X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בהחלטתך לא להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו פטרת עצמך, למעשה, בלא כלום. גם אם יש משקל וחשיבות לקול שאת משמיעה בתפקידך כיושב-ראש האופוזיציה וגם כשאת אומרת דברי טעם, אין לך כל יכולת ושום אפשרות להשפיע על הדברים. חבל
▪  ▪  ▪
לא במקומה. לבני [צילום: פלאש 90]
עכשיו, בהווה, מזומנת לך שעה היסטורית להצטרף לממשלה כמנהיגת המפלגה הבכירה לבד ממפלגת השלטון. יש לך כוח. יש לך יכולת. יש לך השפעה. כל יום נוסף באופוזיציה מכרסם בכל אלה. חבל. את עלולה להתעורר בוקר לא רחוק אחד ולגלות כי הספסלים סביבך מתרוקנים

   רשימות קודמות
  בין הברדס הפאסיבי לברדק האקטיבי

שלום רב לך גברתי ציפי לבני, יושב-ראש האופוזיציה,
הביקורת שלך על הממשלה בכלל ועל העומד בראשה, בנימין נתניהו, בפרט, אינה מעלה ואינה מורידה. היא (לא) שווה כקליפת השום-כלום. כשהוצאת עצמך, פטורה בלא כלום, מהמשא-ומתן שניהלת עמו על אפשרות כניסתך לממשלה בראשותו, לאחר שלא הגעת עמו להבנות מניחות דעת באשר למעמדך בה, הפקעת, במו פיך, את חשיבות הביקורת שלך. גם אם וכאשר את אומרת דברים נכוחים, דברי טעם הראויים להישמע, רבים, לרבות חברי מפלגתך, אינם מייחסים להם חשיבות. אמרת? אמרת. מהמקום שבו את ניצבת, באופוזיציה, מעמדה שאין בה אפשרות ויכולת להשפיע על מדיניות הממשלה, דברייך, נזרים כאבק ברוח, הם מילים פורחות באוויר.
יכולת להשפיע על מדיניות הממשלה. יכולת להשתתף בעיצובה. הייתה לך אפשרות-פז לעשות זאת. את סירבת. אף שנימקת את הסירוב בעמדות עקרוניות, אין שום טעם ושום ערך לישיבתך, יחד עם אנשים טובים ומוכשרים במפלגתך, בספסלים האפורים של האופוזיציה.
אין שום משמעות להיותך אדם פוליטי אם אינך נמצאת בזירה העיקרית שבה נקבעים דברים, זירה שבה עשויים להיחרץ גורלות. בחרת לא להיות במקום שהיית חייבת להיות בו.
אף שאני מזדהה עם הקו שאת נוקטת, עם עולם הערכים האנושי וה...פוליטי, אני לא מקבל תכלית אי-קבלה את האופן שבו בחרת לממש את התפיסות שלך, בספסלים האחוריים, הפחות נחשבים, הפחות נשמעים; במקום שהאפשרות להשפיע ממנו ובו היא זעומה, כמעט אפסית.
היית צריכה, גברתי ציפי לבני, להיכנס לממשלה. הוצעו לך תנאים מפליגי-לכת (אשר את יודעת אותם טוב ומדויק יותר מכל אחד אחר, להוציא את המציע); היית מחוזרת כפי שמעיט מאוד אנשים לפני הקמתן של מעט מאוד ממשלות חוזרו; ערך הדברים שהוצעו לך עשוי לשקף את מידת ההערכה והכבוד שרחש כלפייך המציע. ואת – בשלך. התבצרת בסירובך. לא היה איש שהיה מסוגל להניא אותך, לגרום לך לעשות "אחורה פנה", לשקול שנית, להימלך בדעתך.
אין כיום שום משמעות לשום ניתוח שלך. גם ואולי בעיקר כאשר את מתארת תסריטים לפיהם "הממשלה בראשותי", כפי שאת מרבה לומר, הייתה נוהגת אחרת. אחרת לחלוטין.
עדיין לא מאוחר. הדלת נותרה פתוחה בפנייך גם כאשר היא נראית סגורה בפני אחרים. את יודעת מה צריך ומה אפשר לעשות כדי להיכנס. אינך עושה זאת. בעודך מעדיפה את ההישארות בחוץ, את מנסה לשכנע אנשים מדוע לא היה נכון להיכנס לממשלה בראשותו של בנימין נתניהו.
אני לא נמנה עם מי שסבורים שהסירוב שלך להצטרף לממשלה נובע רק מ"משחקי כבוד" – במירכאות ובלעדיהן – בכלל ומהעובדה שלא (לא? כן?) הציע לך נתניהו להיות ראש ממשלה לפרק זמן מסוים ממשך כהונתה. תהיה הסיבה לאי-כניסתך לממשלה אשר תהיה, ההחלטה על הישארות מחוץ לה היא החלטה מוטעית מכל בחינה שהיא, קל וחומר מבחינה פוליטית.
השעה מאוחרת, אבל לא איחרת את הרכבת האחרונה. כמעט מדי יום מזדמנת לך תחנת עלייה חדשה אליה. את נהנית – עדיין! – מאהבה ציבורית רחבה, בלתי מבוטלת, ומאשראי ציבורי נדיב. אבל בה בעת את גם מאבדת תומכים. גריעתם ממצבת תומכייך מערער את בסיס הכוח והלגיטימציה שלך כמנהיגה. מה שאת יכולה, עדיין, להשיג היום – ספק אם תוכלי להשיג מחר.
ועדיין, כאמור וכנכתב כאן, עדיין לא מאוחר. עכשיו, בהווה, מזומנת לך שעה היסטורית להצטרף לממשלה כמנהיגת המפלגה הבכירה לבד ממפלגת השלטון. יש לך כוח. יש לך יכולת. יש לך השפעה. כל יום נוסף באופוזיציה מכרסם בכל אלה. חבל. את עלולה להתעורר בוקר לא רחוק אחד ולגלות כי הספסלים סביבך מתרוקנים. עיצמי עינייך ופיקחי אותן וראי כי רע: אוי לעיניים שכך יראו. נותרת לבדך.
חלום בלהות? סיוט? תסריט כוזב? חיזיון מופרך? תלוי רק בך. נא שיקולך. לטיפולך.

הכותב הוא חבר קיבוץ רשפים.
תאריך:  26/05/2009   |   עודכן:  26/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב פתוח לציפי לבני
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שאלה לכתב
שואל  |  26/05/09 19:04
2
מר שרון הנכבד......
י.ש  |  26/05/09 19:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר שלמה פרלה
אמנם עיקר הנשק המיובא לסרי-לנקה אינו מגיע מאירופה, אולם לא כמות העברת הנשק היא חשובה אלא עצם העובדה שהאיחוד האירופי אינו מסוגל לעמוד בהתחייבויותיו כלפי עצמו
שולמית קיסרי
משבר המים, משום מה, בתחתית סדר העדיפויות המדיני    מה עושים בממשלה על-מנת לפתור את הבעיה על-ידי התפלת מים, שיהיו בריאים יותר לשתייה, כן, אתם כבר יודעים - כלום!
סיגל שפיץ טולדנו; מילי אשל
גל הפיטורים במשק, בעקבות המיתון, מלווה בטעויות נפוצות שעלולות לעלות לארגון ביוקר
צבי גיל
הבעיה שישראל נתקלת בה בהסברה נעוצה לא רק במציאות אלא גם בעבר, מיד עם הקמתה    מי שרוצה לנצל פרצה זאת לא זקוק ל"נכבה" מבית היוצר של הקהילה הערבית - הוא יכול למצוא אותה גם אצל מקורות ישראלים מהימנים ביותר, כאלה שבאיחור של ששים שנה, חושפים עבר לא מחמיא    רשמי ביקור חטוף בחוץ
ד"ר אורי מלר
אסטיגמציה או בשמה האחר "צילינדר", היא ליקוי בעין בשל התקמרות בלתי שווה של הקרנית או העדשה בעין    תופעה זו שכיחה בקרב האוכלוסיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il