X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האינטרנט והטלפון הנייד אינם, בדיוק, "כוס התה" של הקשישים, שאינם מצליחים להתמודד עימם
▪  ▪  ▪
אימת הקשיש

הטכנולוגיה אומנם משתכללת חדשות לבקרים, אך ככל שהיא שועטת קדימה היא גם מותירה הרחק מאחוריה דור של "מפגרים" - כאלה שאינם מסוגלים להתמודד עימה: בני גיל הזהב.
וכך מותיר מאחוריו "הדור החדש" של המחשב והטלפון הנייד לא רק את "הדור הישן" של המכשירים עצמם, אלא גם את בני האנוש המזדקנים, שלא מסוגלים למצוא בהם יד ורגל.
הדור החדש של המחשב והטלפון נייד הוא כבר מזמן אימתם של הקשישים. כל לידה חדשה של אחד מהם היא בשבילם חוויה מתסכלת. כמי שנולדו הרבה לפני עידן ההיי-טק, הם רחוקים, מטבע הדברים, מרחק שנות-אור ממנו. וככל שצץ בשוק אביזר חדש, משוכלל יותר, הם פשוט מחסירים מליבם פעימה אחת, אם לא יותר.
לקח להם זמן רב להסתגל למהפכה הטכנולוגית, שהוציאה מן האופנה את העט, את מכונת הכתיבה ואת הטלפון הביתי הנייח, והורישה במקומם מה שנראה בעיניהם "מפלצות אימתניות", קשות לאין ערוך להפעלה.
מעצורים
בעוד שבני הדור הצעיר שוחים, כדגים במים, עם כל אביזר חדש שצץ בשוק, תקועים עימו בני גיל הזהב כאבן שאין לה הופכין. לכאורה הם אמורים ללמוד את הוראות ההפעלה שלו בדף-הסבר צמוד, או בקורס מיוחד, אבל יישומן מהלכה למעשה נתקל, בדרך כלל, במעצורים, שהם למעלה מכוחם וסבלנותם.
מטבע הדברים מחייבת הפעלתו של מחשב או טלפון סלולרי מיומנות טכנולוגית מסויימת וגם כושר-תגובה מהיר. אבל אלה אינם בדיוק כוס התה של הקשיש. גם לא האותיות הקטנות החקוקות על הנייד ועל המחשב. כך ניצב, איפוא, הקשיש בפני האתגרים האלה חסר-אונים.
אין תמה, לכן, שרבים מאוד מבני גיל הזהב פשוט נמנעים מליפול בפיתוי רכישתם של האביזרים המשוכללים האלה ומעדיפים להישאר עם הדור הישן שלהם. זה הרי מדבר אליהם הרבה יותר וגם יש להם בו שליטה ללא עוררין. עם זאת הם נאלצים לשלם, כמובן, את מחיר חוסר הזמינות בטלפון, כל אימת שהם נעדרים מהבית, וגם נמנע מהם קשר ישיר עם גופים חיוניים, המתאפשר כיום רק באמצעות האינטרנט שאין להם, או שהם מתקשים בהפעלתו.
חוסר אנושיות
קושי נוסף, הניצב בפני הקשיש, הוא התמודדותו אל מול אביזרי המחשוב בבנק, או בסניף קופת החולים. רבים מהקשישים, המטריחים עצמם אליהם, מתקשים בהפעלת הבנקומט, לצורך משיכת כספים, או לבירור חשבונותיהם, כמו גם בהפעלת מחשב קופת החולים, כדי למשוך ממנו את תוצאות בדיקותיהם, מבלי להטריד את הרופא. לצורך כך הם נאלצים להסתייע במישהו שיעשה בשבילם את המלאכה שהם מתקשים בעשייתה. בה בעת נכספים הקשישים לשיחה ישירה, פנים אל פנים, או לפחות טלפונית, עם נותן השירות. אלה, לדאבון-ליבם, נמנעות מהם באילוצי הביורוקרטיה המשתכללת, או שמחייבות הקשות טלפוניות של מספרים כדי למלא אחר האופציה הדרושה, שהן, מסתבר, למעלה מכוחם.
הגיעה העת שהמוסדות הנוגעים בדבר יפסיקו מלהתנער ולהשליך את לקוחותיהם הוותיקים, הנאמנים והרגישים כל כך, דווקא לעת זקנתם. דרושים לכך רק קורטוב של רצון טוב ושל אנושיות מינימלית.

תאריך:  21/06/2009   |   עודכן:  21/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטכנולוגיה בעוכרי גיל הזהב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק דרך הכיס החברות יבינו...
ירון זכאי  |  21/06/09 14:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר נטע זיו
את הדברים האלו אומר פרופ' הרמן שוורץ אשר נאבק בהפרדה הגזעית בארצות הברית, ואשר סייע לפתח את ערכי הדמוקרטיה בארצות האיסלאם
נמרוד הלפרין
בדרך לשינוי המעמד החוקתי של תאגידים בארה"ב? עיירה בפנסילווניה דורשת לבטל סעיף "ההגנה השווה"
ד"ר אברהם בן-עזרא
כאשר צרכן הדירה בודק מראש, טרם רכישת הנכס, את טיבו, הוא תורם לשמירה על איכות דירות המגורים בישראל    אך מצד שני, גם לובי הקבלנים ובעלי האינטרסים נאבק בכדי לעגל פינות
עידו שטרנברג
דווקא השבוע, כאשר נדרש הסבר לשימור התשואה האסטרונומית של קרנות הפנסיה בשנים הקודמות, גם לאחר התכווצות המשק - לא שמענו את מחאותיה של ח"כ יחימוביץ' על כך ש"ביבי הימר על הפנסיה שלנו בבורסה"
אפרי הלפרין
התנועה לאיכות השלטון מצ'תעממת    היריבות והתחרות בין בתי המשפט המחוזיים לבין העליון היא טבעית, אך בשנים האחרונות חרגה מפרופורציות, כאשר התברר כי חבורה האליטיסטית שהתקבצה בבית המשפט העליון חלשה הרבה יותר מחבורת הנשיאים המחוזיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il