X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רשות העתיקות יצרה הפרדה בין ארכיאולוגים, שהם עובדי הרשות, ובין הפועלים השחורים, שהם עֲבָדִים בחברת סרסורי כוח אדם. מצער ומבייש שלביצוע העבודות הפיזיות נשכרה חברת כוח אדם בשם "בריק", שהיא למעשה חברת סרסורים העושה צחוק מהחוק
▪  ▪  ▪
פועלים שחורים [צילום: יניר מילבסקי]

באתר האינטרנט של רשות העתיקות קראתי דברים יפים שהרשות מקשטת את עצמה - "הרשות אחראית לשמירה וחקירת המורשת הארכיאולוגית של הארץ תוך שמירה על איזון בין צורכי הפיתוח של הארץ לבין השמירה על עתיקותיה... הרשות משקיעה מאמצים רבים בפיתוח ובשימור מבנים היסטוריים".
אולי הרשות מצליחה לעמוד במבחן האיזון בין צורכי פיתוח ובין שמירה על עתיקות, אך היא בהחלט אינה שומרת על איזון בין זכויות של אדם עובד ובין המטרות שלשמן היא הוקמה.
המילים היפות העטופות בספירות שמימיות של אהבת ארץ ישראל הופכות לחיוורות ולחסרות משמעות, כאשר שכר העבודה וזכויותיו הסוציאליות של הפועל הפשוט המזיע באתרי החפירות נתונים בידי חברת סרסורי כוח אדם.
שום מחקר ארכיאולוגי - גם אם יעמדו בראשו מיטב הארכיאולוגים - לא ישיג את יעדיו בלי אוקיינוס של ידיים עובדות ב"עבודות השחורות". גם כאשר מדובר בשימור אתר היסטורי, אדריכל ומהנדס ברשות העתיקות זקוקים לידיים עובדות, שיבצעו עבודות פיזיות קשות.
מצער ומבייש שלביצוע העבודות הפיזיות נשכרה חברת כוח אדם בשם "בריק", שהיא למעשה חברת סרסורים העושה צחוק מהחוק.
רשות העתיקות יצרה הפרדה בין ארכיאולוגים, שהם עובדי הרשות, ובין הפועלים השחורים, שהם עֲבָדִים בחברת סרסורי כוח אדם. אמות המידה האנושיות של חברת "בריק" מזכירות חברת עֲבָדִים, המשתמשת בשיטת השתמש וזרוק. "בריק" מקפידה לדאוג שלעובד, הנותן את גופו וזיעתו לרשות העתיקות, לא יינתנו זכויות סוציאליות אלמנטריות ואחרי תשעה חודשים לזרוק אותו לכל הרוחות. אם העובד רוצה להמשיך לעבוד, חברת "בריק" תיענה בחיוב לבקשתו רק בתנאי שהוא חותם על מסמך המבטל את הרציפות, והוא מביע את הסכמתו להתחיל לעבוד במעמד של עובד חדש.
אישית, מצערת אותי העובדה שרשות, אשר אני קשור נפשית לממצאיה המדעיים, יכולה להפקיר את מיטב עובדיה לשררה של חברת "בריק" המשלמת שכר-רעב לעובדיה, אינה דואגת לזכויותיהם הסוציאליות ומתנכרת להם אחרי תשעה חודשי עבודה.
אני מוצא לנכון לציין לטובה את האגודה בשם "מען", המגישה סיוע משפטי לעובדי הרשות. מעלה את הדרישה הצודקת, שהפועלים יהיו עובדי הרשות ולא נתונים למרמס בידי חברת "בריק". "מען" גייסה אנשי רוח לתמיכה במאבק הצודק של הפועלים להיות עובדי הרשות עם זכויות של אדם עובד.
השבוע הייתי עד להפגנה של עשרות עובדי רשות העתיקות שארגנה אגודת "מען" ביפו. מרגשת הייתה הקריאה של עובד מפוטר בשם בנימין מקרית גת - "אני רוצה דבר אחד, אני רוצה לעבוד!!!" ליד בנימין עמדה המשוררת יודית שחר, שקראה שיר המתאר את ישראל השנייה והשלישית ואיתה קבוצת מוסיקאים ששרה את השיר "לעבודה ולמלאכה" של חיים נחמן ביאליק.
הייתה זו הפגנה מרגשת ששילבה מאבק צודק של פועלים לממש את זכותם לעבוד ובין ביטויי שירה במיטבה. רק חבל שהקול הצלול של השירה וקולו של הפועל בנימין מקרית גת לא הבקיעו את חומות השררה של רשות העתיקות וחברת "בריק".

תאריך:  19/06/2009   |   עודכן:  19/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
"הרברט סמואל" התל אביבית היא המענה האידיאלי לכל חלום גסטרונומי
צפורה בראבי
גם בשביל הנשמה שלכם, חשוב לדעת להיפטר מהמיותר
עוזי אורנן
תביעתו של נתניהו שאויבינו יכירו בישראל כ"מדינת העם היהודי" היא חסרת בסיס בישראל ואבסורד כלפי העולם
אברשה טנא
הנאום "המכונן" של נתניהו לא השיג את מטרותיו. כאשר ביטא בסופו של דבר את המילים "מדינה פלשתינית" הוא לא חצה שום רוביקון    נתניהו עומד בפני הבחינה הקשה בחייו: האם יהיה מנהיג-שלום אמיתי?
צבי גיל
בעקבות מלחמות השבת בבירה, אין חילוני יודע אם מפקדי משטרה הם מפקדים או שהם מתווכים, מאכערים, שדכנים. בשביל זה לא צריך משטרה    שום מעשה מלוכלך בפוליטיקה החילונית לא ישתווה לשטיקים ולעליהום בפוליטיקה החרדית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il