אין זה סוד כי כל אדם שלישי מעל גיל 60 סובל מבעיית שמיעה, וכי ליקוי שמיעה אינו מאפיין רק את הגיל השלישי, אלא עשוי להתפתח, במקרים רבים, גם אצל צעירים.
אחד החסמים הפסיכולוגיים אצל הסובלים מבעיות שמיעה, הוא הקושי להצביע במפורש על הבעיה. לעיתים מתכחשים לסימפטומים של ליקוי השמיעה, או שפשוט נרתעים מלטפל בבעיה, אף שהיא מאוד מטרידה בחיי היום יום. בעבר היה קיים חשש משימוש במכשירי שמיעה, אולם חשש זה הולך ומטשטש, ככל ששוק מכשירי השמיעה הולך ומתפתח, וככל שיצרניות נוספות מציגות פיתוחים חדשים בתחום.
בשוק העולמי קיים מגוון עצום של מכשירי שמיעה, ומדי שנה יוצאים פיתוחים חדשים מבית הייצור של חברות מובילות כגון, Siemens ,Oticon Bernafon ,GN Resound Interton Starkey ,Phonak Rexton ,Widex ועוד.
בעוד שמכשירי השמיעה הרבים נראים דומים לכאורה, הרי שלכל חברה קיים פיתוח טכנולוגי אחר, לדוגמא: מכשירים ה"מתקשרים" ביניהם, כך שתהיה התאמה נכונה בין האוזניים, מכשירים המשתמשים ב"בינה מלאכותית", מנגנוני הפחתת רעש שונים וכיו"ב.
יתר על כן, כל אוזן הינה ייחודית לבעליה, ומגיבה אחרת למכשירי השמיעה, כתוצאה מפעילות המוח הנבדלת. מאחר ולכל מכשיר יש "צליל" קצת שונה, איכות קול מעט אחרת, וטכנולוגיה מעט שונה, ומאחר ש"על טעם וריח אין להתווכח", חשוב לדעת מספר כללים חשובים שיסייעו בעדכם להתאים את מכשיר השמיעה בצורה המיטבית.
המודל האידיאלי להתאמת מכשירי שמיעה הוא עבודה במקביל מול מגוון רחב של מוצרים, כך שלכל אדם ניתן יהיה להתאים - לא רק את המכשיר שעונה לעקומת השמיעה שלו, אלא את המכשיר שאיתו הוא יחוש בצלילים הנעימים ביותר, וזאת תוך השוואה מיידית של מספר דגמים ומכשירים. מודל זה מיושם במרבית המכונים האודיולוגים בארה"ב ובמדינות המערב, ולא בכדי.