X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הצעה: יש לשקול לגזור עונש מידתי על דודו טופז - מאסר בפועל עם עבודת שירות. אם וכאשר יירקב בכלא, איש לא ירוויח דבר. אם ירצה בפני תלמידים על הנזק שעלולה לגרום התהילה הטלוויזיונית החולפת, אולי הוא יציל ממלתעותיה של מפלצת התהילה בת החלוף קורבנות נוספים
▪  ▪  ▪
עונש של שבט ומשענת. טופז [צילום: יח"צ]

דוד טופז צריך להיענש במלוא חומרת הדין. עליו לשאת בתוצאות המעשה הנפשע שהוא תכנן, יזם ושכר שכירי-חרב כדי לבצעו. הטענה (הצפויה?) של פרקליטיו לאי-שפיות היא גימיק משפטי שקוף ומקומם. הוא היה די שפוי כדי ליזום, לתכנן ולוודא ביצוע של פשע - מן הסתם הוא שפוי מספיק כדי לעמוד למשפט, להיות מורשע בו ולרצות את העונש - מרתיע? נקמני? מידתי? - שיוטל עליו.
אני לא מבקש להציג כאן טיעונים לעונש. אני מבקש - אם יורשה לי - להציע שהעונש יהיה מידתי; שהוא יהיה מרתיע אבל גם חינוכי. שיהיה בו משום מיצוי דין צדק אבל שייוותר בו פתח לחמלה - אם לא לרחמים. אני מציע לשלב בעונש שלו מאסר עם עבודות שירות. להלן ההצעה:
טופז, לאחר הרשעתו, ייכלא בבית-סוהר, אבל ייצא ממנו מדי בוקר וישוב אליו מדי ערב. במסגרת עבודות השירות, שאותן ירצה לא כחלופה לעונש אלא כחלק בלתי נפרד ממנו, חלק מובנה ומהותי בו. במסגרתן הוא יחויב להופיע בפני תלמידים בבתי ספר בכל רחבי הארץ ולספר את סיפורו האישי - מהנסיקה, שכרון אוויר הפסגות ועמו שכרון הכוח, תחושת 'הכל מגיע לי כי אני כוכב' זוהרו של אבק הכוכבים, אורותיה הנוצצים של התהילה. ו... והנפילה. היעדר הביקוש. הירידה מהמסך, ההתרסקות. במסגרת שיחותיו עם בני הנוער יציג עצמו טופז - מקולל או נחמל, כוכב שדעך - כדוגמה לאמן שכל חייו היו בטלוויזיה. משם שאב את מקור כוחו, את טעם חייו, את תחושת הערך. שם עיצב את אופיו. שם נקבעה זהותו. שם היו כל חייו. כשגורש משם, היה חשוב כמת. הוגלה אל ערבות הדעיכה הצחיחות, אל ישימון השיכחה החרב. היה כלא היה. נמוג אל הלא-כלום.
דודו טופז צריך להיות מורשע כפושע אלים, מסוכן. הוא, שחשב שכסף קונה הכל, גם נקמה - פעל כאחרון החובבים, מותיר עקבות גסים בכל זירה שבה פעל. הכוכב הגדול ביותר של הבידור הישראלי לדורותיו התגלה כעבריין רשלן, שלומיאלי, שחש וחשב שכולם חייבים להמשיך לסגוד לו, להעריצו, להעניק לו כל במה להמשך מופע חייו. ילד מזדקן, שמעולם לא התבגר.
אני מבקש כאן סליחה מקרבנותיו. אין לאיש מאתנו זכות לבקש מהזולת לחמול על האיש שהתנכל להם, ששלח פושעים לפוצץ אותם במכות, להותירם, פצועים וחבולים, מדממים, נדחפים, בעודם מוכים, אל סף תהום האבדון. אני מבקש לסייג ולהבהיר: אילו אני, חלילה, קרבן התקיפה של שליחיו של טופז, הייתי מדבר אחרת, כותב אחרת, אם בכלל, מבקש להשית עליו עונש חמור ביותר. הייתי מבקש שהאיש לא יראה אור יום. שיירקב בכלא.
אני מעז להניח שעונש כזה אולי לא מאחלים לו אבי ניר, שירה מרגלית ובועז בן-ציון. אפילו הם לא. אני מעז, בהיסוס ובזהירות ולא בלי מבוכה, להניח, כי אולי גם הם יצטרפו לקריאה שבעונש שיוטל עליו ייכרכו זה בזה גם ההרתעה וגם הממד החינוכי.
למען יראו וייראו - יש לשקול הבאתו להרצאות בפני התלמידים כשהוא לבוש מדי אסיר, להושיבו בפניהם כשידיו כבולות, אולי כדי להמחיש את החופש שנגזל ונשלל ממנו בגלל הפשע שביצע. מתכונת, זו או אחרת, דומה בעיקרון, לזו המוצעת כאן עשויה להועיל. אם מי מהשומעים אותו שרוצים להיות "כוכב נולד" - במרכאות ובלעדיהן - יראו בטופז לא מלך התהילה אלא קרבנה, אולי יחשבו מחשבה שנייה אם שווה להם להתחיל במסע אל התהילה, במקום שבו אור הזרקורים עלול להיות כאורו של זיקוק די-נור, כבה וכהרף עין - כהרף אין - נותר כחוט חרוך ומפוחם שהאור שהפיץ הוא האור ששרף אותו. אולי ילמדו כי נכון לתכנן חיים שאינם תלויים בתשואות הקהל, בטבלאות הרייטינג, בדעתם של אחרים. אולי יחפשו לעצמם חיים, טרם יאבדו, חלילה, את הסיבה ואת הטעם למצוא חיים כאלה. חיים של משמעות וטעם, חיים שמביאים לידי ביטוי צרכים ורצונות אמיתיים, יכולות וכישורים, חלומות ומאוויים בסיסיים, עמוקים.
בטרם הורשע, בטרם נגזר דינו, אולי זה הזמן לשקול להפוך את תקופת מאסרו הצפוי של טופז לתקופה שהזמן שייקצב לו לרצות את עונשו במסגרתה לא יהיה זמן מבוזבז, אבוד, אלא זמן איכות, עד כמה שניתן להגדירו בהקשר הנסיבות הטראגיות הנתונות. זמן תיקון והבראה של חברה מקולקלת חולה.

תאריך:  08/06/2009   |   עודכן:  08/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בזכות עונש מידתי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עונש מידתי
אנונימית  |  8/06/09 18:45
2
הוא יחנך את ילדיי?
המפץ הגדול  |  8/06/09 19:30
3
רעיון ששווה לנסות אותו ל"ת
מהנורי  |  9/06/09 07:34
4
מאמר מצוין!!!!
דליה לנקרי  |  9/06/09 10:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
כל אלה שקיוו, קיוו לשווא! כל אלה שחששו, לשווא חששו! מנהל בא ומנהל הולך והעולם כמנהגו נוהג    גם שאיפותיו הרמות של הצעיר הנמרץ עם טור השיניים הצחורות, בסופו של דבר, תחלופנה
גרשון אקשטיין
תרגיל העורף האחרון לא נלקח מספיק ברצינות על-ידי הציבור. מה יש לעשות על-מנת שלהבא התרגיל יילקח ביתר רצינות?
נרי אבנרי
44 מנדטים היו למפלגת העבודה בהנהגת רבין. אם פינס לא ילחץ על הברקסים, דחוף! - 13 המנדטים שיש לה היום, עלולים לשייט במערכת העיכול של קדימה. כן, קדימה היא הבעיה הראשית של מפלגת העבודה
חיים נוי
קומדיית מצבים מטורפת המועלית בימים אלו בבית צבי ברמת גן    ההצגה נועדה לבדר ולהצחיק והיא אכן עושה זאת מהרגע הראשון ועד הסוף המפתיע
קובי לירז
בין מפגש עם מכחיש השואה אבו מאזן, למפגש מקוּוה עם מכחיש נוסף מאירן, מבצע נשיא ארה"ב הכחשה מסוג מעודן ומתוחכם יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il