X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"הבנים הממשיכים של..." משתלטים על גופים ומוסדות ממלכתיים שלום - רק בעזרת תנועות כמו "שלום עכשיו" וכאשר נישואי מוסלמית ליהודי יותרו (ללא חילול כבוד המשפחה) השורדת שלי: מירית
▪  ▪  ▪

בשבוע שבו הותקפה שירה מרגלית, המשנה למנכ"ל "רשת", הקרינו בערוץ 2 סרט העוסק ב"ילדים של". הסרט עסק בשאלה איך זה להיות הילד של, אבל גם בסוגייה של "בנים ממשיכים": בגל"צ, בדובר צה"ל ובעוד גופים ומוסדות ממלכתיים.
על-פי הסרט, בדובר צה"ל למשל שירתו לא פחות ממאה בנים של מפורסמים. להגנתם של אלו יצוין כי רובם, אם לא כולם, הם אכן מוכשרים וראויים. אלא שנשאלת השאלה: האם מועמדים אחרים שמשום מה לא התקבלו, לא היו מספיק מוכשרים, והעובדה שהם אינם בנים של מפורסמים לא הייתה בעוכריהם?
מדינת ישראל, זו שבנויה מהרבה מוסדות ממלכתיים, מזכירה מיום ליום איזה מושב נידח, שהחליט להקצות קרקעות לילדיהם של מייסדיו, כדי שיבנו את ביתם במקום ולא יברחו לעיר הגדולה. קוראים לזה "בנים ממשיכים".
בישראל 2009 ניתן למצוא קצוות בכל אשר נלך: יהודים מול ערבים, אשכנזים מול מזרחים, חילונים מול מסורתיים, שמאלנים מול ימנים, ישראל הראשונה מול השנייה, מרכז מול נגב וגליל, עיירות פיתוח מול קיבוצים והתיישבות עובדת, ועכשיו - ישראל המבוססת על "בנים של" מול ישראל שבניה מעולם לא יוכלו לפרוץ את מעגל הקסמים שבו הם נתונים, אלא אם יהגרו לחו"ל...
כך למשל ניתן למצוא את בניהם של אמנים ידועים מאיישים תפקידים בגל"צ או בדובר צה"ל, כאמור לעיל. כנ"ל במערכת המשפט, ששם בנה של שופטת מכהן כתובע בפרקליטות, ובתו של שופט מחוזי כרשמת בית משפט שלום. ואפשר להביא עוד ועוד דוגמאות, מה שהופך את המדינה על מוסדותיה הממלכתיים, והדגש הוא על ממלכתיים, למעין מועדון חברים, עד שנדמה כי הנמנים עליו קיבלוהו בירושה לנצח.
המצב הזה, שבו בנים מצליחים להשתחל לתפקידים ומקומות, הרבה בזכות הוריהם, מזכיר משטרים המאפיינים מאוד את שכנותינו מדרום ומצפון: גמאל יירש את חוסני (במצרים), עבדאלה ירש את חוסיין (ירדן), מוחמד ירש את חסן (מרוקו) ובשאר ירש את חאפז (סוריה).
אבל מה לנו כי נלין על מערכת זו או אחרת, אם בפרלמנט שלנו, שהוא האספקלריה של חיינו כאן, אנו עדים מדי בחירות לתופעת "הנפוטיזם" ההולכת ומתפשטת כמו מגיפה. עשרות חברי כנסת בעבר ובהווה קשורים זה לזה בקשר משפחתי: בעל ואישה, גרוש וגרושה, אב ובן, אם ובת, גיסים, מחותנים, אחים ואפילו סבים ונכדים.
אז נכון שהם נבחרו באורח דמוקרטי, אבל מי לידינו יתקע כי גם בלעדי אותה "רשת הגנה ותמיכה" של קרוביהם הם היו זוכים לבלות בגבעת רם. לטעמי, לפחות מחצית מאלו המאיישים את הכנסת במסגרת "בנים ממשיכים" אינם מגיעים לקצה קרסוליהם של הוריהם.
-
לפני כחודש צפינו אני ורעייתי בחדשות. על המרקע הופיע פקיד בכיר, מנכ"ל של אחד ממשרדי הממשלה שדיבר בנושא תשתיות כאילו היה המומחה מספר אחת בארץ. לפתע שאלה אותי אשתי:
תגיד, הפקידות הבכירה בארץ אף פעם לא פורשת?
למה את שואלת?
כי אני מכירה את האיש הזה מתפקיד אחר של מנכ"ל.
את צודקת בהחלט.
נו...?
הפקידות הבכירה בארץ רק מתחלפת בינה לבין עצמה, לפחות עד שהיא מוצאת איזה בנק/מפעל/גוף שיציע לה משכורת הגבוהה פי 18.
אז אם תרצו תוכלו להוסיף את הדיאלוג הזה למחלת "הבנים הממשיכים".

והזוכה (בלב שלי) היא... מירית וקנין

יוסי בובליל, כוכב "האח הגדול", שיחק את המשחק עד הסוף, אבל מצא עצמו רק במקום השני, כי כך קבעו מאות אלפים שסימסו ביום ההצבעה הגורלית. לכן על אותו עיקרון ציפיתי כי מירית וקנין המקסימה תהיה הזוכה בגמר ההישרדות, אבל בהפקה של התוכנית עבדו עלי ועל עוד מאות אלפים שבחרו בה, בכך שהעבירו את ההכרעה לידי תשעה מושבעים, שבדיעבד היו צריכים לשבת דווקא על ספסל הנאשמים... לטעמי, משהודחו על-ידי חבריהם בתחרות עצמה, בלב הג'ונגל, אין שום סיבה שבעולם להעניק להם כזו פריבילגיה! וכי הקול שלהם חשוב משלי ומשל כל מי שהסכים להיפרד משקל ולהצביע עבור מי שלבו חפץ?
יתרה מכך, אותם מושבעים, שהטיחו האשמות קשות בזוכה, ד"ר אריק אלפר, תוך שהם לא מפספסים הזדמנות להחמיא למירית וקנין, התגלו כצבועים וכמי שלא פחות גרועים מהדוקטור. בשקרים, בתחמונים ובתקיעת סכין בגב.
אז אוקיי, הוא זכה במקום הראשון ובנלווים לו - מיליון שקלים ומכונית מפוארת, אבל היא זכתה בלבם של מאות אלפים שסבורים, כמוני, כי אפשר להגיע לטופ שבטופ באופן חלק, נקי ואלגנטי, בלי להיות "מניאק".
ולערוץ 10: לא די לכם בכך שרבים מפקפקים באמיתותה של התוכנית, לפחות כפי שנחשף לפני כשנה במוסף "7 ימים", אתם עוד נותנים ידכם להחלטה כזו שערורייתית? טוב שאתם או-טו-טו מתפרקים!!!

מתי יבוא שלום (הגירסה של רעייתי)

השלום, אם נרצה או לא, בוא יבוא. איך אני יודע? בתור אדם מאמין אני מתבסס על הפסוק האלמותי מספר יחזקאל "וכתתו חרבותם לאתים, וחניתותיהם למזמרות, לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה" וכו' וכו'.
אם כך, מתי זה אכן יקרה? על-פי הכתוב, זה יקרה כשהמשיח יבוא. ומתי המשיח יבוא? תתפלאו, אבל אשתי יודעת. לטענתה, המשיח יבוא כשיקרו שני דברים. האחד - כשבשטחים "המוחזקים", ביישובים הערביים בארץ ובמדינות ערב יקומו, סופסוף, תנועות כמו "שלום עכשיו" ודומות לה ויפגינו נגד ממשלותיהן. השני - כאשר מוסלמית תוכל להינשא ליהודי, ולא רק ההפך, מבלי להסתכן ברצח על כבוד חילול המשפחה.

תאריך:  25/05/2009   |   עודכן:  25/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה של אבא שלהם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא חדש
der33  |  25/05/09 22:13
 
- ושכחנו להזכיר את הבעלים של
עידןסובול  |  26/05/09 11:12
2
נורמות של רפובליקת בננות
עידןסובול  |  26/05/09 11:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
כיום ברור כי שהמפגש בין אובמה ונתניהו היה בחינת דו-שיח בין חירשים כאשר כל אחד מדקלם את מה שמומחים כינו כתוכנית עבודה. המפגש הוכיח ששני המנהיגים לא כל-כך עשו שיעורי בית לפני כן. הכישלון - היה צפוי מראש
מיכאל פואה
גם הפעם, הליכוד הוא היחיד שיכול לעצור את נתניהו מלבצע את זממו. התפקדות המונית של עשרות אלפים מתפקדים מהמחנה הלאומי לליכוד היום ועכשיו, היא שוות-ערך מבחינת עוצמתה לעמונה מס' 2 יחד עם התייצבות מצפונית של עשרות או מאות חיילים בכל מאחז שמתעתד לגירוש
עו"ד משה גולדבלט
בניגוד לכותרות הזועקות ולהצהרות המתלהמות, הצעת החוק אינה אוסרת על הציבור הערבי לזכור את אסונו במלחמת העצמאות. היא אוסרת עליו להתאבל בפומבי על עצם הקמת מדינת ישראל
דני רשף
אין כמעט דוגמה ב-40 השנים האחרונות שמעורבות כפויה אמריקנית אכן הביאה לפתרון של שלום וליישוב סכסוכים. ההפך הוא הנכון - היא הביאה על-פי רוב להעמקת משברים, לשפך דמים קשה ולערעור היציבות הפוליטית    לזה ייקרא הדוד מאמריקה?
יואב עציון
בטווח של 15 שנים אנו צפויים למשבר נפט אמיתי    מה יהיו תוצאות כלות עתודות הנפט בסעודיה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il