X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מצוקת הדיור יכולה להפוך למנוף לצמיחה כלכלית וחברתית בכל מגזרי האוכלוסיה, צריך רק אומץ, רצון טוב ונחישות, שהרי גם לבעיות האקוטיות ביותר ניתן למצוא פתרונות יה"ר שבקרוב נזכה לברך את ילדינו באמת בברכת בניין בית בישראל
▪  ▪  ▪
יזכו לבנות בית? [אילוסטרציה: פלאש 90]

בחסדי ה' יתברך, יש לנו ילדים, הם גדלים, לומדים, הם גם מתחתנים, אצלנו אפילו קוראים לזה 'בונים בית בישראל'. אך מסתבר שההגדרה הזאת 'בונים בית', הפכה להיות בדיחה שחורה בקרב רוב רובו של הציבור. אין בנייה למגזר הדתי והחרדי, אין בניית שכונות, אין סיוע בפתרונות הדיור, והיכן שישנם עסקנים המבקשים לאתר פתרונות הם נתקלים באינסוף של מכשולים ומתנכלים העושים את הכל לעכב ולסכל כל פתרון.
הזעקה הזאת עולה בבריאות ההורים, בבריאות של הזוגיות הצעירה, שלא מוצאת מנוח לגבש את התא המשפחתי שזה עתה נוצר, וההשלכות בהווה ובעתיד הקרוב מגיעות לסדר גודל של צונאמי שיכה לכל עבר.
ביקור שעשיתי השבוע בעניין אחר לחלוטין, לימד אותי, שגם לקטסטרופות הגדולות ניתן למצוא פתרונות מפתיעים, שאיש לא ציפה להם.
כידוע, מצוקת המים בישראל, הולכת ומחריפה עם השנים השחונות הרודפות אותנו. השנה כמעט ונחקק חוק שלא יהיה גינון במדינת ישראל, גזרה שהייתה הופכת את ערי ישראל למדבר שממה, כנגד דברי הנבואה של יחזקאל "ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו ופריכם תשאו". אך מסתבר שבתוך האיום הגדול הזה, ישנה נקודת אור בדמותו של גוף המכונה 'מניב ראשון'.
כידוע, מדינת ישראל חוקקה שאת ענייני המים והביוב, יעבירו מהרשויות המקומיות לתאגידים שיעסקו רק בזה. הרשויות שראו בענייני המים סוג של מכרה זהב, התנגדו נמרצות לחקיקה. עד עכשיו הם הרוויחו ממכירת המים, אך כמעט לא השקיעו במשאב היקר הזה כלום. הם קנו מים ממקורות ומכרו אותו לתושב במחיר כפול, וקופת העירייה התמלאה לטובת עניינים חשובים רבים, אך לא לטיפול במשאב החיוני הזה. עד שבאו תאגידי המים.
'מניב ראשון' שבראשון לציון, התאגיד לו נחשפתי, הוא רשות עצמאית. הוא מחויב לפתח מכספי התושבים אך ורק את משק המים והביוב. מסתבר שהרעיון הזה, עם האנשים הנכונים הניב תוצאות שלא ייאמנו. התאגיד יצר מאגרי מים ענקיים הנאספים מגשמי החורף. המצב שבו מי הגשמים זרמו לים הופסק כמעט לחלוטין. מים אלו משמשים להשקיית הפארקים והגנים בעיר.
הם שיכללו את טיהור השפכים שבעיר, באתרים מפותחים הנותנים מענה לעוד חמש-עשרה שנה לפחות. מי השפכים המטוהרים מספקים השקיה לכל החקלאות בנגב הצפוני. את מי השתייה לתושבים הם מספקים בעיקר מבורות מים מקומיים, ובעקבות פיתוח של התפלת מי ים ומהילתם במי בורות, הם לא יזדקקו יותר להספקת מים של מקורות. ייתכן אף שתוך שנים אחדות ימכרו מים לערים השכנות להם. הרעיונות לחיזוק משק המים במקום, יצירתי מאין כמוהו, מהפיכת הלחות שבאוויר למים ועד איסוף שיטתי של מי המזגנים.
הסיור היה מאלף הרבה מעבר לעניינו של משק המים. ניתן ללמוד ממנו שלבעיות האקוטיות ביותר ניתן למצוא פתרונות. יש לאתר באופן מיידי את כל הגורמים שהופכים את הבנייה בישראל לבלתי אפשרית, לאחד אותם תחת רשות אחת, ביצועית. ייתכן שצריך להפעיל לטובת העניין תקנות לשעת חירום, לנטרל ראשי עיריות וועדות תכנון, לפתור באופן יצירתי את הטיעונים של אגודות הטבע ואיכות הסביבה.
מצוקת הדיור יכולה להפוך למנוף לצמיחה כלכלית וחברתית בכל מגזרי האוכלוסיה, צריך רק אומץ, רצון טוב ונחישות. ח"כ הרב מוזס מיהדות התורה הרים את הכפפה בהקמת שדולה לטובת העניין. אני מקווה שההצעה שעולה משורות אלו, תקרום עור וגידים ונזכה לברך את ילדינו ללא כאב לב 'שיזכו לבנות בית בישראל'.

תאריך:  17/06/2009   |   עודכן:  17/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
'בונים בית בישראל'
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אמת לאמיתה!!! ל"ת
הניה  |  17/06/09 23:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
"יש לאפשר תוכניות לימוד ייחודיות וחדשניות, אך להשאיר את המימון בידי המדינה"    "הפרטת החינוך אינה בהכרח דבר רע שכן היא מאפשרת חדירת נרטיבים שונים למערכת החינוך"    "ההפרטה דוחקת את המורים החוצה"    דברים אלו ועוד נשמעו בכינוס בנושא הפרטת החינוך    מפריטים את עצמנו לדעת (ג)
יואב לוי
ניסיונותיהם של ראשי משלות ישראל בשנים האחרונות להתעלם מהמקור לסכסוך ולעסוק רק בפתרונות בזק, דומה לשיטת הרפואה המערבית שמציעה פתרונות למחלות ולבעיות רפואיות, ומתעלמת מהמקור להיווצרות המחלה
עו"ד נבון קצב
רה"מ רוצה בתום לב בשלום אמת עם שכנינו הפלשתינים ועם שאר מדינות ערב, אולם יחד עם זאת לא ייתן ידו לכך שבטחון המדינה יופקר ויעמוד שוב בסכנה בשל הרצון להקים מדינת טרור פלשתינית
צפורה בראבי
בפריז קריר, רגוע ומרתק הרבה יותר מבארץ שבה חם, משעמם ונמאס... אפילו הפלאפל בה טעים יותר מהפלאפל הנמכר בארץ בחמישה שקלים... אז סעו, אלא אם כן, "ישראלה" שבתה גם אתכם בכבלי אהבתה
אפרי הלפרין
בעוד בנו בן ה-14 של תמיר ראה אותו אולי 14 פעמים במהלך חייו, כאשר אביו תרם את נשמתו למדינה - יש להמשיך ולעקוד את התא"ל המוכשר? ובעוד שבמדינות אחרות כל נציג ממשלתי מקבל וילה - יש להמשיך ולהתחשבן עם איציק על הבלטות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il