X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אם בנושאים האזרחיים, שהיו בתשתית האידיאולוגיה הז'בוטינסקאית, ישראל ביתנו וש"ס מצליחות להסיט את הנהגת הליכוד - איך נתניהו יכניע אותן בנושאים המדיניים?
▪  ▪  ▪
צריך להיזהר מלהיגרר. נתניהו [פלאש 90]

לא יכול להיות שראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא יודע את הדברים.
צריך לרחוש הבנה לדאגה האסטרטגית שהוא משדר לציבור. על כתפיו וראשו מונחות דילמות הרקולסיות. אין לי ספק שהוא מבין מה צריך היה לעשות במדיניות מול כל אלה - אלא שהוא כלוא במערכת בלתי אפשרית. את זה קל ללמוד ממה שקורה בממשלה שלו בנושאים הנוגעים לחיי יום-יום של מערכת אזרחית הוגנת.
ז'בוטינסקי ובגין תלמידו - מנהיגים ימניים, אך עם דבקות בעקרונות של דמוקרטיה, זכויות אדם, משפט צדק. והנה חניכיהם נתניהו, מרידור, בני בגין, איתן, לנדאו והפרופסור לפילוסופיה שטייניץ, מרשים לח"כ אלכסנדר מילר - עולה מממלכת הרשע של המשטרות החשאיות, שהיינו בטוחים שבבואו לארץ ינשום לרווחה חירות ודמוקרטיה וזכויות אדם - להציע, וחניכי ז'בוטינסקי ובגין ואתם שר החינוך החדש, מאפשרים לוועדת השרים לחקיקה להציע, את חוק העונשים על רגשות הנכבה של הערבים.
אם להוציא את עניין היהודים, מבחינות מסוימות סטאלין היה גרוע מהיטלר. היטלר הרג את מתנגדיו. סטאלין דרש מהם להתוודות לפני שהרג אותם. הוא שתה את הרוח והנשמה של הקורבנות, עד ההרג הבא. אני, שנולדתי במחנה הנגדי, הרגוני הרוג אם הייתי מאמין שאלה המוזכרים כאן יאפשרו הצעת חוק כזאת.
צריך להבחין במניע הפחד והעליבות הגלותית והצביעות שמביאים עלינו ח"כ מילר וחבר מרעיו. מדינת ישראל כל כך חזקה, וערביי ישראל לא מסכנים אף לא ציפורן אחת שלנו. ולא רק הם. אין היום אף לא מדינה ערבית אחת (שימו לב, מדינה ערבית) שמאיימת, ברמה אסטרטגית, עלינו. אז מאין באות העוויתות והחרדות "לא ניתן להם לקעקע את המדינה"? - זה בא מההנחה - הנכונה - כי יש הרבה אנשים בארץ השותפים וחיים באטוויזמים הגלותיים. לוקח הרבה זמן להיות ישראלי.
אבל, זה רק צד אחד. הצד השני הוא אי-היושר והצביעות הנוהגת בשיח הפוליטי מאז הקמת המדינה. מדוע לא יכול אדם ישראלי לומר ביושר: במאה השנים כאן, בארץ הזאת, אנחנו לא הקורבן. אנחנו הלכנו מחייל לחייל. הפלשתינים - הם היו הקורבן. אמירה כזאת לא מקובלת על הרוב. מדוע? בגלל הבורות. במקורות שלנו יש דילמה: הלכו שניים במדבר וצפיחית מים בידם. שתו שניהם ומתו. שתה האחד וחי. רבי עקיבא פסק: חייך קודמים לחיי רעך. זו הציביליזציה העברית המקורית, לפני הסילופים הרבים כשהקורבנוּת הייתה ליסוד הדומיננטי. הייתה כאן מלחמה בין שני שבטים. לשבט שלנו לא היה מקום אחר. גרשו אותנו מכל מקום בעולם. ולכל עם בעולם יש הזכות הטוטאלית להיות ריבון. וזו הייתה מלחמה טוטאלית על הקיום, ולא על רמת הקיום. בן-גוריון אמר לי כך: "אני ידעתי שתהיה מלחמה (העצמאות), ידעתי שננצח. דבר אחד לא ידעתי - שהערבים יברחו. זה היה נס". ואם זו מלחמת קיום, אין על מה להתנצל. ולכן, אני יכול בשקט להודות שהפלשתינים הם הקורבנות ולא אנחנו. אך אפשר ומותר להבין את עמדתם. ומה יקרה לנו אם נכיר בכך שאף כי הם האשמים בפליטוּת, היה גם לנו חלק בטרגדיה שלהם (גם אנחנו גרשנו פה ושם, ולא בלי צדק)? "חייך קודמים לחיי רעך". ומכאן הלאה אל העיקר: מלחמת העצמאות הייתה על הקיום. כל יתר המלחמות היו ויהיו על רמת הקיום. על רמת הקיום מותר וצריך להתפשר.
המלכודת הימנית, מיסודם של ישראל ביתנו וש"ס (שהפכה לאומנית קנאית), אם בנושאים האזרחיים שהיו בתשתית האידיאולוגיה הז'בוטינסקאית הם מצליחים להסיט את הנהגת הליכוד - איך נתניהו יכניע אותם בנושאים המדיניים?
הפועל היוצא ממעשים מילריים יהיה - אם הליכוד לא יבלום אותם ואת דומיהם - שערביי ישראל יקימו פרלמנט שלהם, עם האביזרים המתלווים. ראו הוזהרתם, בולשביקים.

המאמר במקור
צבי כסה הוא יועץ ניהולי, פעיל שמאל ותיק, חבר "המועצה ליוזמות שלום - המל"ש", חבר מערכת 'על צד שמאל' וממייסדיה.
תאריך:  28/05/2009   |   עודכן:  28/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא יכול להיות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
שינוי שיטת הבחירות ל 2 מפלגות
דן ה  |  28/05/09 18:00
2
הסמול הזוי ומסומם. אין שנוי ל"ת
חץ  |  28/05/09 23:49
3
אם לא היית אדיוט היית דביל.... ל"ת
י.ש  |  28/05/09 23:56
4
השמאל ברח לקדימה...
אורי....  |  29/05/09 00:46
5
כפתור ופרח.
יכין ובועז  |  29/05/09 03:21
6
מה שלא מצאתי ברשימה
חגדלגחךדשלגךש  |  29/05/09 08:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברשה טנא
המפגש עם הממשל האמריקני החדש מאפשר לנו היום לומר בבירור ובקול גדול: המאחזים, וחלק גדול מן ההתנחלויות - הם פגיעה ברוטאלית בשלטון החוק
רו"ח חובב לויטס
החלטת הנהלת החברה על מטבע הפעילות, יש בה בכדי להשפיע על אופן הצגת התוצאות לציבור, או יותר מדויק לומר: אופן הבנת התוצאות על-ידי הציבור    כל מה שצריך לדעת על הכתוב בדוחות כספיים
רונן הלל
תפקידו של איש יחסי הציבור מתרחב יחד עם התרחבותן של המדיות השונות ועליו להיות ער לצרכים ההולכים וגוברים של הלקוח שלו, המעוניין לא רק בחשיפה במדיה ספציפית, אלא בפנייה מסוימת לקהל מסויים גם אם אינו קהל המטרה הספציפי
הרב ישראל רוזן
אתגר הגיור העיקרי הוא 'ביום שאחרי', בקליטה הקהילתית והחברתית    הגיור בנוי על צפיית פני העתיד, ועתידן של המתגיירות בידינו, בידי הקהילות המבוססות והנכונות לאתגרים לאומיים, דתיים וחברתיים    זכרו את מגילת רות, את אווירת הניכור הבראשיתית ואת הסיפא - ברכת לידתו של המשיח
נסים ישעיהו
אוהבים את הקב"ה ולכן מקיימים מצוות עשה כגון מתן צדקה, כיבוד הורים, נרות וקידוש בשבת, שמחה בחגים וכדומה, אבל אוהבים גם דברים אחרים מענייני עולם הזה ואפילו מתמכרים להם, בלי להרגיש בסתירה שבין האהבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il