X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חייל משתמט, המבקש להשתחרר מן הצבא, יודע שהשוק יקלוט אותו במשכורות הגבוהות מן "המשכורת" הצבאית הצעת חוק מהפכנית עשויה להמציא מזור לרבים מן החוליים המלווים "עזיבות", השתמטות, עריקות, אי-השתתפות במעגל העבודה ועוד: חובת השתכרות 400 ש"ח בלבד לכולם במשך שלוש שנים
▪  ▪  ▪
שכר רעב לכו-לם [צילום: דו"צ]

אין זה סוד ש"מעגל העבודה" המצרפי לוקה בחורים ההולכים ונפערים בתחתית "יכולת הנשיאה" של המשק הישראלי. סקטורים רבים פורשים ממעגל העבודה, חלקם בחסות המחוקק, חלקם בהסכמים חברתיים מבניים וחלקם מתוך "עזיבוּת" של כללי המשחק החברתיים, תוך רמיסת הלכידות החברתית וביזויה.
קווי המתאר של ה"עזיבות" חוצים את רוב רובם של המוסדות החברתיים: מערכת החינוך מסמלת בכל עוזה את ניצניה של ההשתמטות מכללי המשחק החברתיים-תרבותיים, נשירת תלמידים, חינוך חרדי אנטי-ציוני, אלימות וחוליים העלולים להמיט כליה על כל חברה באשר היא.
בראיון רדיופוני, תוך שהוא מהלך על קצות אצבעותיו, הזהיר מפקד אכ"א מפני תופעת העריקות וההשתמטות משרות צבאי. בתי הכלא הצבאיים מאכלסים כתשעת אלפים משתמטים על פני שנת עבודה, וקצרה ידו של הצבא לעמוד יחידי כנגד התופעה.
ארבע מאות שקלים שמקבל חייל בשרות חובה אמורים לספק הוצאות-מחיה לאחר שהצבא סיפק כבר את המזון, הביגוד, המגורים ובאמצעות הסדרים עם אגד ודן, גם את ההסעות.
חייל משתמט, המבקש להשתחרר מן הצבא, יודע שהשוק יקלוט אותו במשכורות הגבוהות מן "המשכורת" הצבאית. ידיעה זו מדרבנת חיילים לערוק מן השורות, לעמוד למשפט, לשאת בעונש ואחר כך להשתחרר מסיבות אי-התאמה.
אנו מבקשים להציע לשלטונות המס להעביר הצעת חוק מהפכנית העשויה להמציא מזור לרבים מן החוליים המלווים "עזיבות", השתמטות, עריקות, אי-השתתפות במעגל העבודה ועוד. הצעת החוק תקרא: "חוק שרות אזרחי".
שלטונות המס לא יאפשרו למעביד להעסיק עובד שאין באפשרותו להציג הוכחה שעבד שלוש שנים בשכר של 400 ש"ח. חיילים יוכלו להציג טופס שחרור. מי שהשתמט מן הצבא יחוייב לעבוד בשכר של 400 ש"ח. התרומה למשק הישראלי ניכרת בעליל. ביום בו יחוקק החוק, לא יהא צורך בשירותם של "זרים". באותו יום, יכנסו מיעוטים וחרדים למעגל העבודה באותה נקודת פתיחה של חייל אשר מלא את חובותיו האזרחיות.
במקום לקרוא לעריקים "משתמטים", נשאיר בידם את האפשרות לבחור בשרות אזרחי במקום שרות צבאי. לא נסתכל עליהם כעל "משתמטים", "עוזבים", "עריקים", "בוגדים", "תלמידי ישיבות", "ערבים", "לא מתאימים"... ועוד.
שלטונות המס ילחמו בהון השחור ביתר קלות. כל אזרח יצטרך להוכיח למעבידו שאכן "עבד" בשכר צבאי. כל מעסיק יצטרך להוכיח בפני שלטונות המס, שאכן קיבל לשורותיו עובד שכבר הצליח להוכיח את שכר "השירות האזרחי".
במטלה זו על שלטונות המס, יושג שוויון מיידי וצודק בין כל המגזרים בחברה הישראלית ללא הבדל דת, מין וגזע.

תאריך:  27/05/2009   |   עודכן:  02/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השרות האזרחי – לא שרות לאומי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חוק החניכה הכללית
חיליק רוזמן  |  21/07/12 16:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
הרוצח עדנאן איננו פסיכופת. לא יותר מרוצחה של ענבל עמרם, מרוצחו של אולג שייחט, מנהגים הדורסניים בטרקטורים, או נהגי המשאיות שחצו נתיב או "איבדו את הבלמים"    הכול חלק מן הג'יהאד, ולא מפסיכופתולוגיה
רועי אורן
כאשר לשתי קבוצות יש מטרה אחרת, גם המשחק נראה עייף ומותש וחסר אנרגיה
הרצל חקק
הרב אליהו חיים פנחסי, הרב של קהילת עין חמד, מנסה לקחת אותנו מן הצד השטחי של חג מוצרי החלב ולחשוף בפנינו את הערכים הגנוזים של חג השבועות
אליקים העצני
הפלשתינים דורשים שיהודים היושבים בחלק שלהם יסולקו, אבל פלשתינים היושבים בחלק היהודי יישארו במקומם, וגם מיליוני פליטי תש"ח וצאצאיהם יתווספו אליהם שם    אובמה דופק את מדינת היהודים, נתניהו דופק את היהודים שלה, המתנחלים    מדינה האבסורד
יחיאל (חיליק) רוזמן
עו"ד כמלחין, מנצח וכלי בתזמורת המשפטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il