X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תיק החקירה נגד יו"ר המעצה הדתית לשעבר בקריית שמונה וראש העיר דהיום, ניסים מלכה, בחשד לניגוד עניינים חמור והפרת אמונים נסגר מחוסר ראיות דוח שחשפנו השבוע ב-News1 מציג תמונה אחרת לגמרי מי יתן את הדין?
▪  ▪  ▪
ראש עיריית קרית שמונה ניסים מלכה

פרקליטות המדינה הודיעה לפני כשנה למועמד הליכוד לראשות עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, על כך שתיק החקירה נגדו בחשד לניגודי עניינים והפרת אמונים בעת שכיהן כיו"ר המועצה הדתית בעיר נסגר מחוסר ראיות. מאז הוא הספיק להיבחר לראשות העיר.
כידוע לכל בר בי רב שטיפה מתעניין במונחים המשפטיים מדובר בזיכוי 'מלוכלך'. הוא לא זוכה מחוסר אשמה אלא מחוסר ראיות. לא היו בידי הפרקליטות ראיות מספקות על-מנת להבטיח הרשעה. לכן הם סגרו את התיק. אין ראיות? זהו שיש.
השבוע פרסמנו דוח רשמי שהוגש לאגף הפיקוח והבקרה ברשות הארצית לשירותי דת במשרד ראש הממשלה שמגלה את כל השתלשלות הדברים בפרשת הקמת חברה קדישא פרטית על-ידי חברי המועצה הדתית אשר הפשיטו את המועצה מאחת מסמכויותיה המשמעותיות ביותר (והכלכליות, אגב....) והעניקו אותה ללא מכרז כנדרש בחוק לחברה פרטית שהם עצמם היו מחזיקי מניותיה. מי הוביל את המהלך? כמובן - יו"ר המועצה הדתית דאז וראש העירייה היום ניסים מלכה.
אותו דוח, שנכתב על-ידי משרד רואי חשבון, מפרט את השתלשלות האירועים ומעגן את מסקנותיו על עיון בספרי החשבונות של המועצה הדתית ושל אותה חברה קדישא פרטית - חברת שורשים.
מנגד, טוענים אנשי שורשים שהם כלל אינם מקבלים את התחשיבים של אותו משרד רואי חשבון. לו יצוייר שיש להם בכלל יכולת להביע דעה בעניין (הרי הם עצמם הגוף המבוקר....) - אבל גם לשיטתם קשה מאוד להתעלם מהתכתובת שמצוטטת בדוח ומן המספרים המפורטים שם. בין היתר מצויין שם שהאדם היחיד שקיבל שכר עבור עבודו בחברה הוא המנכ"ל. אתם מכירים אותו - ניסים מלכה. השכר שלו הוצג על-ידי היועץ המשפטי של החברה כ'החזר הוצאות'.
אותו החזר הוצאות לשנים 2004-2006 עמד על לא פחות מ-203,790 שקלים. כך על-פי ספרי חברת שורשים. לדברי היועץ המשפטי של שורשים אותו החזר הוצאות ניתן עבור ניהול ההלוויות המבוצעות על-ידי מנכ"ל החברה.
מבינים את המשמעות? בקריית שמונה מתים מדי שנה כ-120 בני אדם (כך על-פי נתונים רשמיים) אם כן, חבר מועצת קריית שמונה דאז וראש העיר דהיום קיבל לא פחות מ-566 שקלים עבור כל לוויה - החזר הוצאות. כן, בטח.
אגב, זוכרים את תקדים אסתרינה טרטמן שהציגה מצג שווא של הלימודים שכאילו למדה באתר האינטרנט שלה? קבלו את גרסת מלכה: באתר האינטנרט שלו, שאותו השיק לקראת הבחירות לראשות העירייה ציין כי הוא היה "מייסד ומנכ"ל חברת שורשים בהתנדבות".
מישהו ככל הנראה לא קרא את הדוח לפני שסגר את התיק. ואם קרא - לא עשה את החשבון כמו שצריך. כך או כך מישהו צריך לתת את הדין.

תאריך:  04/06/2009   |   עודכן:  04/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוסר ראיות? הצחקתם אותנו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הפרקליטות: דבר אל העץ והאבן !
לאיציק וולף דע לך  |  4/06/09 22:47
2
איך אמר מזוז? במדינה מתוקנת? ל"ת
הכל רקוב.גם מזוז  |  4/06/09 23:20
3
תמחו כרצונכם, מה זה משנה?
שימי 1  |  6/06/09 11:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
נשק מדיני פסיכולוגי חדיש: דרישה להכרה בישראל כ'מדינה יהודית'
איתמר לוין
בנאומו בקהיר העלים נשיא ארה"ב שורה של עובדות היסטוריות מרכזיות, ובכך יצר בסיס רעוע למדיניותו באזור
איתן גנור
הניצב הפורש שלומי קעטבי הציג את תפישת עולמו על רגל אחת, תפישת עולם מעוותת של עולם בשחור-לבן, טובים ורעים. "מתנחלים" = טוב, תל אביבים חילונים = רע. אני רק מקווה שבזמן שירותו במשטרה, תפישת עולם כה בעייתית לא השפיעה על תפקודו
רפאל בוכניק
אובמה מצטייר ככזה המאמץ תיאוריות על סף "ניתוק מהמציאות" בהקשר לגישתו כלפי המזה"ת, זאת כאשר המקרה האירני יש בו כדי לייצג נאמנה את הסיכונים העלולים לנבוע מכך, במידה רבה בהיבט ההשלכות כלפי ישראל
ישראל ציגלמן
משא-ומתן עסקי בארצות המזרח אינו כמשא-ומתן בארצות המערב - בסוף המשא-ומתן מתעוררות אי אלו טענות באשר לעסקה. נקווה שנורמה זו לא תחלחל אל עמיתיהן הקניינים אשר גרים בארץ הקודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il