X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פן נוסף באישיותו של ישראל בן לביא ז"ל, האיש שנלחם במחבל ברחובה של העיר תל אביב בשנת 1993, ושהלך השבוע לעולמו במפתיע
▪  ▪  ▪

ישראל גיבור ישראל - כך הוגדר השבוע בהלווייתו ישראל בן לביא ז"ל, שהלך מאתנו די במפתיע. ישראל, תושב ראשון לציון, מחותני (בני הבכור, אשתו, אבא שלה - כך אומרים היום במקומותינו) ושותפי לנכדותיי רומי ויהלי המקסימות נפטר לאחר מחלה קצרה. אדם מלא חיים, שופע הומור וחיוניות וגם גיבור.
היה זה בתחילת חודש מרס 1993, סמוך לשעה 07:40 בבוקר. עוד קודם להסכמי אוסלו. זיאד סלמה, בן 19, תושב שכונת תל זיתון בעזה מגיע למסע הרג בדרומה של תל אביב. ישראלים קשי-יום שבאו להביא פרנסה הביתה עומדים בדרכו של המחבל הדוקר את כל מי שנקרה בדרכו לאורך מאות מטרים. הראשון שנרצח הוא הספר נתן עזריה, השני גרגורי אברמוב, עולה חדש, שהלך להסתפר מעט לפני יום עבודתו הראשון ונדקר למוות. תשעה עוברי אורח נוספים נדקרים ומוטלים שותתי דם. ישראל בן לביא יושב בצריפון המשמש כמשרדו במגרש החניה אותו הוא מנהל. בחדר על ידו עובד צעיר. צרחות אימים מגיעות מהרחוב: 'מחבל, רוצח, לברוח'. ישראל חושב לצאת מהבוטקה לברוח ולהציל את חייו או להיאבק.
ישראל, בן 58, צנום, נמוך, בוודאי לא הביריון השכונתי, לא מהסס. נוטל מוט ברזל מהמגרש ורץ, כן רץ, לעבר המחבל. לא בכיוון ההפוך. להתמודד, לא לברוח. המפגש בן השניים - מפגש בין לא שווים: האחד צעיר וחזק, השני מבוגר ורזה - מתחיל בדקירה עמוקה בזרועו של בן לביא. זה לא מוותר ומכה במחבל במוט הברזל ומפילו על הקרקע. כך, ברגע שהרוצח שוכב על הקרקע הלום מתוצאות המאבק עם ישראל בן לביא מצטרפים עוברי אורח נוספים ומחזיקים במחבל עד בוא המשטרה. רק אז מתפנה ישראל לבית החולים לטפל בפציעתו הלא קלה. אכן ישראל גיבור ישראל כפי שכונה בהלווייתו.
16 שנים חלפו מאז אירוע הגבורה. ישראל כמו ישראל מעולם לא דיבר על כך. כשהכרנו טרם נישואי ילדינו, לא סיפר כלום. לא השוויץ בפני מחותנו הטרי אפילו לרגע. רק לאחר זמן סיפר לי אחד ממכריו את הסיפור.
עתה, משנסתלק מאיתנו, חשתי חובה להאיר פן זה באישיותו. עכשיו כבר לא אצטרך להתמודד עם מבטו הביישני, עם רצונו שלא להתבלט, ויותר מכך, עם אמונתו כי לא עשה שום דבר מיוחד. "כל אחד היה נוהג כמוני", אמר לי פעם כשהעזתי לשאול אותו למה לא ברח. ייחוד גדול היה במעשה הגבורה שלו. משהו שדי מנוגד לטבע האנושי, אך מי שהכירו ידע שאצלו זה לא יכול היה להיות אחרת.
זה האיש שידע כל כך לאהוב, את רעייתו, את ילדיו ואת נכדיו. זה האיש שבשובו הביתה מיום עבודה לא קל הלך קודם כל לנשק, לחבק ולנדנד את נכדותיו בגינת המשחקים. זה האיש שתמיד חייך, תמיד צחק, שלא ראיתיו כועס, האיש שפרגן לכל, ששפע טוב לב.
זה האיש שהלך מאתנו.
יהי זכרו ברוך.

תאריך:  04/06/2009   |   עודכן:  05/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל גיבור ישראל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לזכרו של הגיבור שזקף את קומת
האומה  |  4/06/09 16:39
2
יהא זכרו ברוך ל"ת
קורא ותיק  |  4/06/09 22:11
3
מיהו גיבור בימינו
לילה  |  4/06/09 23:35
4
תנחומי לאוהביו
שי א'  |  5/06/09 20:02
5
יהי זכרו ברוך ל"ת
Danka  |  6/06/09 02:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אולגה רז
מותר ואף רצוי לשתות עם אוכל, על חולים עם בעיות בתפקוד הלב או הכליות להקפיד על הגבלת כמות הנוזלים ולילדים קטנים, ובעיקר לתינוקות, יש להרתיח את כל סוגי המים
אורן פרסיקו
לא רק קהיר מתמרקת לקראת נאום אובמה - גם העיתונים    הביקורת מובלעת, או שנדחקת לעמודים האחוריים    ובינתיים מידרדר מחירו של אדם בישראל
עמוס שריג
עכשיו זה בון-טון לרקוד על הדם. אבל לא אני. אני בסך-הכל שמח לאידו, של מי שכינה אותי ושכמותי צ'חצ'ח וש"ג, והוא? הוא כנראה עשה את המילואים שלו, כמו את הסדיר, ביחידה 1205, יחידת בידור מיוחדת במינה: מגיעים לבסיס בשעה 12, מבצעים 0 עבודה וחוזרים הביתה ב-5
אבי וייס
החלטת שר התקשורת להקים ועדת מכרזים משולבת לסלולר ואלחוט עלולה דווקא להוביל לצמצום מספר החברות הסלולריות הפועלות בישראל מארבע לשלוש. הפוך מכוונת השר
עו"ד משה כהן-זאדה
אפשר לחסוך עד 20% ממחיר הדירה, אבל אפשר גם ליפול בפח של מיסוי מוגדל או קניית דירה בקומה שאינה קיימת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il