X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האותיות הקטנות של חוקי הפרקליטות הסיבה האמיתית לפרויקטים לאומיים חינוך ודמוגרפיה העדים המסתוריים של השופטת ניוטון נשאר כיתה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

סוד הניסוח
משרד המשפטים מבקש לתקן ולעדכן את חוק העונשין בסעיף "מרמה והפרת אמונים". זה סעיף חשוב לצרכי המאבק נגד השחיתות בשירות הציבורי שלנו, אבל למעט נגד פוליטיקאים, עד כה כמעט ולא נעשה בו שימוש אמיתי, אולי כי פרקליטים עובדי מדינה הם שצריכים ליישם אותו נגד חבריהם לממשל וזה, כמו שאומרים אצלנו בחוג לביולוגיה, מנוגד לצו הגנטי שלהם.
עקרונות החוק מתבססים על מידת הפגיעה שנוצרת באמון הציבור ולכן פעולה שיעשה עובד מדינה תוך פגיעה בטוהר המידות, או תוך ניגוד עניינים אישי ולמען טובת הנאה אישית תחשב לעבירה של הפרת אמונים שדינה 5 שנים. הכל מצויין, עד לסעיף שאומר שיצירת מצג שווא כלפי עובד ציבור אחר, או מסירת דיווח כוזב לעובד ציבור אחר או הסתרת מידע מעובד ציבור אחר - גם זה יחשב לאותה עבירה חמורה.
שמתם לב: פקיד עובד ציבור שיטעה עובד ציבור אחר, או יסתיר ממנו מידע שחובה למוסרו, יחשב כמבצע הפרת אמונים ודינו 5 שנים בכלא. אבל אם הוא יעשה זאת לאזרח - הוא פטור. זה מותר. זו לא הפרת אמונים.
כדאי לקרוא לפעמים כיצד בדיוק הם מנסחים את התיקונים לחוק. זה מגלה יותר מכל מה הם חושבים עלינו ועל חובותיהם כלפינו. איך אומרים שם, במחלקה לביולוגיה? זה כבר בגנטיקה שלהם.

הפרופסור

יגאל גלילי, פרופ' לפיסיקה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, טוען שרוב בוגרי בתי הספר התיכוניים יוצאים מביה"ס כשהם בורים במדעים ושל-92% מהם אין שום מושג בפיסיקה.
למי שלא מעודכן: גם המעטים שלומדים פיסיקה ברמת 5 יחידות לבגרות, לומדים מקסימום פיסיקה של המאה ה-19. מגיעים בערך עד ניוטון. אינשטיין והקוואנטים לא מוזמנים בכלל לשיעורים, וזה ברמה של 5 יחידות. מעניין מה לומדים ב-3 יחידות: איך עושים קרח?
תמיכה לדבריו נתקבלה ממבחן פיז'ה הבינלאומי שבדק את הישגי התלמידים במדעים ובו הגיעו תלמידי ישראל למקום ה- 39 מתוך 57 האפשריים. למי שלמדו בזמנו קצת חשבון בביה"ס היסודי, זה אומר שאנו כבר בשליש התחתון.
ומה עשה בנדון הפרופסור גלילי, המשמש גם כראש "ועדת המקצוע" של משרד החינוך ? – כתב מכתב בנושא למנכ"ל משרד החינוך, לד"ר שמשון שושני, האיש שמכהן כבר כמעט 20 שנה רצופות (בהפסקות קלות) כמנכ"ל המשרד ומי שאחראי בעצם, יותר מכל האחרים, להידרדרותה המקצועית של מערכת החינוך הישראלית.
מול הבורות במדעים של תלמידי ישראל אפשר להעמיד רק את התמימות והנאיביות של הפרופסורים שלהם לפיסיקה. ואכן תגובת הנהלת משרד החינוך למכתבו הייתה "אנו נלמד את הנושא ונחליט לאחר מכן". כבר 20 שנים שהם "לומדים את הנושא", בטח כמו שהם לומדים שם פיסיקה.
לפני חודש פרצה סערה בגלל טעות בניסוח השאלה במבחן הבגרות במתמטיקה. השבוע הם שוב טעו בניסוח שאלה בבגרות, הפעם בפיסיקה, אבל לא בגלל קושי מקצועי. זה סתם בגלל הקושי הבסיסי שלהם לנסח שאלה פשוטה בעברית. טוב, הם הרי מלמדים שם גם לשון ותחביר, במשרד החינוך המדהים הזה.

השופטת לא מושפעת

"העיתונות לא הצליחה להשפיע עלי, ובניגוד לאג'נדה שלה רמון הורשע" התגאתה השופטת חיותה כוחן, שהאשימה השבוע את העיתונות כמי שהייתה בעלת אג'נדה בעד זיכויו של חיים רמון. השופטת גם האשימה את התקשורת כמי שעזרה לייצר עדות שקר.
אין לשופט אלא מה שמובא בפניו בבית המשפט. מכיוון שלא זכור לי שהתקשורת העידה או נחקרה בבית המשפט, קשה להבין על-סמך מה קבעה השופטת שהיא יצרה עדות שקר, אלא אם השופטת כן מתבססת לצורך זה על עדות וטענות ארגוני הנשים, שהפגינו באותן שעות בעד הרשעתו של רמון.
אמנם גם הן לא העידו באולם בית המשפט, אבל כבוד השופטת לא אמרה שגם ההפגנות לא השפיעו עליה. ובכל הנוגע לנכונותה להקשיב לטיעונים ולעדים שלא היו באולם ולא הופיעו בפניה – שמענו אותה אפילו מחלקת להם ציונים.

לפני הדמוגרפיה

יועץ לענייני דמוגרפיה של מועצת הביטחון הלאומית של ארה"ב הגיש לממשל שלו דוח בו הוא חוזה שבשנת 2030 יהוו התלמידים החילוניים בישראל רק 40% מסך התלמידים בבתי הספר ואילו-60% יהיו חרדים וערבים (כמו בכיתות היסוד בירושלים כבר היום).
החוקר הזה מסתמך על תהליכים דמוגרפיים ומזכיר שבשנת 1950 היו רק 15% מהתלמידים בישראל חרדים או ערבים, ואילו היום הם כבר 46% והתהליך ממשיך.
אני מניח שהנוסחאות הדמוגרפיות נכונות, אבל מה שהחוקר הזה לא לקח בחשבון זה, שכמו שמערכת החינוך החילונית שלנו מתנהלת ונוכח רמתה הירודה, סביר שעוד הרבה מאד לפני שנת 2030 יסרבו רוב ההורים החילונים לשלוח אליה את ילדיהם.

סיבת הסלילה

מדינת ישראל פנתה לבוררים (שנקבעו בזמנו מראש), בתלונה חריפה נגד זכייני הרכבת הקלה בירושלים, שלטענת המדינה עושים מניפולציות על המדינה והעירייה במטרה לסחוט מהן יותר כספים. סוף סוף ולראשונה המדינה מודה ואומרת את מה שאנו אומרים וזועקים כאן כבר שנים.
כדי שלא יאמר שהדברים הוצנעו או לא נאמרו עד הסוף: הרכבת הזו לא תוכל לפעול. אם היא תנסה בכלל לנוע היא תתקע כל שבוע באינסוף תקלות טכניות וגם אין כל סיכוי שהיא תהיה אי פעם ריווחית או כלכלית. התיכנון שלה לקוי, המסלול שלה מטומטם, היא הייתה מיותרת מלכתחילה והיא מיותרת גם היום. היא היתה, עודנה וגם תהייה נטל כלכלי ונזק פיסי סביבתי ומדובר בפרויקט הזוי, מטורף וחסר אחריות.
ואם עדין אינכם מבינים למה היא הוקמה, חפשו את התשובה בשאלה למה חברת חשמל קנתה בדחיפות טורבינות גז מחברת סימנס אבל עד היום הטורבינות האלה שוכבות במחסנים ללא שימוש. רק שבניגוד למי שאחראי לרכישה של טורבינות הגז, שכבר ברח ונמלט מהארץ לפרו, מי שיזמו והקימו את הרכבת הקלה בירושלים עדין מסתובבים כאן בינינו בארץ. חלקם עשירים ומאושרים עד מאד.

תאריך:  05/06/2009   |   עודכן:  05/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הצעת החוק: כזב...תפורה על מזוז
מני בין המובילים.  |  5/06/09 16:15
2
עבריין מין
יוא"ב  |  5/06/09 17:12
3
"איך עושים קרח"?
עגלון בעגלת קרח  |  5/06/09 19:12
 
- מה זה ואקום ?
מורה ומחנכת  |  6/06/09 13:19
 
- מה זה ואקום?
מורה לפיסיקה בגן   |  6/06/09 19:14
4
לשופטת קוראים "כוחן"
אובד מדינה  |  5/06/09 19:18
5
השופטים לא מושפעים משום דבר
עידןסובול  |  5/06/09 22:06
6
וואי לי וואי לי איזה צילום יפה ל"ת
הרשעות השופטת  |  6/06/09 01:25
7
אוי לדינה שאלה שופטיה .
צבי .ב.  |  6/06/09 11:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
מצב הכוכבים גורם לכך שתכני נאומי אובמה יפורשו לשלילה    כלכלה ושווקים: משקיע שעוד לא יודע לשחות או לצוף - הגיע הזמן ללמוד את אלו עד שיגיעו זמנים אחרים    צפון קוריאה: הרבה אגרסיות אך לא מלחמה    תחזית כוכבים לשבוע 11.6.09-5.6.09
איתן בן דוד
בעוד שהחקלאות בישראל מהווה לעיתים שק חבטות, בעולם אנו מושא לקנאה ולחיקוי    מי שמנסה להפוך את החקלאים לאויבי המים טועה, מטעה ומסית את הדיון מהרמה העניינית לחילופי האשמות עקרים    טוב תעשה המדינה אם תמצא את הדרכים לשמור על חקלאיה ולא לנסות לדחוק אותם אל מחוץ למעגל הייצור
קובי לירז
מוכנים לאפשר את ציון הנכבה? אין בעיה. מעוניינים ללמד על אודותיה? מצוין. רק אל תשכחו את העובדות. הנה הן לפניכם. לשנן לבגרות
אריאל ורדיגר
על כך שעוד לא נס ליחה של תוכנית הריאלטי עטורת הרייטינג ומעטירת המציצנות בקרב צופיה אין ויכוח. וגם על צלצול המטבעות המתמשך בכיסי מנכ"ליה אין עוררין. אבל, אולי הגיע הזמן שהצופים חסרי המעש יירקו ליחתם על כל אלו?
ד"ר צ'לו רוזנברג
הממשלה סובלת מטמטום עמוק הגורם נזקים כבדים ביותר לישראל. ראוי היה שהמומחים הגדולים לביטחון ולמדיניות חוץ, יעשו עבודה רצינית ומעמיקה, אך כרגיל במחוזותינו, היהירות, הרדידות, השחצנות והגסות הם המאפיינים הבולטים של אלה המושלים עלינו    ועוד: האם הגיעה העת לממשלת אחדות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il