X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אריק - תחמן, מניפולטור; יואב - שונא סיכון, שנכונותו לוויתורים גוררת אי-מימוש הפוטנציאל; נטע-לי - סוליסטית, שמקדמת את האינטרסים שלה בלי לחפש אהדה; מירית - שהפגינה יושרה, כנות ויכולת לשתף פעולה - מיהו באמת השורד האמיתי האחרון?
▪  ▪  ▪
מגוון של תכונות [צילום: אתר סרט]
מירית - שילוב של כל התכונות [עכבר העיר]

איי הפנינה הפכו להיות המעבדה הלאומית לניתוחי אישיות. לא, לאו דווקא רק של המתמודדים השונים, אלא גם שלך ושלי. תאמר לי מי המועמד שלך לגמר ואומר לך מי אתה. אני כבר רואה את האפליקציה בפייסבוק שלי: מלא את השאלון - ושלח לחברים - איזה מתמודד אתה? האם אתה אריק (תחמן, מניפולטור), או יואב (שונא סיכון, שנכונותו לוויתורים גוררת אי-מימוש הפוטנציאל), נטע-לי (סוליסטית, שמקדמת את האינטרסים שלה בלי לחפש אהדה) או אולי מירית (שהפגינה יושרה, כנות ויכולת לשתף פעולה).
אני עוד לא כל-כך פתרתי את התעלומה מי אני, מה אחוז האריק, היואב, הנטע-לי והמירית שבי (בעמוד שלי בפייסבוק יהיה תרשים עוגה עם החלוקה שלי לאריק-יואב-נטע-לי-מירית) אבל דבר אחר בטוח, בכל אחד מאיתנו יש שילוב אישיותי של תכונות שונות ושל הצדדים החזקים של כל אחד מהמתמודדים.
אבל מה זה חשוב מי אני. חשוב מי ינצח בגמר הגדול. הנה הניתוח שלי.
בסדר, כולנו יודעים שמבנה האישיות שלנו כולל כמה מרכיבים. אבל יש בכל זאת לקח מעניין להישרדות. התוכנית מעצימה צד אחד. כמו באפליקציית הפייסבוק המדומיינת, אנו רואים, שופטים, מקדמים או מדיחים את כל אחד מהתמודדים לפי התכונה המרכזית שצובעת אותו. את אריק אנו זוכרים כתחמן, את יואב נזכור בתור זה שמרוב שליטה עצמית החליט לא ללכת עד הסוף ואולי לקחת את כל הקופה, ואת מירית נזכור בתור זאת שידעה למצוא את הרגע הנכון לשתף פעולה, וכן את נטע-לי נזכור בשל הלוחמנות הסוליסטית.
אבל זאת טעות לחשוב שאריק, שהוא ההימור של רבים וטובים לכתר, ינצח מפני שהתכונה הדומיננטית איתה הוא מזוהה, המניפולטיביות, היא הדרך היחידה לניצחון. זה לא נכון לראות בתכונה הדומיננטית של כל משתתף, זאת שצובעת את המועמד ואת יחסנו אליו, את הדבר היחיד שקובע את הניצחון. כלומר - ינצח מי שיש לו את התכונה שמביאה לניצחון. אי-אפשר לקבל את הטענה כי "מגיע" לאריק לנצח כי שיחק את המשחק. הוא בחר לשחק אותו בדרך אחת, אך יש אינספור דרכים אחרות לעשות זאת.
המנצח/ת שלי
בסופו של דבר, המשחק הטלוויזיוני - כמו החיים עצמם - הם שילוב מורכב של חשיבה, אסטרטגיה, מניפולציות, כוח פיזי ומנטלי, שלא להזכיר את המקום של המזל ושל הקסם האישי. אתה או את צריכים שילוב של תכונות, שילוב של צבעים, או אפילו שילוב של אריק-יואב-נטע-לי-מירית כדי להתקדם ולהשיג את המטרות השונות.
אבל בהישרדות כמו בחיים, יש יותר מדרך אחת להגיע מנקודה לנקודה או במילים אחרות - להצליח.
לסיכום, אם אני צריך לבחור מנצח, אבחר במירית מפני שהיא מתוך נאמנות לערכיה הצליחה להגיע גבוה. מצליחן הוא לאו דווקא מי שמעלה את התחמנות לכדי אידיאולוגיה, כמו אריק, או מי שלא רואה אחרים ממטר כמו נטע-לי. המצליחן מתאפיין בכך שהוא בוחר בכל רגע נתון את מה שמשרת אותו (כן, לפעמים גם מניפולציות) מתוך מכלול של שיקולים. מירית התאפיינה בכך שהיא פעלה בשילוב של אסטרטגיות, בבחירה של מה שנכון לכל רגע בצורה תקשורתית ובגובה העיניים. יכול להיות שבגלל זה מעט יותר קשה להגדיר אותה, לאפיין מהו בדיוק הצבע שלה, מהי ה"מירית" באפליקציית פייסבוק.
אבל בעצם מירית, יותר מהמתחרים האחרים, היא שילוב אמיתי של אריק-יואב-נטע-לי במינונים נכונים. זה הופך אותה למצליחנית ולמנצחת שלי.

הכותב הוא מאמן עסקי.
תאריך:  20/05/2009   |   עודכן:  20/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השורד האחרון שלי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שורד מי שיודע לפעול בהרמוניה
נחום שחף  |  21/05/09 00:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
פסה"ד הוא סימן הדרך למדינת היהודים כיצד עליה לנטרל את האיום הנשקף לה ממערכת המשפט, ומן השימוש שעושה בה הג'יהאד    ערבים, אם ירצו להפגין את נאמנותם לתקומת ישראל בארצו, אף הם מוזמנים להשתתף בחגיגת התקומה
ד"ר מיכאל בן-ארי
תפקידו המכריע של הגרעין האירני, הוא לא בכמות הצנטריפוגות וההתקדמות בהעשרת האורניום, אלא בעצם האיום שהוא מבקש ליצור עלינו
איתן הרשקו
שני סוגים של משברים תקשורתיים שכיחים    יכולת זיהוי של המשבר בזמן אמת הנו הגורם המרכזי המשפיע ביותר בעת הטיפול בכל סוג של אירוע    על המאפיינים, הזיהוי, המניעה והניהול מושכל בעת משבר תקשורתי
דימטרי פילקובסקי
שוק שירותי פס רחב נייד פורח בכל העולם והתקווה היא כי כך יקרה גם בישראל    ועוד: מה יהיה הצעד הבא באבולוציה של HSPA
צ'לו רוזנברג
בפעם המי יודע כמה לא השכילה ישראל לצאת לדרך עם תוכנית מדינית ברורה והתקפית אלא נגררת אחרי אחרים    ראש ממשלת ישראל הגיע לפגישה החשובה ביותר הראשונה שלו עם הנשיא אובמה בלתי מוכן לחלוטין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il