X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניסיונותיהם של ראשי משלות ישראל בשנים האחרונות להתעלם מהמקור לסכסוך ולעסוק רק בפתרונות בזק, דומה לשיטת הרפואה המערבית שמציעה פתרונות למחלות ולבעיות רפואיות, ומתעלמת מהמקור להיווצרות המחלה
▪  ▪  ▪
נוסח 2009 [צילום: AP]

נתניהו, בנאומו באוניברסיטת בר-אילן, נתן תיאור פומבי ומדויק של שורשי הסכסוך בינינו לעולם הערבי. ניסיונותיהם של ראשי ממשלות ישראל בשנים האחרונות להתעלם מהמקור לסכסוך ולעסוק רק בפתרונות בזק, דומה לשיטת הרפואה המערבית שמציעה פתרונות למחלות ולבעיות רפואיות, ומתעלמת מהמקור להיווצרות המחלה. אומנם בשנים האחרונות, עם העלייה בפופולריות של הרפואה האלטרנטיבית (שם כולל לכל מה שהוא לא מערבי) ישנה התייחסות גם לדרך חיים, לנפש ולמציאת פתרון שעוסק במכלול ולא רק בפן הצר של התוצאה.
הפוליטיקה הישראלית, וכך גם האמריקנית, עדיין לא הפנימו את תפיסת העולם הזאת, ונאומו של אובמה הינו דוגמה מעלפת לעיוורון מדיני ולחוסר הבנה בסיסית של הפתרון הראוי למחלת הסכסוך.
ראוי להמשיך ולחזק את האמירה של נתניהו, שמדינת ישראל לא הוקמה בגלל רצף האירועים האלימים, ששיאם בשואה, וגם לא בזכות אומות העולם (טעות נפוצה), אלא למרות התנגדותן והקשיים שהערימו המעצמות באותן שנים, אנגליה וצרפת, שבאו לידי ביטוי בהתכחשות להתחייבויות הבינלאומיות ולהסכמים שנחתמו (שאותם החרימו הערבים), שהציגו את זכותו של העם היהודי לבית לאומי שכלל גם את הגדה המערבית והמזרחית!!! ונמשך עד עצם היום הזה בהתנהגות המחפירה בכל הקשור למעמדה של ירושלים ולמתן תנאים מיוחדים ומפליגים לאלה שחיו כאן שנים מעטות, ברחו למדינות השכנות (ירדן, לבנון, מצרים ועוד) ועדיין נחשבים פליטים פלשתינים.
המקח והממכר שביצעו הבריטים והצרפתים גרם ליצירתן של מדינות מלאכותיות כגון: ירדן, סוריה, לבנון, וכל המדינות בחצי האי ערב: ערב הסעודית, עירק, אבל עם האוכל בא התיאבון ומדינות המערב ממשיכות לבחוש בקלחת, ממשיכות לדרוש ויתור על שטחים משטחה הצר של מדינת ישראל על-מנת לייצר עוד מדינה פיקטיבית - פלשתין.
אם ברצוננו להכיל את עיקרון מדינה יהודית, עלינו להמשיך לפעול לחזק את הקשר הבלתי ניתן לניתוק בין יהודים למדינת ישראל (פָּרַפְרָזָה על דבריו של אובמה) באמצעות שתי פעולות עיקריות:
(1) מתן אזרחות לכל היהודים אשר חיים במדינת ישראל (ללא הצהרת נאמנות), מתן תעודת תושב לכל מי שאינו יהודי אבל יצהיר על נאמנותו למדינת ישראל, הכרה בהיותה מדינה יהודית וציות מלא לחוקיה. מי שיסרב להצהיר על נאמנות יוגדר כתושב ארעי ולא יהיה זכאי לתנאים שינתנו לתושב קבע. תנאים אלו מקובלים במרבית המדינות המערביות שאנו שואפים להידמות להן ולעיתים אף בצורה בתנאים מחמירים הרבה יותר.
(2) הפעולה השנייה, שהינה המשך טבעי לנאומו ולתפיסת העולם של ראש הממשלה נתניהו, חייבת להיות: החלת השפה העברית כשפה הרשמית היחידה, והאנגלית כשפת עזר. פעולה זאת אינה סותרת את החשיבות של לימוד השפה הערבית בנוסף לשפות מערביות אחרות, כי הרי חייבים אנו להכיר את שפתם של אויבינו/שכנינו. גם פעולה זאת הינה לגיטימית כמעט בכל אומות העולם, גם באלו שאחוז בני המיעוטים גבוה כמו בישראל.
לכל מי מקוראי המאמר שהסעיף הראשון נראה לו גזעני/ימני/מפלה, להלן תיאור ממצה של ה"זכויות" להן זכו יהודים, ונוצרים, במדינות ערב:
היהודים והנוצרים הוגדרו כנתינים בעלי זכויות מופחתות, שמשלמים מס גולגולת (שאינו חל על המוסלמים). בעת העתיקה היהודים והנוצרים הוגדרו כבני חסות - אהל א-ד'ימה, שאומנם זכו לביטחון אישי ולזכות לקיים את אמונתם בתמורה להכרה בעליונות האיסלאם! אך חויבו בתשלום מס גולגולת מיוחד (שנקרא "ג'זיה") ומיסים נוספים כמו מיסי מעבר ומכסים נוספים. זאת בנוסף לתקופות שבהן התקיימה התאסלמות בכפייה.
התיאור הנ"ל אינו מהווה קריאה להתנהגות מחפירה ומביישת כלפי המיעוטים במדינת ישראל, כפי שהיה נהוג כלפי יהודים, במדינות ערב. אבל, אין זה אומר שעלינו לבטל את עצמנו לחלוטין וזאת זכותנו וחובתה של ממשלת ישראל לעמוד על דרישות שהינן מקובלות ולגיטימיות בעיני הקהילה הבינלאומית.

ישראלי, אדם מו הישוב
תאריך:  17/06/2009   |   עודכן:  17/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינת היהודים מודל 2009
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פשטני מידי
רחמיאלי  |  18/06/09 10:03
 
- אולי פשטני אבל מתאר תיקון של
הכותב  |  18/06/09 11:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד נבון קצב
רה"מ רוצה בתום לב בשלום אמת עם שכנינו הפלשתינים ועם שאר מדינות ערב, אולם יחד עם זאת לא ייתן ידו לכך שבטחון המדינה יופקר ויעמוד שוב בסכנה בשל הרצון להקים מדינת טרור פלשתינית
צפורה בראבי
בפריז קריר, רגוע ומרתק הרבה יותר מבארץ שבה חם, משעמם ונמאס... אפילו הפלאפל בה טעים יותר מהפלאפל הנמכר בארץ בחמישה שקלים... אז סעו, אלא אם כן, "ישראלה" שבתה גם אתכם בכבלי אהבתה
אפרי הלפרין
בעוד בנו בן ה-14 של תמיר ראה אותו אולי 14 פעמים במהלך חייו, כאשר אביו תרם את נשמתו למדינה - יש להמשיך ולעקוד את התא"ל המוכשר? ובעוד שבמדינות אחרות כל נציג ממשלתי מקבל וילה - יש להמשיך ולהתחשבן עם איציק על הבלטות?
בוצ'צ'ו
במרחק 3.5 שעות טיסה מהחום המעיק של תל אביב, נמצאת סלובניה - גן עדן עם נוף ירוק עוצר נשימה    טיול קרוב, מהיר, ומאד מפתיע
מנחם רבוי
יו"ר הכנסת צריך היה למלא תפקיד מרכזי בהרגעת התסיסה ובמציאת האיזון הנכון בין הצורך לקיים יציבות שלטונית ובין הכורח והחובה לשמר בדמוקרטיה את זכויות המיעוט ולא לדרוס אותו. הוא לא פועל בכיוון הזה. בינתיים הוא מתווכח עם מי מהאופוזיציה הוא מוכן לדון בנושא ועם מי לא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il