הטכנולוגיה אומנם משתכללת חדשות לבקרים, אך ככל שהיא שועטת קדימה היא גם מותירה הרחק מאחוריה דור של "מפגרים" - כאלה שאינם מסוגלים להתמודד עימה: בני גיל הזהב.
וכך מותיר מאחוריו "הדור החדש" של המחשב והטלפון הנייד לא רק את "הדור הישן" של המכשירים עצמם, אלא גם את בני האנוש המזדקנים, שלא מסוגלים למצוא בהם יד ורגל.
הדור החדש של המחשב והטלפון נייד הוא כבר מזמן אימתם של הקשישים. כל לידה חדשה של אחד מהם היא בשבילם חוויה מתסכלת. כמי שנולדו הרבה לפני עידן ההיי-טק, הם רחוקים, מטבע הדברים, מרחק שנות-אור ממנו. וככל שצץ בשוק אביזר חדש, משוכלל יותר, הם פשוט מחסירים מליבם פעימה אחת, אם לא יותר.
לקח להם זמן רב להסתגל למהפכה הטכנולוגית, שהוציאה מן האופנה את העט, את מכונת הכתיבה ואת הטלפון הביתי הנייח, והורישה במקומם מה שנראה בעיניהם "מפלצות אימתניות", קשות לאין ערוך להפעלה.
מעצורים בעוד שבני הדור הצעיר שוחים, כדגים במים, עם כל אביזר חדש שצץ בשוק, תקועים עימו בני גיל הזהב כאבן שאין לה הופכין. לכאורה הם אמורים ללמוד את הוראות ההפעלה שלו בדף-הסבר צמוד, או בקורס מיוחד, אבל יישומן מהלכה למעשה נתקל, בדרך כלל, במעצורים, שהם למעלה מכוחם וסבלנותם.
מטבע הדברים מחייבת הפעלתו של מחשב או טלפון סלולרי מיומנות טכנולוגית מסויימת וגם כושר-תגובה מהיר. אבל אלה אינם בדיוק כוס התה של הקשיש. גם לא האותיות הקטנות החקוקות על הנייד ועל המחשב. כך ניצב, איפוא, הקשיש בפני האתגרים האלה חסר-אונים.
אין תמה, לכן, שרבים מאוד מבני גיל הזהב פשוט נמנעים מליפול בפיתוי רכישתם של האביזרים המשוכללים האלה ומעדיפים להישאר עם הדור הישן שלהם. זה הרי מדבר אליהם הרבה יותר וגם יש להם בו שליטה ללא עוררין. עם זאת הם נאלצים לשלם, כמובן, את מחיר חוסר הזמינות בטלפון, כל אימת שהם נעדרים מהבית, וגם נמנע מהם קשר ישיר עם גופים חיוניים, המתאפשר כיום רק באמצעות האינטרנט שאין להם, או שהם מתקשים בהפעלתו.
חוסר אנושיות קושי נוסף, הניצב בפני הקשיש, הוא התמודדותו אל מול אביזרי המחשוב בבנק, או בסניף קופת החולים. רבים מהקשישים, המטריחים עצמם אליהם, מתקשים בהפעלת הבנקומט, לצורך משיכת כספים, או לבירור חשבונותיהם, כמו גם בהפעלת מחשב קופת החולים, כדי למשוך ממנו את תוצאות בדיקותיהם, מבלי להטריד את הרופא. לצורך כך הם נאלצים להסתייע במישהו שיעשה בשבילם את המלאכה שהם מתקשים בעשייתה. בה בעת נכספים הקשישים לשיחה ישירה, פנים אל פנים, או לפחות טלפונית, עם נותן השירות. אלה, לדאבון-ליבם, נמנעות מהם באילוצי הביורוקרטיה המשתכללת, או שמחייבות הקשות טלפוניות של מספרים כדי למלא אחר האופציה הדרושה, שהן, מסתבר, למעלה מכוחם.
הגיעה העת שהמוסדות הנוגעים בדבר יפסיקו מלהתנער ולהשליך את לקוחותיהם הוותיקים, הנאמנים והרגישים כל כך, דווקא לעת זקנתם. דרושים לכך רק קורטוב של רצון טוב ושל אנושיות מינימלית.