X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל אחד והדרך שלו להתמודד עם העובדה שההתלהבות הציונית שהקימה את המדינה הזו היא לא משהו שיכול להחזיק לאורך זמן; שחלק מלהפוך להיות נורמליים, עם ככל העמים, זה השחתת המידות. זה איבוד התמימות. זה הרבה ציניות. זה קצת ניכור. זה פיתוח של שכבת אליטה שהיא קצת מנוכרת לעמך. כזו שחושבת שמה שמראים בערוץ שתיים זה זבל שאיננו ראוי לצפייה. כזו שלא מאמינה לאף אחד
▪  ▪  ▪
אותן האכזבות [צילום: ערוץ 2]

אנחנו אוהבים לדבר על הבועה התל אביבית, אלא שמסתבר שאפשר לחיות בארץ בבועה גם מחוץ לתל אביב. כל מה שצריך זה להרגיש קצת מיואש מהפוליטיקאים, לא להקשיב יותר מדי לחדשות והופס, אתה בבועה. כל מה שצריך זה לא לראות ערוץ 2 כמעט בכלל והופס, אתה בבועה.
פתאום גיליתי שאני בעצמי קצת חי בבועה. איך גיליתי את זה? יצא לי להסתכל קצת ב'שבוע סוף' אצל אבא של החברה שלי וגיליתי שאני לא ממש מבין על מה הם צוחקים שמה. הגעתי למצב של ניתוק כה חמור שמה עבר בדעתי לא היה: "לא כל כך מצחיק... או חיקוי לא משהו..." אלא "על מה הם צוחקים לעזאזל?! מי זה האנשים האלה???"
כשאמרו לי הישרדות או המירוץ למיליון אז ידעתי שאלו תוכניות ריאליטי אבל כאן נגמר הידע שלי. גיליתי שזה שאני צופה רק בערוץ שמונה (אם כבר אני צופה) מנתק אותי מההוויה שרוב הישראלים חיים.
גיליתי שהשלב הבא אחרי אכזבה מרה, ייאוש והדחקה הוא אדישות. פעם הייתי מנמיך את הרדיו כשהייתה מתחילה מהדורת החדשות מפחד להתרגז או שוב להתאכזב ממה שהקריין יאמר שם. עכשיו זה פשוט לא מעניין. הכל נראה כל כך דומה ומטופש. הכל משחק תפקידים אחד גדול. כשציפי באופוזיציה אז היא מלכלכת על ביבי וכשביבי באופוזיציה אז הוא מלכלכלך על ציפי. וברק... הוא כבר מזמן מוכן ללכת עם כולם העיקר שיתנו לו את תיק הביטחון.
כולם אוהבים להזדעזע ממה שליברמן אומר למרות שהוא סתם פה גדול. הימנים ימשיכו להתגייס בשביל ביבי ולהתאכזב. השמאלנים בשביל כל דבר שהוא לא ביבי... וגם להתאכזב. המדינה תמשיך להתנהל על-ידי רצונם של בעלי ההון שהוא ביטוי ללחצים מן החוץ. ביבי לא ימני וברק לא שמאלני וציפי לא מרכז. כי כשאין ימין ושמאל גם אין מרכז.
פתאום ההבדל בין הריאליטי למציאות כבר לא כל כך ברור. ממליכים מישהו ואז זורקים אותו. אחר כך הוא עושה קאמבק, משנה תדמית וחוזר.
פעם הייתי מתבייש אם לא הייתי יודע איך קוראים לשר זה או אחר. היום אני מודה שלא אכפת לי מי זה השר להגנת הסביבה או השר בלי תיק לענייני "רק רצינו שהוא ירגיש שהוא עושה משהו או שהוא איש קצת יותר חשוב מהחבר הכנסת הבא אחריו ברשימה...".
ועכשו הכי מתבקש זה להגיד - אם אתה כל כך מיואש או מאוכזב למה אתה לא עושה כלום בכדי לשנות? אז מסתבר שלא כולנו יכולים לשנות. או יותר נכון רובנו לא ממש משנים. ולכן הבחירה של רובנו היא בין מרמור ואכזבה תמידיים ובין אדישות.
תאמרו, "אבל גם דברים קטנים משנים". אז זה נכון שהם עוזרים, אבל בעיקר בהפגת תחושת חוסר האונים שלנו. כל אחד והדרך שלו להתמודד עם העובדה שההתלהבות הציונית שהקימה את המדינה הזו היא לא משהו שיכול להחזיק לאורך זמן; שחלק מלהפוך להיות נורמליים, עם ככל העמים, זה השחתת המידות. זה איבוד התמימות. זה הרבה ציניות. זה קצת ניכור. זה פיתוח של שכבת אליטה שהיא קצת מנוכרת לעמך. כזו שחושבת שמה שמראים בערוץ שתיים זה זבל שאיננו ראוי לצפייה. כזו שלא מאמינה לאף אחד.
ומצד שני אסור לה לאותה שכבה לא לדעת לגמרי מה משדרים בערוץ שתיים. והם חייבים להקשיב לחדשות מדי פעם. כי אחרת באיזה הקשר תרבותי הם חיים? כי המכנה המשותף הנמוך הוא מה שהופך אותנו לישראלים (ואני לא אומר את זה בציניות).
אז אני רץ לראות מה משדרים בערוץ שתיים. בייי.

תאריך:  29/05/2009   |   עודכן:  29/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז ארד
בתי המשפט ומוסדות השלטון בישראל מתנהלים בספירה המנותקת לעיתים מן המציאות בה אנו חיים ואין הדבר נובע מעקרונות נעלים של הגנה על זכויות האדם אלא מניתוק הרה אסון בין מערכת המשפט לעקרונות אלו    בארה"ב התקבלו שתי פסיקות מאד רלוונטיות לקיומינו כאן, האחרונה שבהן אתמול, האם נלמד מהן משהו?
טובה ספרא
בימים אלו מוטב שלא ליטול סיכונים    לא להאמין לשמועות    לשמור על הומור כחומת מגן    במישור הבינ"ל לא צפוי קונפליקט עם אירן - עדיין לא    תמונת הכוכבים לשבוע שבין 29.05.2009-04.06.2009
בועז ארד
תחת מבול הסובסידיות כולם רצים לעסקי האנרגיה הירוקים - אך כשיעלמו הסובסדיות נראה מי נותר ללא טכנולוגיה כלכלית אמיתית    היכונו לעליית מסים נוספת
ראובן לייב
בפארפרזה על שיר הילדים הידוע "גינה לי, גינה לי חביבה" ממוקם מערבית לירושלים, בקרבת מעיינות הסטף, בית היוצר מספר אחת בארץ לייצור המעדן החלבי המשובח ביותר    מיוחד לשבועות
אריה דרוקמן
רוב הפוליטיקאים ממעטים לומר את האמת    אנו מוקפים בפעילות מדינית מתמשכת, בשילוב עם מנהיגים מאירופה ומארה"ב, שעוסקת במשיכת זמן חסרת תכלית ואיננה עתידה להגיע לשום אבן דרך אמיתית    אחיזת עיניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il