ויתודרכו הדוברים המיומנים ביותר של הארגון וראש הארגון, רצוי לבחור בדמות מקצועית שתעביר את המסר. בכל מצב למרות שאמצעי התקשורת ינסו לשאול שאלות קשות ולהסיח את המרואיין מהמסר על המרואיין לדבוק במסר ולנצל את הבמה למטרותיו בלבד.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי לתקשורת שיווקית MA-MM במנהל עסקים עם התמחות בניהול השיווק – בעלים ומנכ"ל של משרדי יחסי הציבור: איתן הרשקו ייעוץ אסטרטגי בתקשורת שיווקית. איתות – אסטרטגיות יישומיות בתהליכים ותקשורת.
תאריך:  20/05/2009   |   עודכן:  20/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשבר התקשורתי: זיהוי, מניעה וניהול מושכל!
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דימטרי פילקובסקי
שוק שירותי פס רחב נייד פורח בכל העולם והתקווה היא כי כך יקרה גם בישראל    ועוד: מה יהיה הצעד הבא באבולוציה של HSPA
צ'לו רוזנברג
בפעם המי יודע כמה לא השכילה ישראל לצאת לדרך עם תוכנית מדינית ברורה והתקפית אלא נגררת אחרי אחרים    ראש ממשלת ישראל הגיע לפגישה החשובה ביותר הראשונה שלו עם הנשיא אובמה בלתי מוכן לחלוטין
אביתר בן-צדף
האיפול נועד לכסות על ישבניהם של מנהלי הביטחון ע"מ שהעם לא יידע עד כמה בלתי מוכשרים בעליל המה    סרטו הנוגע ללב של יאיר אלעזר - הבן של דדו - שהוקרן בערוץ 1, עשה משהו; אך צריך לזכור מי עשהו    על שמו של אלעזר רשום הכישלון החמור ביותר של צה"ל מאז הקמתו
רחל זכאי
אין כל הצדקה לכך שהתייחסות המדינה לתושביה הבדואים תהיה שונה מהתייחסותה לשאר אזרחי המדינה    אין עוד מקום לעצימת עיניים בכל הנוגע לאכיפת החוק ויש להעביר מסר ברור כי הנגב אינו החצר האחורית של המדינה וכי חוקיה אינם בגדר המלצה בלבד
מתי דוד
חתרנות של קבוצות פוליטיות מבית, המשרתות אינטרסים זרים בסיוע כספים זרים ועוינים בזכות חופש הביטוי בדמוקרטיה, חייבת להיחקר, להיחשף ולהיפסק למען קיומו של שלטון החוק בדמוקרטיה הנתונה במלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il