הדיסק הוכיח את עצמו לאורך השנים כמוצר אמין לשמירה ולהפצה של מוזיקה ומידע בצורה נוחה וזולה. לשכפול דיסק חלק משמעותי באיכות המוצר הסופי, במאמר זה אסקור חלק משלבי השכפול.
קדם מאסטרינג - Pre Mastering רוב הדיסקים מתחילים את דרכם בצורת CDR, קובץ מחשב או קלטת דיגיטלית. קיים קשר הדוק בין איכות המוצר הסופי לאיכות המקור, רצוי להשתמש במקור שנבנה בצורה נכונה על גבי מדיה איכותית ותוכנו נבדק, שריטות או טביעות אצבע יכולות לפגום באיכות הדיסק המשוכפל.
לשכפול דיסקים של שמע יש לעשות שימוש רק בפורמט CD-DA ולא בקבצי MP3 או כל פורמט אחר.
הדיסק צריך להיות ערוך עם סדר השירים הנכון וזמן הנגינה - רצוי שלא יעלה על 74 דקות.
בעבר, השלב הראשון בהכנת דיסק לשכפול היה העברת המקור לסוג של קלטת דיגיטלית אותה יכול מכשיר המאסטרינג לקרוא, שכפול הדיסקים עבר דרך ארוכה מאז וכיום ב-CDI אנו מסוגלים לטפל בכמעט כל סוג של מדיה דיגיטלית.
המרת המידע לפורמט ממנו ניתן להכין מאסטר נעשית במערכת מחשב הנקראת אקליפס, מערכת זו מבצעת אנליזה מלאה ומספקת לנו את המידע על אודות המקור. אנו נבחן דברים כגון: זמן נגינה, מרווח בין שירים ןאיכות הצריבה של המקור (כמות שגיאות). במידה שהמדיה איננה שמע, המערכת תבדוק את התאמת הפורמט לשכפול.
קיימות דרישות מדויקות (רובן מוטמעות על-ידי תוכנות הצריבה כברירת מחדל) מהמדיה על-מנת שהמפעל יוכל לשכפל דיסק עם הלוגו של קומפקט דיסק עליו.
מאסטרינג - גלאס מאסטר - Mastering בתחום שכפול הדיסקים רוב המערכות המעורבות בתהליך הייצור נבנו על סמך טכנולוגיות קיימות בתעשיה: הזרקת פלסטיק, דפוס משי, אריזה. אולם בתחום המאסטרינג נדרש פיתוח ייחודי על-מנת ליצור מערכת מיוחדת שתאפשר שכפול של דיסק אחד למאות ואלפי עותקים בצורה מדויקת.
המאסטרינג מתחיל על גבי דיסק זכוכית ומכאן גם השם גלאסמאסטר, הדיסק הוא בקוטר של 240 מ"מ ובעובי של כ-6 מ"מ, הזכוכית חייבת להיות נקייה במיוחד וללא שריטות או פגמים, לאחר תהליך ניקוי עוברת הזכוכית תהליך ציפוי בחומר רגיש לאור - Photoresist, חומר זה מבוסס על מתכת מסוג כסף.
המערכת עצמה בנויה משתי יחידות ראשיות:
1. מקודד המידע אשר ממיר את המידע שעל המאסטר לפורמט אותו תוכל המערכת לצרוב על הזכוכית, לרוב יעשה שימוש בקבצים מסוג DDP אשר מכילים מלבד המידע עצמו גם את כל המידע הדרוש לגבי פורמט הדיסק ומבנהו הפיזי.
2. מערכת לייזר אשר מסוגלת לקרוא את קבצי ה-DDP ולצרוב אותם על גבי הזכוכית.
כתיבת המידע על גבי הזכוכית נעשית בתוך מכונת המאסטרינג, הלייזר צורב את המידע בצורה רציפה כספירלה של קווים ונקודות החל מהחלק המרכזי של הדיסק כלפי חוץ.
תהליך הכנת המאסטר ל-DVD נעשה בצורה דומה, לאחר סיום הצריבה על הזכוכית היא מועברת למכשיר קריאה אשר בודק את ההתאמה בינה לבין המקור. לאחר מכן מועברת הזכוכית למיכל עם חומצה וכדוריות ניקל, במיכל זה מועבר זרם חשמלי והזכוכית עוברת תהליך ציפוי אלקטרוליטי שבסופו היא תהיה מכוסה בשכבה אחידה של ניקל.
השכבה העדינה של הכסף אשר נצרבה בלייזר ושכבת הניקל לא התמזגו ולכן ניתן בקלות יחסית להפריד את הזכוכית מצלחת הניקל, בשלב זה הזכוכית סיימה את תפקידה והיא מועברת למערכת מחזור על-מנת לעשות בה שימוש חוזר.
צלחת הניקל עוברת תהליך של שטיפה, ליטוש וחיתוך. בסיום החיתוך אנו מקבלים מאסטר אשר נקרא "סטאמפר" מאסטר זה ישמש אותנו בתהליך ההזרקה.